• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jos kumi puhkeaa, auttaako jäykemmä kumit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WH314
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kysyjä varmaankin tarkoittaa että kannattaako ostaa kantavuusluokaltaan minimivaatimusta kantavampi kumi. Jolloin runko olisi jäykempi ja pitäisi renkaan paremmin ryhdissään myös tyhjänä.

Varmaksi en osaa sanoa, mutta jos noin on niin erot varmaan aika minimaalisia.
Ja yleisen "ilmaista lounasta ei ole" -periaatteen mukaisesti huonoja puolia tulisi siinä sivussa; isompi hinta, vaikutus ajo-ominaisuuksiin täytenä ajettuna?

mutta jos tällä tavoin tulee onnelliseksi niin efekti se on placebo-efektikin.

TIJ sanoi:
Kysyjä varmaankin tarkoittaa että kannattaako ostaa kantavuusluokaltaan minimivaatimusta kantavampi kumi. Jolloin runko olisi jäykempi ja pitäisi renkaan paremmin ryhdissään myös tyhjänä.

Jos tämä on se mitä haetaan, niin tuo jäykkärunkoinen rengas jeesaa ainoastaan sillon kun ajaa paljon tourinkia 2 päällä sivulaukut täynnä tavaraa.

Eipä siitä juuri mitään iloa ole jos rengas ei toivotusti tyhjenee. Matka tyssää siihen jos ei ole paikka-ainepullo mukana.

On myös olemassa paikka- aine joka laitetaan renkaisiin ennaltaehkäisevästi.

Olen nähnyt netissä videon jossa se heppuli ajaa laudan yli jossa on noin 10 naulaa.

( toivottavasti kysyjä ei ole tämän aineen sissimarkkinoitipäällikkö ja kylvä tätä samaa kysymystä kaikilla MP ja autopalstoilla eri versiona).

Nuo ennaltaehkäisevät paikka-aineet on maastofillariväellä suosiossa. Pääosa ajelee nykyisin tubeleksilla ja hyvinhän se töhnä tuntuu pelaavan. Olen pari kertaa kaverin perässä ajellessa päässyt näkemään kun rengas puhkeaa terävään kiven kulmaan, kuuluu suhahdus, valkoista paikkamähnää lentää kumista hiukan ja vuoto lakkaa. Ketju ei löysty hetkeksikään, eikä kuskilla ole havaintoa koko tapahtumasta. Toimii varmasti pärrän kumissa kunhan reikä ei ole kovin iso. Naulan reikä ei ole ongelma, vähän leveämmänkin vielä tukkii. hakusanalla "slime" löytyy ainakin yksi tuotemerkki, tuskin ainut. Käyttäisin varmaan itsekkin, mutta kun vuodessa menee ehkä yhteensä puoli tuntia sisäkumien vaihtoon, niin en ole jaksanut ryhtyä sotkemaan.
Jos vaihdatat liikkeessä limatäytteiset renkaat, voi olla että muistavat sinut seuraavalla kerralla.
Ja ei, minä en myy mitään.

Tämä aine josta minä puhuin on käsittääkseni jotain raskaamman kaluston suosimaa tavaraa ja ammattimies ruikkaa sen renkaisiin.

Jos en ihan väärin muista, niin ruotsin armeja ja pelastuslaitos käyttää sitä.

Ite en ole harkinnut, kun pelkään että se epätasapainottaa renkaan.

Siinä mainos videolla oli prätkä, mutta ne nettisivut oli selkeesti tehty kosimaan järeämmän kaluston vehkeitä.

( ja siellä se maksaa oikeesti rahaa jos matka keskeytyy rengasrikkoon, mopoillessahan se lähinnä harmittaa kun joutuu kaivamaan ennenaikaisesti kuvetta).

Back