• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jokavuotinen parjauskamppanja alkanut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja seku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Perjantaina, 18. helmikuuta, 2005 oli uutislehti 100:ssa ”uutinen”, otsikolla: ”Ampujalle 10 vuoden tuomio”.
Huomioni kiinnittyi lauseeseen: ”Keskusrikospoliisi epäili ampumisella olevan yhteyttä järjestäytyneeseen rikollisuuteen, koska epäilty oli aiemmin kuulunut moottoripyöräjengiin”. Ilmeisesti ”uutinen” on lainaus Suomen tarinatoimistolta..

Uutisessa oli myös mainittu mihin jengiin kyseinen henkilö oli kuulunut. Ja oletan, että useat tietävät minkälainen jengi on kyseessä, kun nimen näkee. Ja koska sattuneesta syystä tiedän vähän noista jengeistä, onhan se tietyllä tavalla järjestäytynyttä. Toivotaan, että ihmiset jo maalaisjärjellä ymmärtäisivät erottaa tämän uutisen entisen moottoripyöräjengiläisen ihan moottoripyöräilyharrastajista.
buttrock.gif

Mitenkäs se menikään esim. punaiset autot vs. paloautot - jälkimmäinen lienee aika pieni osajoukko ensimmäisen sisältä ja siihen kuuluu toki alkioita myös sen ulkopuolelta
smile_org.gif

Ei toi mun mielestäni mitään parjausta ole. Asiaa toimittaja on kirjoittanut. Näissä ns rikollisissa jengeissä olennaisena osana toimintaa tosiaankin on se rikollisuus. Onko se sitten väkivalta tai jotain muuta rikollisuutta, niin en ota siihen kantaa. Totean vain uudestaan, että se on osa toimintaa.
Itse en kovinkaan paljon samaistu heihin ja uskoisin kyllä keskivertoihmisen osaavan erottaa "tavallisen" motoristin jengiläisistä. Ei haittaa pätkän vertaa heistä kirjoittelu. Paitsi, että saisi jokainen juttu heistä jäädä kirjoittamatta. Julkisuutta he hakevat ja tällä tavalla se toteutuu.
Jos jutussa on mainittu sana moottoripyörä, niin sekö saa aina väellä karvat nousemaan pystyyn.

Loytysko sen mainitun jengin nimea, ihan uteliaisuudesta. Pikkasen on kaukana etsia tuo 100-lehti

En nyt oikein osaa kokea itseäni loukatuksi. Jos joku sekoittaa allekirjoittaneen rikollisjärjestöihin, niin eipä hirveästi liikuta.

Töissä siitä sen sijaa voi olla pelkästään etua
biggrin.gif

En nyt oikein osaa kokea itseäni loukatuksi. Jos joku sekoittaa allekirjoittaneen rikollisjärjestöihin, niin eipä hirveästi liikuta.

biggrin.gif
Aikanaan noi nauratti minuakin, vaan sitten kuulin kansanedustajan lausahtavan:
"Poliitikon, joka on vaaleissa valittavana, kannattaa tarkkaan pohtia, lähteekö ajamaan motoristien etuja, koska niillä on niin huono maine. Siinä menettää ääniä, kun profiloituu jengiläiseksi."
ghostface.gif

biggrin.gif
"Poliitikon, joka on vaaleissa valittavana, kannattaa tarkkaan pohtia, lähteekö ajamaan motoristien etuja, koska niillä on niin huono maine. Siinä menettää ääniä, kun profiloituu jengiläiseksi."
ghostface.gif
Arvaas mimmosia ajatuksia rikollisista harley-kuskeista tuli mieleen kun belgian poliisilla oli kymmenkunta HD'ta parkissa paikallisen eduskuntatalon edessa. Perkeleen rikolliset pitkatukka jengilaiset
kaboom.gif

biggrin.gif
ghostface.gif
Arvaas mimmosia ajatuksia rikollisista harley-kuskeista tuli mieleen kun belgian poliisilla oli kymmenkunta HD'ta parkissa paikallisen eduskuntatalon edessa. Perkeleen rikolliset pitkatukka jengilaiset  
kaboom.gif
Niinpä! Se kansanedustaja kuului ja kuuluu MP-Arkadiaan, joka on kansanedustajien MP-kerho
ghostface.gif

Onkos sillä teidän mielestä merkitystä millaisella pyörällä itse ajelee. Ajattelin, että pomppaako noi uutiset enemmän kustomi väen silmille. kilosella kyykyllä ajelija on mielestäni aika kaukana tavallisen kaduntallaajankin silmissä moottoripyöräjengiläisestä. Kyykky pyörä kuskien "kirous" taitaa olla sekoittaminen pommittajiin aina kun kierrokset vähän nousee.

Tuli muuten mieleen noista jarjestaytyneista moottoripyorajengeista, eiks taa org nyt oo kans semmonen ku on hallitus ja kaikki?

Samaa jarjestaytymismuotoa nimittain kayttavat aika yleisesti myos nama harrikkapainotteiset kerhot.

Pitäisköhän minunkin jollakin tavalla henkilökohtaisesti vaivaantua siitä jos joku erheellisesti luulee minua rikollisjengiläiseksi, kun cruisailen mustissa nahkoissani pahaäänisellä mopottimellani parransänki leuassa ja arskat silmillä? En tiedä, onko monikin tämmöistä mennyt luulemaan mutta ei se ainakaan vielä ole yhtään haitannu, ts. ihan rauhassa olen saanu ajella. Niin virkavallan kuin muidenkin puolesta.  
thumbs-up.gif
Ihmiset on jopa uskaltaneet tulla juttelemaan ja ihailemaan mopotinta.

Pasi  
cool.gif

Pitäisköhän minunkin jollakin tavalla henkilökohtaisesti vaivaantua siitä jos joku erheellisesti luulee minua rikollisjengiläiseksi, kun cruisailen mustissa nahkoissani pahaäänisellä mopottimellani parransänki leuassa ja arskat silmillä? En tiedä, onko monikin tämmöistä mennyt luulemaan mutta ei se ainakaan vielä ole yhtään haitannu, ts. ihan rauhassa olen saanu ajella. Niin virkavallan kuin muidenkin puolesta.  
thumbs-up.gif

Pasi  
cool.gif
Niin se on meikäläisenkin kohdalla. Silloin kun kustomilla ajelen, vaikka olen jo vanha ukko: peukalot nousee –mitä ne sitten sillä tarkoittaakin:)

Sen sijaan jos ”badwill” todella johtaa edunvalvonnan vaikeutumiseen, se tuntuu niin rahassa, byrokratiassa, kuin valvonnassakin

thumbs-up.gif

Pasi  
cool.gif
Kymmenisen vuotta sitten jengiasiat olivat kovastikin pinnalla. Silloin kun HD:llä kurvasi paikalle, niin äidit keräsivät lapset helmoihinsa, koirat hätäkakkasivat jne. Nyt jo jokainen normaali ihminen ymmärtää jengien ja muiden motoristien eron vaikka merkki olisikin HD ja parta ja tukka pitkät. Onhan sitä paitsi jengiläisillä bongattu jo Ducatia ja jopa Yamahaakin.

Eli "on moottoripyöräjengi Cannonball MC:n entinen jäsen"

Jos nyt olisi luettavissa "siellä jossain".

Iltasanomat pani paremmaksi: "Moottoripyöräjengit valloittivat Phuketin". Tarina kertoo sitten Hell's Angels Sweden ja Danmark sekä Bandidosien rantautumisesta paikalle.

Mitään yhteyttä moottoripyöräilyyn ei esiinny -rikollisuuteen kyllä, mutta sekin vain vihjailun tasolla.

Back