• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Joo ei kannata hakea saksasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
withstupid.gif

Mää e ainakaan mee hakee saksanpyörää kun suomipyörä maksaa 16900 € niin sen O pakko olla parempi:

BMW K1200LT

EUR 8.250

Daten:
1171 ccm, 54.000 km, 72 kW (98 PS), EZ: 02/99, TÜV: 03/07, grau-metallic, Benzin, Kardan,

Besonderheiten:
ABS

Beschreibung:
Vollausstattung / RC / ABS / TÜV NEU / guter Zustand

Anbieter:
Dieter Barthle
D-73525 Schwäbisch Gmünd
1.Tel.: +49 - (0)171 / 5257537
2.Tel.: +49 - (0)7171 / 189654

eMail an den Anbieter

Aktueller Sicherheitshinweis
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif

Juu onhan se halpaa, saksa pyörät on muuten hyväkuntoisia. Hain itte par vuotta sitten veroineen tein voittoa 40% joka oli ihan ok.

TÖSÖS !
Tuolla suomipyörällä on ajettu vain 116000 km !
Siinä se ero on !
Ku vaan pääsis entisestä eroon nii matkalipun ostoon heti .

Tuohon päälle vielä verot ja toimitusmaksut niin hinta kipuaa noin 3000€.
Vaikka tulis 4000 veroo, ni olis silti älyttömän paljon halvempi ku nää "suomipyörät"
Viimesimmät 4 pyörät olen tuottanu Saksasta, eikä mitää valittamista. Päinvastoin. Ja rahaa säästyy...!!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Totta, tulee paljon halvemmaksi. Omakin pyörä on Saksasta tuotu. Sillä vaan, että ei "sokaistu" noista halvoista hinnoista.

ASIAA!

Itsekin hain Saksasta pyörän syksyllä. Rahaa säästyy ja sai hyvin pidetyn ja huolletun pyörän.

Ja muuten: Kuinka monta pyörää on valmistettu Suomessa? Eikös ne oo kaikki tuotu tänne? "Suomipyörä"?

biggrin.gif

En ole yhtään pyörää hommannut Saksasta (ainakaan vielä), mutta autoja 3 kpl itse tuonut ja voin sanoa että yhtään ns. "Suomi-autoa" en tule ostamaan ellei sellaisen hinta jää REILUSTI halvemmaksi kuin Saksasta uitetun kotilon hinta.
Kyllä kunto on selvästi parempi kuin täkäläisissä autoissa ja varsinkin varustelutaso on parempi.
Täytyy vaan katsoa mitä ostaa ja mistä...

Niin se vaan tuntuu turvallisemmalta ostaa suomesta ku jostain saksasta...mitenköhän takuukin toimii?Kaveri osti mopon rauhanturvaamismatkaltaan ja sit laukes suizan kytkin...
helvetinmoinen vaiva ja vääntö ennekuin suostuivat ottamaan
takuuhuoltoon(parin kuukauden odottelu).
Ja ajokausi on yleensä siellä 12kk vuodessa eli kannattaa
suhtautua varauksella megavähän ajettuihin...
Tosin kyllähän sieltä tietysti voi helmenkin saada...ja halvalla...
sport05.gif

Noista kilometreistä kun puhutaan niin lueskelin Brittein saaarilta juttua käytetyn pyörän ostamisesta ja siellä mainittiin ajettavan pyörillä noin 6000 km vuodessa keskimäärin. Lieneekö niin, että ajokilometrimäärä Suomessa ja keskemmällä Eurooppaa on aika lähellä toisiaan mutta täällä se ajetaan vain hieman lyhyemmässä ajassa.
Paljonkohan Suomessa sitten ajetaan keskimäärin? Oma arvioni olisi jotakin 8-10 tkm mutta otokseni on vain arvailua eikä perustu mihinkään muuhun faktaan kuin siihen, että kai se kesvivertomotoristi ajaa puolet siitä mitä itse tulee ajettua huonona vuotena.

Itse olen hankkinut viimeiset 3 pyörää Saksasta ja olen ollut tyytyväinen. Mutta itseäni epäilyttää tuo kilometrien vähyys. Yhdestäkään pyörästä ei ole ollut täydellistä huoltokirjaa.
Mutta kun ostaa välittäjältä ja pyörän saa nähdä ja testata ennen kuin ottaa. Ja siihen saa vielä takuunkin päälle, niin ei se haittaa vaikkei kaikkia kilometrejä olekkaan mittarissa (ainakaan Bemarissa)

Mulla on kans suht positiiviset fiilikset Saksan pyörien suhteen. Kaksi edellistä (GSXR) olivat hintansa väärttejä. Nyt tallissa odottaa viime viikolla tuotu TL. Senttiäkään en ole edelleen myytäessä menettänyt ja vikoja ei ole ollut sen enempää kuin Suomi-pyörässäkään. Tietenkin liikkeellä on aina joitain ns. "pimeitä pyöriä," joista ei kukaan mitään tiedä, mutta nuo arveluttavat piirteet on usein helposti huomattavissa.

Oma vihje: Kannattaa tuoda aina vähän erikoisempi/laitetumpi pyörä. Ne kun on siellä saman hintaisia kuin vakiot ja niistä saa enemmän iloa/on parempi jälleenmyyntiarvo täällä.

Suosittelen myös osaavaa/kokenutta yritystä jolla tuotattaa palvelun. Omasta mielestäni avaimet käteen palvelusta 500e on pieni korvaus kun tietää että vehje on testattu ja paikalliset "agentit" on myyjän tiedot tsekannut.

Eiköhän noista "suomipyöristäkin" aika suuri osa ole kaunistellulla mittarilukemalla varustettuja. Tosin omat ajokilometrit eivät juuri 3-4000km ylitä vuodessa kun ei yksinkertaisesti ole enempää aikaa, kun muu elämä häiritsee
wink.gif

Ja tuskin olen ainoa joka tuon verran ajelee.
Tosin tällä hetkellä en aja sitäkään, kun en ole täksi kesäksi pyörää vielä saanut alle...

no voithan hakea pyörän myös italista niin kuin minä sain sellaisen pyörän millä oli ajettu 18 000 km sellaista et saa mistään täältä ja niin maksoin siitä 2000 ekee vähemmän kuin mitä suomessa. et siitä vaan mietiskelemään et kannattaakos rahojaan kakkaan laittaa.
033102ass_1_prv.gif

Oman hondani hain dusseldorfista, oli täysin virheetön. Ostin sen yksityiseltä ja hänellä oli tallessa kaikki kuitit ja dokumentit pyörästä. Huoltokirja oli myös täytetty, ja huollot myös tehty. Kilometrejä oli mittarissa 18 tkm, ja sitä ei ollut ruuvattu.
Hyvä ostos.

Samasta kaupungista tuli myös meizin nykyinen Kawanakki, ja kutakuinkin samanlaiset kommentit sopii minullekin, tosin kilsoja oli hiukka enemmän. Toistaiseksi kaikki hyvin, ja hintaansa nähden ihan jees hankinta.

Back