Vaikka kuinka rutkasti maksaisin veroja ja veroluonteisia maksuja,jotka menevät valtio-nimiselle keräysfirmalle,satuin tietämään,ettei tältä kyseiseltä keräysfirmalta enää pienituloiselle avitusta juuri herahtele.Pahimman 1990-luvun "laman" aikaan,kun me suomalaiset maksoimme pankkivelkoja ja muita herrain pikku lipsahduksia,elelin leveästi työtätekevänä yksinhuoltajana,joka sai "ruhtinaallisesti" elatustukea,lapsilisää=n.750mk/kk,tienasin huikeat 6200mk/kk,josta perittiin verot(-27%),vuokra(n.1600mk/kk) ja talon puhelin(max.100mk,loput laskusta itse) pois päältä.Siitä kävi vielä vouti perkaamassa omansa,jäi viikolle vissiin 126mk/päivä.Viikko oli viisipäiväinen.Siitäpä sitten ruoka,vakuutukset,sähkö,loppu puhelinlasku,aku ankka,työmatkat ja lapsukaisen harrastukset.Lähtiusnkö lopulla etelän lämpöön vai illalliselle Adloniin?Yliolkaisen Sossuntädin huoneessa ei ollut kivaa istua,vaikka sieltä vielä silloin jonkimoista apua tiukkaan tilanteeseen saikin.Ihan henk.koht.Satanenkin oli raha,jota en nähnyt kuukausimääriin.Pelattiin kymmenpennisillä ja tyhjillä keräyspulloilla,aika monesti.
Pahimmillaan verotukseni nousi kertaheitolla 11%(siihen 27%:n),kun valtio poisti lapsi- sun muut vähennykset,jotka minua koskivat.Olin alkaa anarkistiksi,sen verran epäreilulta tuntui.
(Nyt tietenkin joku älypää kääntää tämäkin vinkuraan...
)
Nyt kun tämä rahapulallinen valtiovaltamme säästää juuri niistä heikoimpien lenkkien avuista,niin:
Mieleni ei tosissaan,ei leikillään eikä puolivakavissaankaan tee rusikoida keräysajatusta milläänlailla!
Veikkaan,ettei Pelastusarmeijan avustettavilla juuri vaihtoehtoja tämänhetkiselle tilanteelleen ole.Omanikin näytti aikanaan suhteellisen synkeältä hetken aikaa,ja se ei tule unohtumaan aivan heti.
Siksi Pelastusarmeijan joulupata, tavalla tai toisella.
Summa summarum:
Arvatkaa oliko rahhoo moottoripyöräilyyn?
Nyt kun minulla on mistä antaa,ei kymppi tai viitonen ole suinkaan suuri raha.Sen voi sijoittaa huonomminkin.
Mitähän maksaa muuten tuoppi lähimukkilassa? 3-4 egee?Tai tvelvpäkki?