Hip hei
Rakentelin pyörään lisävalot. Lisävaloja ohjataan vilkun palautuspainikkeella, joka ohjaa autoswitchiä joka ohjaa relettä. Pyörä kasaan, katkaisija ei toimi ihan oikein... Välillä toimii, välillä ei. Mutta sitten varsinaisiin ongelmiin... ihmettelin kun pyörä liikkui taaksepäin jaloilla työntämällä nippa nappa. Joku pisti hanttiin. Oli käynnissä ja vapaalla.
Kävin ajamassa pikku koeajolenkin
lisävalot päällä. Missä on jarrut?!? Ja heti perään täysi jarrutus vaikka päästin jo jarrukahvasta irti. Kyllä säikäytti, onneksi vauhtia oli vaan reipas hölkkävauhti. Muuten olisi joku tullut perään. Kokeilin toisen kerran sama juttu.. ihan kuin tehostus puuttuisi kokonaan ja sitten kun vetää kahvasta vähän enemmän niin yhtä-äkkiä taas täysi jarrutus.
En muista nyt tarkkaan jakorasian johtojen värejä mutta autoswitchin ko. pyörään tarkoitettujen ohjeiden mukaan asensin sinne jakorasiaan tankin vasemmalle puolelle. Oli hieman ahtaat paikat ja jouduin vetämään johdot tosi tiukalle että pääsin kuorimaan ja kolvailemaan. Kaksi haaroitusta sinne rasian sisään. Yksi johto maihin ja yksi johto sulakkeen kautta akulle. Ja tietty itse valoille yhdet johdot ja merkkiledille yksi kaksikarvainen johto.
Mieleen tulee kolme vaihtoehtoa:
1. Olen kytkenyt jotenkin väärin ABS:n johtoihin joko huonojen ohjeiden tai oman mokan takia
2. Pyörän akku on hyytynyt johtuen valot päällä seisottamisesta (lähti kuitenkin helposti käyntiin)
3. joku lukuisista nippusiteistä ahdistaa jarruletkua.
Sanokaa että johtuu kohdasta 2 tai 3 jooko!
Kunhan
tokenen niin puran taas katteet hittoon (kaikki muut paitsi peräkatteet) ja alan tutkimaan. Jos ohitan sen autoswitchin ja ohjaan relettä esim. painokytkimellä niin kaiken järjen mukaan toimii. Sitten pitäisi vaan virrat löytää sellaisesta paikka missä on virrat vain virtojen ollessa päällä...
Tarjoan kaljat ratkaisevan vinkin antaneelle!
Anssi
Rakentelin pyörään lisävalot. Lisävaloja ohjataan vilkun palautuspainikkeella, joka ohjaa autoswitchiä joka ohjaa relettä. Pyörä kasaan, katkaisija ei toimi ihan oikein... Välillä toimii, välillä ei. Mutta sitten varsinaisiin ongelmiin... ihmettelin kun pyörä liikkui taaksepäin jaloilla työntämällä nippa nappa. Joku pisti hanttiin. Oli käynnissä ja vapaalla.
Kävin ajamassa pikku koeajolenkin
En muista nyt tarkkaan jakorasian johtojen värejä mutta autoswitchin ko. pyörään tarkoitettujen ohjeiden mukaan asensin sinne jakorasiaan tankin vasemmalle puolelle. Oli hieman ahtaat paikat ja jouduin vetämään johdot tosi tiukalle että pääsin kuorimaan ja kolvailemaan. Kaksi haaroitusta sinne rasian sisään. Yksi johto maihin ja yksi johto sulakkeen kautta akulle. Ja tietty itse valoille yhdet johdot ja merkkiledille yksi kaksikarvainen johto.
Mieleen tulee kolme vaihtoehtoa:
1. Olen kytkenyt jotenkin väärin ABS:n johtoihin joko huonojen ohjeiden tai oman mokan takia
2. Pyörän akku on hyytynyt johtuen valot päällä seisottamisesta (lähti kuitenkin helposti käyntiin)
3. joku lukuisista nippusiteistä ahdistaa jarruletkua.
Sanokaa että johtuu kohdasta 2 tai 3 jooko!
Kunhan
Tarjoan kaljat ratkaisevan vinkin antaneelle!
Anssi