Jarrutuksen harjoittelu

Jarrutuksen harjoittelu - Oletko harjoitellut kovasta vauhdista

• En ole harjoitellut

Ääniä: 1 50,0%
  • Olen harjoitellut 40 -> 0

Ääniä: 0 0,0%
  • Olen harjoitellut 60 ->0

• Olen harjoitellut 80 -> 0

Ääniä: 1 50,0%
  • Olen harjoitellut 100 -> 0

• Olen harjoitellut 120 -> 0

• Olen harjoitellut 140 -> 0

• Olen harjoitellut +140 -> 0

• Ääniä yhteensä
    2
ajokauden alussa tulee testattua tyhjällä tiellä...
kauden aikana vaihtelevasti jarrutuksia ja väistöjä, joko tositilanteessa tai ilman (onneksi yleisempi vaihtoehto
smile_org.gif
*kop kop*)...
tosin myönnettäköön että voisi olla aktiivisempi testaamaan omatoimisesti...tjaa kursseille jos tästä saisi ahterinsa roudattua...
033102ass_1_prv.gif

JOVAIN OUN...!
sport05.gif

Omalla ei niinkään usein, mutta testipyörillä tulee kaikenlaista kokkeiltua kovissaki noppeuksissa. Eli alimpaan ruksia.

Etupyöräl pelkiltää (jos ei intg.ABS) ja takasel kans ja sit tietysti molemmil yhtaikaa.

Satteella ei useinkaan koska harvemmin "ajan sataa jos sataa", tai no, en ainaskaa paljua yli....

images

TÖSÖS !
Jovain tulee reenattua .
Kyllä jo satasesta pysähyksiin on niin kova juttu että harva uskaltaa alottaa täpöillä .
Nyky kotilot ko pysähtyy ko seinään nii on pakko harjoitella !

Ainahan sitä pitää harjoitella. Kuka muka ajelee ettei harjoittele nopeaa pysäyttämistä ja väistöä?? Joka reissulla muutama harjoitus sopivalla paikalla - samalla väistöharjoituksia vastaohjausta käyttäen kuviteltuja esteitä väistellen... Toivottavasti sitten tosipaikan tullessa kohdalle kaikki toimii ja on selkäytimessä.  
wink.gif
Lähes ainaista harjoittelua, kiihdytykset, mutkat, jarrutukset.
Kuitenkin yritän aina innostuessanikin muistaa olla vaarantamatta liikenneturvallisuutta.

ennakoivan ajon kursseillahan näitä harjoitellaan ihan ohjatusti... alotettiinkohan siinä 60km/h:sta vai mistä ja sitten sataseen asti 20 km/h välein - siinä radalla pystyi sitten vertaamaan ja näkemään eroja ihan konkreettisesti ja sai palautetta ammattilaiselta.
On tainnu muuttua eak-kurssit viidessä vuodessa aika lailla turvallisuushakuisemmiksi, keväällä tuollaisella olin ja jarrutuksia alettiin harjoitella 20km/h vauhdista, josta sitten korotettiin 5km/h välein nopeutta, taidettiin ehtiä jopa jarruttaa 40km/h vauhdista, ennenkuin aika loppui kesken. Turhaa hommaa.
nixweiss.gif

Korttia hankkiessa tuli tehtyä hätäjarrutusharjoituksia himpun alle 60km/h vauhdista vesisateella. Maantievauhdista olen joutunut jarruttamaan reilusti jäniksen ja peuran takia, kummastakin tilanteesta on jäänyt vähän sellainen maku, että enemmän pitäisi harjoitella hätäjarrutusta, niin että se ihan oikeasti lähtee selkärangasta eikä kulu turhaa aikaa miettimiseen.

Aika harvoin tulee pysähdyksiin asti jarruteltua, mutta tuntuman ylläpitämiseksi on tapana usein rajoituksen pienentyessä jarruttaa niin tehokkaasti kuin nyt uskaltaa. Tämä tietenkin, jos ei ketään ole lähimaillakaan perässä.

Aika hiljasista vauheista ootte jarrutellu
omg.gif

Itse oon jostain +100:sta jarruttanut tiukemmin.

Pistin rastin sataseen. Siitä on tullu pysäyteltyä aika rajusti. Kovemmista vauhdeista olen yleensä hidastanut 60:een.

Kokeilkaahan kaikki saatanan soffakuskit
tounge.gif
160 lasiin, siitä täysi jarru nollaan. Nimenomaan nollaan, ei rullaavaan vauhtiin. Viimeiset metrit ennen pysähdystä on vaikeita.

Omalla entisellä kawalla (zx7r+paranellut jarrut) tuo meni diabloilla sillein että etusesta jäi ohut rantu tiehen. Ikuna en kuitenkaan uskaltanut tietoisesti jarruttaa takapäätä ilmaan kovasta vauhdista. Tämän olen kuitenkin tehnyt jääradalla vahingossa ja todella kovasta vauhdista. Se KYLMÄÄ äkkiseltään
buttrock.gif

Kokeilkaahan kaikki saatanan soffakuskit  
tounge.gif
160 lasiin, siitä täysi jarru nollaan. Nimenomaan nollaan, ei rullaavaan vauhtiin. Viimeiset metrit ennen pysähdystä on vaikeita.

Omalla entisellä kawalla (zx7r+paranellut jarrut) tuo meni diabloilla sillein että etusesta jäi ohut rantu tiehen. Ikuna en kuitenkaan uskaltanut tietoisesti jarruttaa takapäätä ilmaan kovasta vauhdista. Tämän olen kuitenkin tehnyt jääradalla vahingossa ja todella kovasta vauhdista. Se KYLMÄÄ äkkiseltään  
buttrock.gif
160 siksi, ettei ne teidän paskat kule kovempaa
tounge.gif
pftroest.gif

Pikkusen vajo 200Km/h oon jarrutellu aikasta rankasti ja voin sanoa
että ensimmäisellä kerralla jannitti aika paljo. Tienpinta ei niin
tasaista. Jäi semmosia ei nyt niiin huomattavia, mutta kuitenkin
pieniä mustia rantuja asfaltin pintaan.

...täälä joutuu tekemhän tuota ihan harjottelumielessä isommistaki vauheista. Lapissa asuessa tuo "harjottelu" hoitu ihan luonnosthan kun niitä kisuroita (lue: poroja) silloin tällöin työnty samalle kaistalle.

Back