• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jos pyörä on nussittu paljonko vakuutuskorvaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noin uuden kanssa voit vaatia vastaavan uuden tilalle.
ja ajella k1:sellä vaikka rataa...
Ja mukana se jelly, mihin ei aurinko yleensä ei paista.  
033102ass_1_prv.gif

062802jumpie_prv.gif

Leikki leikkina; Mutta parhaiten vakuutusyhtiön "käytännön" saa tietää, rohkeasti, kysymällä  
crazy.gif
033102ass_1_prv.gif
 tällä ei oo ainakaan jellyä siellä mihin aurinko ei paista...
crazy.gif
tässä naama kuva...
Siis ilman jellyä vai sen kera ?

Ihan pakko oli heittää  
buttrock.gif
..onko jelly jo siellä mihin aurinko ei paista siis liian syvällä...
omg.gif
ei näy enää kuvassa
033102ass_1_prv.gif
moderaattorin päivitys on myöhässä...

Mutta parhaiten vakuutusyhtiön "käytännön" saa tietää, rohkeasti, kysymällä
crazy.gif
Kukas nyt mihinkään epämääräisiin firmoihin menisi kyselemään kun täältä saa "helposti" "oikeaa" tietoa!
062802jumpie_prv.gif
tounge.gif

edit typo
Oho, taisi päästä pieni "kukkanen"
crazy.gif
Lupaan olla juomatta viinaa tahi muita alkoholituotteita ensi perjantaihin asti
bawling.gif
Riittääkö rangaistukseksi ? ? ? ? ? ? ?
Noh, äärimmäisyyksiin ei sentään itseruoskinnassakaan tarvinne mennä..
wink.gif

Jätkät vastailee asialliseen kysymykseen perseet olalla mitä sattuu nOh ei sattan Mä oelen nii käänniss kanss että pare jtättää muille avastailut
crazy.gif

Jätkät vastailee asialliseen kysymykseen perseet olalla mitä sattuu nOh ei sattan Mä oelen nii käänniss kanss että pare jtättää muille  avastailut  
crazy.gif
No sen kyllä huomaa... Toivottavasti menit nukkumaan kun ei näyttänyt tuo kirjoittaminen enää sujuvan
033102bebe_1_prv.gif

Mutta omat vakuutusehdot korvaavat uusarvovakuutuksen vielä ollessa(jos siis olisi voimassa) uuden arvon toimituskuluineen ja muuten mopon käyvän arvon...

Tämä aihe ei ole paskanjauhannassa, joten vois pikkasen hillitä näppistä jon/kun ei ole mitään oikeaa sanomista.

Aihe lienee vakavissaan aloitettu "Yleistä keskustelua moottoripyöräilystä"-osioon ja aihe itsessään kiinnostaa monia.

Itselläni on mielikuva, että aika kitsaasti vakuutusyhtiö makselee noita korvauksia. Pitäneekö paikkaansa?

Täältä tuli tyhjentävästi asiaan vastaus
tounge.gif
Sitä oon miettinyt koko ehtoon että korvaako se vakuutusyhtiö sen jellynkin.
Tän homman voi yhdistää niin että mun pyörä nussittiin ja siellä oli megajelly uusintamallia takaboxissa. Kysymys arvoisalle vakuutusvirkailijalle, "kuuluuko jellykin täten vakuutuskorvauksen piiriin".

no ihan oikeasti ois pitänyt tuo vertauskuvannollinen jelly-juttu jättää väliin oisitte vaikapa jossain muualla kun pärrä viedään. (Jos nyt totta puhutaan niin mua vituttaa termi "yön timo" jota käytetään täällä niin paljon että parin kaljan jälkeen tuli jelly mieleen)
tounge.gif

Vakuutusyhtiö korvaa käyvän hinnan mukaan.
Eli sillä ei oo mitään tekemistä sillä mitä olet maksanut pyörästä.
Varastetun taikka lunastetun pyörän  korvaushinta on paras mahdollinen hinta joka siitä olisi ollut mahdollistaa saada vahinko hetkellä siinä kunnossa missä pyörä oli.

Eli käytännössä katsotaan vastaavien pyyntihintoja yksityisillä ja liikkeissä. Sitten siitä vähennetään käteisalennus koska pyyntihinnathan ei ole niitä hintoja millä ne sieltä kaupasta lähtee.
Sitten lisätään x määrä euroja jos on lisävarusteita, mutta esim 2000€ sliparin arvo ei ole tonniakaan kun se on kiinni pyörässä.
Tietenkin kilometrit ja kunto vaikuttaa hintaan.

Korvauskäsittelijät yleensä tarjoaa hintaa aika alakanttiin, eli ovat löytäneet jonkun 100tkm ajetun kolmekertaa kaadetun ja perusmallin huonoilla renkailla, jota ei huollettu kertaakaaan ja lopulta selviää vielä että ei ole edes samaa mallia.
veryangry.gif

Mutta yleensä kuitenkin jää tappiolle, paitsi jos on huonosti pidetty pyörä jolloin voi saada hyvän hinnan.
Lunastusturva kannattaa ottaa jos sellainen saatavilla uusiin pyöriin.
Varkaustapauksissa osalla vakuutusyhtiöissä on vielä kuukauden karenssi, joten siinä menee paras osa ajokaudesta.
bawling.gif

Omat puolensa kannattaa pitää, ainakin ottaa selville etukäteen hintatason.

Mulla on kaksi pyörää varastettu ja yksi on mennyt lunastukseen.
Autojakin on lunastettu kaksi. Yksikään ei ollut mun vika, taidan olla vakuutusyhtiöiden painajainen
nixweiss.gif

Jellyä mp vakuutus ei korvaa, menee kotivakuutuksen piikkiin
biggrin.gif

Back