• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jos määäää-ä siis radalle...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ampparix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
niin mikä olis ekakertalaiselle suositeltava? Ei niin hirviän pal mäkiä ja kurveja samaan syssyyn?Tasamaan kulkija on tää. Renkaatkin on kuluneet vaan sentin leveydeltä keskikohtaa...
Mutta tiedän että tajuntaa pitäis laajentaa tällä sektorilla. Apuva kysyn siis.Minne meen?

Kannattasko koittaa alkuun vaikka kehäkolmosta suunnilleen näihin aikoihin?
Ei vais huono vitsi, mut ei siin ole paljo mutkia täi mäkiä,..
062802moto_prv.gif
tosin ite ajelen sitä vaan jakeluautolla
cool.gif

Kuules poitsu on noi kehät koettu. Ja viikkoajossa rajoitusalueella 50 oli meikällä Nummelan mutkatiellä 110 lasissa kun alkoi edessäajavan perävalot kaikota. No enhän viittaa tän viimeisen viikkoajon ruohontupsumopoon en... Et silleen nää on nähty, rataa tahtoo hän
mad.gif

Olisko tuo aika sama, mille radalle täällä Suomessa. Ehkä Motopark on vaikein ja vauhdikkain. Botniaring on melkein tasamaata ja ainakin Kemoraa hitaampi. Botniaringillä ei myöskään pahemmin ole ollut väkeä silloin kun itse olen siellä käynyt. Mikä onkin yllättävää, sillä rata on hyväpintainen ja ainakin minun mielestäni ihan mukava ajella muutenkin. Ilmeisesti kokeneemmille rata on liian helppo ja hidas, eli koetaan tylsäksi.
Ratamaksutkaan eivät isot ole. Eli ääni Botniaringille, mikäli oikein asian ymmärsin. Kurvejahan ei radoilla pysty välttämään.

Alastaro on varmasti hyvä. Kemora ja Jurvan Botniaring sopivat varmasti myös. Affenisto ja Motopark ovat ehkä vaativampia. Affenistolla en ole itse ajanut, niin en sen paremmin kommentoi siitä. Kemorassa on vissiin paras radan pinta tällä hetkellä. Ainakin se on uusittu lähimenneisyydessä. Kemora ja Botniaring on siitä hyviä, että ne oppii nopeasti. Alastaro samoin. Nyt tietenkin puhutaan oppimisesta aloittelijan näkökulmasta (suoran jälkeen tulee mutka ja silleen....
tounge.gif
). Kyllähän näillä kaikilla radoilla haastetta oppimisen suhteen riittää, kun tavoitteena on "täydellinen" ajolinja maksimi nopeudella.
Lähdet vain rataharjoittelupäiville mukaan. Siellä näytetään linjat ja opetetaan
062802moto_prv.gif
tekniikkaa myös.

ei se ahvenistokaan paha ollut ensikertalaiselle, menee vaan omien taitojen mukaan...

edit: olisit vaan viimeksi lähtenyt ajamaan liputtamisen jälkeen...
wink.gif

Suosittelen Ahvenistoa, vaikka turva-alueet ovat puutteelliset kovemmassa vauhdissa. Tuskinpa kuitenkaan alat ekoilla kerroilla hurjastella niissä nopeimmissa kaarteissa. Mutka-ajoahan tarkoituksesi on opetella ja muilla radoilla voi aika käydä pitkäksi suorilla.

Back