• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

jeeessss..... zx-10r tuli:)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ace73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
en kyl täys-kiihdytykses huomannu ihmeempää levottomuutta etupäässä, keponenhan se kyllä on...
wink.gif
Käyppäs kokeileenkin hieman vanhemmalla asfaltilla, jossa on epätasaisuuksia, routapatteja yms. Alkaa se keula olla sitten todella levoton. Ja pelottavinta on - niin kuin joku jo sanoikin - kun pyörä keventelee keulaa vielä parin sadan vauhdeista.
testailin juuri railoisella,pomppuisella vanha pintaisella pätkällä ja eihän se tietenkään mikään juna ole kovemmissa vauhdeissa mut enemmän jännitystä oli ysillä kikkaillessa. siinä kun tilanne tuli päälle aina hieman yllätyksenä,ekaks täysin vakaata menoa ja yhtä äkkiä onki kauhia vatkaus päällä  
crazy.gif
juu, aiemmin olikin juttua niist tobyn iskareist, 390 euroo ei oo kyl ollenkkaan paha jos on vielä toimiva kapistus.
Nii ja nimenomaan kiihdyttely mutkista epätasaisuuksien yli aiheuttaa woblaamista. Kyllä tuo 10R on aika herkkä etupäästään, laittasin siihen kyllä heti ohjausiskarin.

Oon samaa mieltä ohjausiskarin kanssa, hommaa heti vaan ja paikalle myös..
Suoraan availee ihan turvallisestikin mut pieni kallistus/railo tms.. se on yleensä kerrasta menoa ja suhteellisen nopeastikin..

Onnea uudelle menopelille..
062802jumpie_prv.gif

Suoraan availee ihan turvallisestikin mut pieni kallistus/railo tms.. se on yleensä kerrasta menoa ja suhteellisen nopeastikin..
Sinänsä pistää vähän ihmettelemään että miten tuollaisa pyöriä voi tehtaalta tulla ulos... kuulostaa vialliselta suunnittelulta mun korvaan  
nixweiss.gif

Kuulema uusiin asennellaan valmiiksi ohj.iskareita.. entiedä, tehtaalla tai jälleenmyyjillä.. jotain huhupuheita kuulin.

Riippuu varmaan ajotyylistä, ja siitä kuinka rivakasti sillä ajelee. Jos reippaammin ajelee, tai radalla, niin en vois kuvitella miten sillä selviää ilman ohjausiskaria? Eikös Johtajallakin meinannu radalla käydä alussa hassusti muutaman kerran ilman ohjausiskaria?
Viisastuin kerrasta. Tankslapperi tuli ekalla kerta kun vääsin tupin nurin. Slicksit alla (=tajuton pito, hieman levoton rengas). Sain pyörän mittariin 500km tms. ja totesin, että testataan miten irtoaa. Pyörä oli avatessa hieman kallellaan motoparkin takasuoralle. Räppäsin kaasun auki ja pyörä keuli hieman kallellaan varmaankin kakkosen tehoalueen loppuun. Vaihdettaessa keula putosi alas ja seurasi helvetillinen tankslapperi. Olin aivan varma, että nyt meni henki. Pyörä oli menossa suoraan bussipysäkistä ulos ja vauhtia noin 160-180. Takajarrua ei voinut ajatellakaan, ja hyvä kun eteensä näki. Slapperi loppui juuri ennen ulosmenoa, ja sain pyörän räpylään täysin viime tingassa. Sain sen käännettyä asfaltin reunaa viistaen. Pari metriä mentiin hiekan puolella. Hyvä näin, sillä pyörä olisi takuulla lähtenyt alta, jos se olisi osunut slapperin aikana hetkeksikään hiekalle.

En ikinä ajaisi radalla vapaaehtoisesti ilman ohjausiskaria. Tuolloin oli pakko, sillä sain pyörän pari viikkoa ennen '04 ekaa kisaa ja ohjausiskarin toimitus oli myöhässä.

Sinänsä pistää vähän ihmettelemään että miten tuollaisa pyöriä voi tehtaalta tulla ulos... kuulostaa vialliselta suunnittelulta mun korvaan  
nixweiss.gif
Aggressiivisella keulakulmalla lienee haettu nopeutta ja ketteryyttä radalla, ja sitä on saatukin. Sivutuotteena tulee tuo keulan elävyys. Ohjausiskarin puuttuminen lienee riippunut myyntihinnasta, jota on yritetty puristaa alas.

Uusiin kymppeihin todellakin asennetaan ohjausiskari samaan rahaan, ikäänkuin "takuukorjauksena". Sitä en tiedä kuka lystin maksaa, ilmeisesti tehdas.

Mun 10R nauttii joka tilanteessa. Jos osaa niin osaa. Ja mun mielestä japskit osaa tehdä aika brutaalin näkösii takahärveleitä. Vilkut vois ehkä olla vielä modattujamma.
talktohand.gif

Uusiin kymppeihin todellakin asennetaan ohjausiskari samaan rahaan, ikäänkuin "takuukorjauksena". Sitä en tiedä kuka lystin maksaa, ilmeisesti tehdas.
Ootsä saanu kymppiis ohjausiskarin kaupan päälle? Mä en ainakaan saanu, sain kyl öhläriin hyvän tarjouksen..
"Kaupanpäälle" on ehkä hieman tulkinnanvarainen termi, mutta omaan uuteen kymppiini tuli maahantuojan toimesta asennettu ööläri valmiiksi asennettuna. Eli iskarin poisjättämisestä ei olisi saanut mitään alennusta, vaan se on paketoitu mukaan uusiin myytäviin kymppeihin. Näin aikakin BW:n kautta ostettaessa. Ilmeisesti kyse on jonkinlaisesta kamppiksesta, jota maahantuoja subventoi.

Ohjausiskarista...Omistan itse 10r:n,asensin ohjausiskarin eilen.Toi iskarin tarve on liioiteltu,kaikki puhuu siitä et laita se jne....kyseisellä pyörällä pitää ajaa ihan reikäpäänä ennenkuin se lähtee vispaan....On se kuitenkin hyvä hankinta,itse ostin koska radalla se on hyvä....

Ohjausiskarista...Omistan itse 10r:n,asensin ohjausiskarin eilen.Toi iskarin tarve on liioiteltu,kaikki puhuu siitä et laita se jne....kyseisellä pyörällä pitää ajaa ihan reikäpäänä ennenkuin se lähtee vispaan....On se kuitenkin hyvä hankinta,itse ostin koska radalla se on hyvä....
No ei kyllä ole liioiteltu... Kyllä nää kaikki r4 kilokyykyt tarttee ohjausiskarin. Keula vispaa siinä todella helposti rajuissa kiihdytyksissä!

Toi iskarin tarve on liioiteltu,kaikki puhuu siitä et laita se jne....kyseisellä pyörällä pitää ajaa ihan reikäpäänä ennenkuin se lähtee vispaan....
Kyllähän noilla vehkeillä pitääkin ajaa isolla asenteella. Mummoja ja muita vässyköitä varten on rollaattorit. Toisekseen, woblaaminen on siitä ikävä ilmiö, että ensimmäinen kokemus siitä voi olla tappava. Itelleni on meinannut käydä näin, ja en ole suinkaan ainoa. Tapauksia on useita, eri pyörilläkin. Joten kyllä se iskari on erittäin asiaa. Turha sitä on tuurian koetella mistä vauhdista kestää vielä lipata osumatta mihinkään matkalla.

Kyllä aika moni kippi radoilla ja maanteilläkin olisi jäänyt toteutumatta 10R:illä jos olisi ollut ohjausiskarit asennettuina. Havaintojeni mukaan melkeinpä eniten suhteessa pyörien määrään tulee havereita 10R:ille
eek.gif
.

Ongelmana slapperissä on juuri se, että se alkaa yleensä silloin kun ajat muutenkin limiitillä. Jos omassa 10r-slapperissani olisin ollut Porvoon metsäisellä mutkatiellä enkä Motoparkissa, en todennäköisesti olisi tässä asiasta kertomassa.

Mielestäni itselläni pyörä pysyy kohtuullisen hyvin näpissä myös kovemmassa vauhdissa. Silti se slapperi pääsi yllättämään täysin housut kintuissa. En ottaisi turhia riskejä ajelemalla ilman ohjausiskaria.

Kyllä toi ohjausiskari on ihan hyvä olla olemassa!!

Tässä ja Tässä vähän kuvia siitä mitä voi tapahtua ilman ohjausiskaria.... Noita osia oli n 150m säteellä pitkin tietä. Tankki lentänyt 115m toispuolelle tietä jnejne...

Back