• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jarruosat Kiinan pojalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IgNIs
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On tuossa alla pieni projektipyörä ja olen aika paljon turvautunut osien hankinassa ebayn ihmeelliseen maailmaan, lähinnä edullisten hintojen takia.

Nyt tuli vastaan tuollaiset kahvat ja ajattelin kysäistä ennen kuin tilaan. Uskaltaako Kiinan pojan valmistamiin jarrupääsylintereihin luottaa?

Tässä linkkiä tuotteeseen

Viimeksi muokattu:
Justiinsa tuossa yksi kaveri tappeli aikansa ebaystä ostamasa Kiinan "Brembon" kanssa, kunnes heitti sen mäkeen ja haki kivijalkaliikkeestä merkkituotteen tilalle. Kiinalainen ei ilmaantunut, ja sitä tutkittaessa sen huomattiin vuotavan vähän sieltä sun täältä.

"noname" pääjarrusylinteriä en kyllä helvetissä uskaltais ostaa Kiinasta.

Mukava ajella ku miettii koko ajan koska jarru antautuu:right:

Kiitos vastauksista!

Itsellä hieman samantapaisia fiiliksiä. Enpä taida mopooni Kiinasta jarruosia tilailla.

Veljelläni on mopossa (50cc) kiinajarrut ja on ilmeisesti toiminut ihan hyvin, mutta mp:llä on hieman eri massat ja nopeudet, niin ei viitti riskeerata :D

Ihan aikuisten oikeesti meinaatte ettei kiinassa osata tehdä jarrusylintereitä?
Herätys...

Liittyy jarruihin. Itse tilasin Saksalaiselta myyjältä kiinalaiset jarrulevyt. Ne oli aika lailla epätasapaksut ja kierot jo valmiiksi, myyjä lähetti toisen ja ihan yhtä kuraa nekin olivat. Neljästä levystä yksi olis mittausten mukaan jotenkin speksien sisällä :) Ei enää ikinä!

Goofy S sanoi:
Ihan aikuisten oikeesti meinaatte ettei kiinassa osata tehdä jarrusylintereitä?
Herätys...

Herää itse. 60€ pääjarrusylinteristä ja kytkinkahva-runkosetistä. Juuh okei...

Kiinasta paljon tilanneena voin sanoa, et laaduvalvonta tökkii useissa tuotteissa ja pahasti. Tästä syystä varmaan hinnatki poskettoman halvat.

Niinku sanoin, en itse pulttais tätä settiä omaan mopooni vaikka saisin ilmaseks. Kukin tavallaan...

D-Iivil sanoi:
Liittyy jarruihin. Itse tilasin Saksalaiselta myyjältä kiinalaiset jarrulevyt. Ne oli aika lailla epätasapaksut ja kierot jo valmiiksi, myyjä lähetti toisen ja ihan yhtä kuraa nekin olivat. Neljästä levystä yksi olis mittausten mukaan jotenkin speksien sisällä :) Ei enää ikinä!

Tilasin itekki 2 vuotta sit eteen levyt Kiinasta. Kiteytit homman aika hyvin, "ei enää ikinä".

Levyt lens kyl hevonhelvettiin ja oppirahat tuli samalla maksettuu.

Yhteensä 6 prikkaa/aluslevyy halki jo saapuessaan. Levyjen suoruutta en päässy ikinä testamaan mikä on varmaa ihan hyvä asia.

rotor1f.jpg

rotor2k.jpg

Viimeksi muokattu:
D-Iivil sanoi:

eli ihan normaalia.
motonetistä olen myöskin ostanut kieroja levyjä.

Eipä ole muuta kokemusta kiinan jarruista, kuin viime kesältä. 150 cm3 Loncin-skootteri, ajettu 197 km, siis uusi peli. Ja tiete kiinalaiset nestelevyjarrut edessä. Pirut nappas eturenkaan jumiin, onneksi oltiin kylässä kävelynopeudella, muutamaa hetkeä aiemmin vuorella. Vuokraamon äijä käski paikallista 8mm lenkkiavaimen omistajaa laskemaan nesteitä ulos, no, ei jumittanu enää, vaan ei pahemmin jarruttaneetkaan. Pelkillä takajarruilla tultiin vuorten yli kotiin, hyvin, hyvin varovasti.

Joka tapaukessa lasken tämän kiinalaisten syyksi. Mopo oli kiinalainen, jarruineen ja niin oli huoltomieskin, joka oli täyttänyt jarrunestesäiliön. :sad:

Kahvat näyttäisi olevan ns. "Kiinan pazzoja" joista keskustelua löytyy foorumilta enemmänkin. Noi kahvat on toimineet mulla ihan hyvin, muttei kyllä tulisi pieneen mieleenkään laittaa muita jarruosia kiinantuotteista. Noi kahvatkin on vähän siinä ja siinä.

Luulisin, että käytettyjä pääsylintereitä on tarjolla, sillä noita on vaihdettu aika paljon Bremboihin. Veikkaisin, että 50-100e joutuu maksamaan orgissylkästä jos sellaisen esim joltain ratakuskilta löytää.

Juutana sanoi:
Kahvat näyttäisi olevan ns. "Kiinan pazzoja" joista keskustelua löytyy foorumilta enemmänkin. Noi kahvat on toimineet mulla ihan hyvin, muttei kyllä tulisi pieneen mieleenkään laittaa muita jarruosia kiinantuotteista. Noi kahvatkin on vähän siinä ja siinä.

Samoilla linjoilla olisin.
Nimettömissä ei voi olla varma mitä esim materiaalit ja toleranssit on. Kriittisiin kohtiin en laittas mitään nimetöntä minkä toimivuutta ei voi aistivaraisesti varmistaa. Esim että välykset on ok ja vaikka kahvoissa, ei anna periksi / oireile käsivoimin. Vaikka nimivamistajat teettäisikin tuotteensa(ainakin edullisemmat) kiinassa niin he ovat määritelleet speksit ja vastaavat laadusta.

Noita "kiinan pazzoja" on useammallakin tutulla ja ihan ovat toimineet. Vähän omia titaxeja enemmän haalistunu, pinnan työstöjälki vähän huonompi ja etäisyydensäätönupissa on laakerien sijaan liukuholkki. Laakeri tuossa on turha.
Noitakin tosin lienee useamman valmistajan tekeleitä, joten vaihtelua voi olla.

Muistelen että jossain lehtiartikkelissa kiina-yhteistyötä tehnyt henkilö totes että kyllä kiinasta yhtä laadukkaita tuotteita saa kuin lännestäkin, jos haluaa- se vaan maksaa ainakin saman valmistaa siellä kuin lännessäkin.

Back