• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

"Joulukuusi" / geeli -tulpat ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhra
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
onko kokemuksia em. eareista ?
pitäis löytää nopeasti laitettavat ja toimivat tulpat.
toimiiko geelitulpat ?
mistä joulukuusia ootte ostaneet ? (ilm. nopeat laittaa/ toimivuus ?)
kiitos

Joulukuuset toimivat todella hyvin. Vaimentavat melun todella tehokkaasti eivätkä korvatkaan tykkää huonoa pidemmilläkään reissuilla kun kuusia joutuu pitämään korvissa koko päivän.

Kuusia saa melkein joka apteekista muutamalla eurolla ja ne kestävät koko ajokauden.

Tämäkin on niin korvakohtaista, kannattaa kokeilla kaikkia vaihtoehtoja niin löytyy se itselle sopiva, nuo kun ei montaa euroa maksa. Mulla jää kuusitulpat(3M, apteekista) laatikon pohjalle, ne kun ei meinaa mahtua korvaan ilman väkivaltaa, kun niitä ei voi ensin painaa ruttuun kuten 'kertakäyttö'tulppia. Ja asettelu tuntui olevan tarkkaa, vaimennus oli heikkoa jos tulppa jäi huonoon asentoon.

Itselleni olen todennut parhaiksi 3M:n oranssit tulpat mallia 1100.

Ostin Biltemasta pussillisen (10 paria), oransseja korvatulppia hintaan 2,50 e. Aika kaposia ja pehmeämpiä kuin keltaiset perus earit. Minulla ei ainakaan paina mitenkään ensi kokeilun perusteella. Näyttivät vielä olevan jonkin EU-direktiivin vaatimusten mukaiset
nixweiss.gif

Vaikka ei uskoisi niin apteekki on tässä kohtaa hyvä ostospaikka. Valikoima erilaisia ja kaikki laadukkaita.
Hieman ehkä kalliimpaa kuin esim. Biltema.
Mutta mitäpä ei kuulon säilymisestä maksaisi ..
biggrin.gif

Meinaatko "joulukuusi" -tulpilla tällaisia http://www.etymotic.com/ephp/er20.aspx Iteltä löytyy tollaset ja ne ovat erittäin hyvät. Vaimentaa sen 20 dB eivätkä kuitenkaan leikkaa korkeita ääniä, vaikka eihän noiden korkeiden äänten leikkaantumisella oo prätkällä ajaessa niin väliä. Jos sattuu myös harrastamaan musiikkia, niin silloin tuosta ominaisuudesta on todellista hyötyä. Noita tulppia saa hankittua musiikkiliikkeistä. Hinta on kalliimpi ku ns. tavallisissa eareissa, ~ 20 €, mutta kun noi voi pestä, ni ne on elinikäiset. Suosittelen!
smile_org.gif

täytyis itekki hommata noi earit kun sais aikaseks. luin mp maailmaa, jossa earit olivat testissä.testin selkeäksi voittajaksi toimituksen mielestä selviytyivät quiet-korvatulpat hinta 2,50 € pari.en vain tiedä mistä noita löytys sillä vois ostaa parin kokeeks kun kehuivat!!!
062802moto_prv.gif

itse osin apteekista joku vuos sitten moiset kuusitulpat töihin, mulla ainakin toimi vähän liiankin hyvin kun ne päässä ei kuullut yhtään mitään
thumbs-up.gif
Olivat todella mukavat korvassa ja ainakin sitä mallia sai kolmea eri kokoa.. Ne kuusen "oksat" olivat semmoista tosi ohutta ja pehmeää kumia..jotain semmosia joskus kokeilin missä "oksat" olivat paksummat ja ei ollu läheskään yhtä miellyttävät...jep

Kerkesin hävittää ne ennen kesää, etten kerennyt kypärän kanssa testaamaan mutta pieni epäilys kumminkin että tiukassa kypärässä ne varret saattais hieman painaa mutta saahan niitä lyhennettyä..

Niin ja ne maksoi muistaakseen 6e

Samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Quietin tulpat olivat myös testivoittajat MP-maailma-lehdessä.
tounge.gif

Itse käytän koss:n kuuloke eareita ajaessa. Tosin kuuntelen samalla musiikkia.

Toimii loistavasti ympäröivä suhinat ja muut ei kuulu mutta musiikki kuuluu yhtä hyvin kuin olisit kävelemässä

TOMTOM
062802moto_prv.gif

Back