• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jarrupalojen hinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J@ck
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
2002 K 1200 RS jarrupalat (integral abseihin) taakse kohtuulliset 31 €, mutta eteen 81 € / pari, eli 2 paria = 162 €. No huh... En helvatti kyllä laita 963,20 mummoa neljään jarrupalaan..

Noita paloja saa varmaan jostain hieman kohtuullisempaan hintaan, mutta mistä asiallisia..? En ihan mitä vaan viitsis laittaa..

Mitäs kilometrimääriä muuten olette päässeet paloilla? Mulla menee takapalat aika tarkkaan 20 tkm. Etupaloilla ajettu 40 tkm ja ne menis muuten vielä kesän, mutta edestä kulunut 1 pala muita huomattavasti enemmän ja on lähes loppu. Mistähän tuokin johtunee..?

Mitäs kilometrimääriä muuten olette päässeet paloilla? Mulla menee takapalat aika tarkkaan 20 tkm. Etupaloilla ajettu 40 tkm ja ne menis muuten vielä kesän, mutta edestä kulunut 1 pala muita huomattavasti enemmän ja on lähes loppu. Mistähän tuokin johtunee..?
Vaikuttas siltä että se kulunut pala jää jarrutuksen jälkeen laahaamaan jonkin verran, eli palaa liikuttava mäntä ei palaudu riittävästi. Ei muuta kun jotain jarruosien puhdistajaa käyttöön ja herkistelemään osia ennen uusien palojen asennusta.

Vaikuttas siltä että se kulunut pala jää jarrutuksen jälkeen laahaamaan jonkin verran, eli palaa liikuttava mäntä ei palaudu riittävästi. Ei muuta kun jotain jarruosien puhdistajaa käyttöön ja herkistelemään osia ennen uusien palojen asennusta.
Toki tuo tuli mieleen.. Mutta sepä just, kun männät (2 mäntää/pala) ei ole jumissa - eikä saa vielä 40 tkm jälkeen ollakaan. Sormella painamalla liikkuvat kaikki ihan kevyesti.

1100 Lt:n palat kans pemarin lootassa 80 eur pari
ja Fedorot 50 eur / 4kpl
väittivät että omat palat kestää pitempään joten laitoin toiseen satulaan alkuperäset ja toiseen Fedorot ja vielä ei erota kummat kuluisi nopemmin
Missähän se BMW jarrupalatehdas on ? heheee
ja ihan BMW merkkiliikkeessä oli saatavana noita tarvikepaloja kunhan vain osas kysyä
neljä palasta kun on kahes satulas niin koskaan eivät ole kuluneet samaan tahtiin vaik männät liikkuu aivan käsivoimin
ja laahatahan niiden kuuluukin jonkin verran

Löytyyhän noita varmaan toki tarvikkeenakin!  
smile_org.gif
Itse en ole ensimmäisenkään Puimuriin ostanut alkuperäisiä paloja (muuten kuin poisto-/konkurssimyynnistä)

klipedi EBC:n sivuilta....

BMW contd.
K 1200 RS (Non ABS & ABS Models) 96-00 FA246* FA246HH* MD652LS② MD652RS② MD652C FA18 FA18HH MD661②
K 1200 RS (With & Without Integral ABS) 01-04 FA335HH* MD620LS② MD620RS② FA18 FA18HH MD661②
...

Kylläpä kuullostaa aika hintavalta.

Saapa nähdä kauanko nuo K1200S:än jarrupalat kestää.

Vähän aiheeseen liittyen voisin mainita, etä tuli tuossa viime keväänä hankittua ebaystä ISR:än 6-mäntäiset jarrusatulat harrastepyörään.

Jarrupaloja siihen näytti menevän 3 paria per satula ja kappalehinta oli 19.90 euroa.

Kyllä 120 euroa jarrupaloista eteen tuntui hieman suolaiselta.

Mun käsitys on että se "sarja" noita etujarrupaloja tarkoittaa kaikkia neljää palaa, eli kaksi paria. Ainakin mun R1100S:ssä on etupalat juurikin tuon noin 80e. Eli pari EI ole kaksi palaa vaan kaksi paria. Eihän paloja myydä yksittäin missään ja etupalat pitää aina vaihtaa kaikki kerralla.

Mun etupaloilla on ajettu nyt 26000km ja ne on lähes uuden veroiset, eli luulisin niiden kestävän ainakin 40-50tkm tällästä kaupunki/matka ajoa.

Alkuperäiset on alkuperäisiä mutta esim. nyt työn alla olevaan 75 S:ään maksoivat kaikki palat kolmeen levyyn yhteensä 58€. Myllymaan Repalta ja merkki SBS.
R 1150 R:n palatkaan eivät tarvikkeina maksaneet mitään ihmeitä osti ne sitten mistä vaan. Kahdet olen taakse vaihtanut ja yhdet eteen.

Mun käsitys on että se "sarja" noita etujarrupaloja tarkoittaa kaikkia neljää palaa, eli kaksi paria. Ainakin mun R1100S:ssä on etupalat juurikin tuon noin 80e. Eli pari EI ole kaksi palaa vaan kaksi paria. Eihän paloja myydä yksittäin missään ja etupalat pitää aina vaihtaa kaikki kerralla.
Niin oli käsitys mullakin ja kyllä lähes samoin sanoin tripin tiskillä sitä ihmettelinkin.. Mutta myyjä tarkisti hinnan vielä toiseen kertaan ja näin väitti, että 81 € / pari maksaa. Eli yhteensä tosiaan huikeat 162 eskoa.
Ettei olis kuitenkin joku virhe hinnoittelussa, sillä eihän nuo orggis takapalatkaan maksa enempää kuin all rightin sintterit. Itse asiassa alkuperäiset on 4 € halvemmat..
confused_orig.gif

Kyllä nyt palojen hinnoittelu on mennyt pahasti perseelleen. Itse ostin viime vuonna Lucasin sintteripalat eteen ja maksoin 34 euroa parilta. Ovat taatusti yhtä hyvät kuin alkuperäisetkin. Motorradin tekemissä testeissä hyvin menestyneet.
Mikäli ei halua ulkomailta tilailla, niin ko. paloja myy kohtuuhintaan Suomessa Euro Motor Center.

75 S.ään alkuperäiset olisivat olleet 111€, nyt siis 58... ja maksaa ne etupalat vanhempankin K1200Rs:ään liki 60 ja R 1150 R:ään 77€ sarja eli yhteen levyyn.

Mutta hintahan on ainakin tässä asiassa ostajan valittavissa tarjontaa kun kuitenkin on. Turha noista hinnoista on naukua ja voi ne alkuperäiset hinnatkin yllättää toisinkin päin esimerkiksi peränlaakereissa alkuperäiset on halvimmat.

Turha noista hinnoista on naukua ja voi ne alkuperäiset hinnatkin yllättää toisinkin päin esimerkiksi peränlaakereissa alkuperäiset on halvimmat.
Tässä mistään naukumisesta ole kyse, jonkinlainen kipukynnys vaan ylittyi.. Mielestäni 162 € neljästä tavallisesta jarrupalasta on täysin järjetön hinta, sillä kyse on kuitenkin tavanomaisista KULUTUSosista, eikä mistään varsinaisista varaosista. Ihmettelen hintaa myös siksi, että kuitenkin orggis takapalat on hinnoiteltu ihan asiallisesti..

Tuossa katselin auton jarrupalojen hintaa ja tarvikepaloja autoihin saa halvimmillaan hintaan, joka on vain ~8-10 % bemun jarrupalojen hinnasta!!! Siitäkin voi vetää jotain johtopäätöksiä ja mulla ei tuu mikään muu mieleen kuin rahastus.

Vaan eipä tuossa hätä, kyllä noilla vielä ajelee..
062802moto_prv.gif

Tuollanen hinnottelupolitiikka sattuu lopulta myyjän omaan nilkkaan.. Eli ostanpa minäkin sitte ihan periaatteesta palani muualta, tai tilaan ulkomailta..

Suolaiset on toki hinnat ja se joka ne maksaa ei hinnasta valita eikä tee sitä ainakaan julkisesti. Vaikea tietysti noitakaan hintoja on moittia kun ei siedä kuinka ne muodostuu. Sattaahan olla, että jälleenmyyjä noituu samasta asiasta maahantuojan suuntaan. Jälleenmyyjää tietysti ymmärtää, että jos haluaa tiettyä merkkiä myydä niin jälkimarkkinoinnissakin pitää olla lojaali päämiehelle.

Jyväskylän Kuvalla on näköjään niin jotta jos pyydät vaikka K 1200 RS:n tulpat niin tarjoavat alkuperäisiä, 38€/4kpl. Ja jos erikseen pyytää niin saa tietty muutakin. Onko sitte just noita tulppia siellä just silloin esim NGK:na on eri asia.

Tarkistettua tietoa omista arkistoista:

R 1150 R etupalat EBC Wunderlichilta keväällä ´03 57,80€ eteen kahteen levyyn yhteensä. Alkuperäiset kesti 50 tkm.

R 1150 R takapalat SBS Reijo Myllymaalta keväällä ´04 28,20€. Alkuperäiset kesti 18 tkm ja seuraavat SBS:t 32 tkm.

Back