• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jos ei vauhti, niin mikä sitten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PoS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä kyllä mietin, että olisiko jaksanut hommata nastarenkaat. Ei tuntunut tarpeeksi kiinnostavalta, mutta on kyllä ollut tiet aika hienossa kunnossa. Välillä hieman harmitellut, ettei tullut investoitua. Ehkä se tekee ihan hyvää.

Talviajossakin parasta on vauhti. Mikäpä sen mukavampaa kun ajaminen on pirun hauskaa jo pienemmillä vauhdeilla.

lario sanoi:
Nyt lähetään sivuraiteelle, mutta ei se minua haittaa:)-

Mietin tänään talvirätkäilyä, kun olin ajelemassa.

Miksi suomessa harrastetaan niin vähän talvirätkäilyä?

Meillä on mahtavat puitteet siihen maantieteellisestä sijainnista riippuen viikosta reiluun neljään kuukauteen.
Jos nyt unohdetaan rannikkoseutu ja tullaan tänne sisämaan kamaralle paratiisin porteille, eli Etelä-Savoon:thumbsup:....

Onnittelut tukikohdasta käsin! Olet nähnyt VALON! :WAZAAP:

mchuurre sanoi:
Onnittelut tukikohdasta käsin! Olet nähnyt VALON! :WAZAAP:

Olen miettinyt, että miksi siihen meni niin kauan, että hokasin talvirätkäilyn ilot.
Rätkiä on ollut tallissa ties kuinka kauan ja 26 vuotta tuli ajettua moottorikelkalla, joten talvi ajoalustana ei ole ollut vieras elementti.

Joten täytyy vaan jatkaa talvirätkäilyn ilosanoman levittämistä...

lario sanoi:
Olen miettinyt, että miksi siihen meni niin kauan, että hokasin talvirätkäilyn ilot.
Rätkiä on ollut tallissa ties kuinka kauan ja 26 vuotta tuli ajettua moottorikelkalla, joten talvi ajoalustana ei ole ollut vieras elementti.

Joten täytyy vaan jatkaa talvirätkäilyn ilosanoman levittämistä...

Menikö sulla kossiaikoina toi sen verran ohi, ettei "määrä tullut täyteen"?:D

lario sanoi:
Saa muutkin kommentoida...

Tää kuuluu samaan sarjaan kuin melominen Savonlinnassa.

Savolainen en ole syntyjäni, mutta kuitenkin Savonlinnassa nuoruuteni asunut. Oltiin jotain 15-16 kesäisiä, kun Tuokkolanlahden jäälle kolattiin rata. Polte oli hirmuinen ja siinä sitten onnessamme ajeltiin sivuluisua niin mopoilla, Simsonilla, Jawoillalla, Mz:lla kuin hieman uudemmallakin jaappanin kalustolla. Eikä mitään väliä vaikka pakkasta oli parikymmentä ja ajovarusteet - mitä ne on?

Voisi kai talviajoakin vielä kokeilla. Kuitenkin sitä tulee iän myötä niin mukavuudenhaluiseksi, ettei ehkä kuitenkaan.. Kalustokin on liian arvokasta, tarttis olla talvimopo erikseen ja alle pitäis laitaa nastaa yms. Ääh, liian vaikeeta ja kylmää :orgmp3: Kelkka olis kiva, mutta rouva on asiasta jokseenkin eri mieltä :no:

Viimeksi muokattu:
Bone sanoi:
Menikö sulla kossiaikoina toi sen verran ohi, ettei "määrä tullut täyteen"?:D

Itse asiassa en tiedä, miksi talvirätkäily ei silloin ollut tarpeellista.

Kai silloin oli kaikkea muuta, ettei joka paikkaan ehtinyt ja se kelekka vissiin täytti sen talvihurjastelutarpeen.

Varmaan sitä on jääny jonnekkin 15tasolle tai ainakin joitain kehitysvaiheita jääny käymättä,kun esim tänäänkin piti lähtee pärrällä ,vaikka bussillakin ois päässy. Muutenkin tullu harrastettua ihan huvikseen max huonolla kelillä ajelua.
Fiilistä ja uhmaa ainoastaan lisää vaan liikennevaloissa hienon mersun kuskin paheksuva ja jopa ivallinen katse:)
No muistaa olevansa elossa välillä aina tms

Back