• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jarruletku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puksuttaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Pirkanmaa
Onko kenelläkään kokemusta hydrauliikka liikeiden tekemistä jarruletkuista? Tuollaisen tekisivät odottaessa muuten menisi tilaukseen ulkomailta. Hintakin olisi puolet alkuperäisosasta.

Ainakin hiflexillä on ihan HEL edustus joten vaikka tekevät "itse" niin osat ovat juurikin oikeat. Ja saa varmasti oikeanlaiset kun ottaa vanhat letkut mukaan.

Tosin myös ebay:n ihmeellisestä maailmasta löytää silloin tällöin hyviä tarjouksia (vaikka se hinta ei jarruosissa ole se juttu).

Porvoon mittaletku tekee jarruletkuja.
Olen teetänyt letkuja autoon ja moottoripyörään.
laatu tosi hyvä ja letkuja löytyy eri värejä.
www.mittaletku.fi

Kiitokset. Tuollaisessa käsityksessä itsekin olin. Tosin nyt tein kuitenkin niin, että tilasin alkuperäisen alle 50e mikä on suorastaan halpa tersäpunosletkuksi. Letkui löytyi maahantuojalta hyllystä ja laoittoivat heti tulemaan joten vielä voi ehtiä Juhannusajoon.
cool.gif

Poikkesin toissa talvena Tampereen Hiflex:ssa, mukana oli vanhat mallina ja myyjä vilkaisi nopeasti ja heti sanoi, ettei tehdä, ei ole osia...

Jäi jotenkin sellainen kuva, että myyjää vain vi**tti asiakas, joka kyselee tyhmiä
confused_orig.gif

Nuita joskus jännittää se että kun on jarruletkuina joita ei periaatteessa oo hyväksytty siihen käyttöön niin kenen vastuu jos letku esim. irtoaa nipasta ja vetää auton alle jne.

Tämän takia ainakin yksi liike ei alkanu tekeen kun kuuli että tulee jarruletkuksi..

Nuita joskus jännittää se että kun on jarruletkuina joita ei periaatteessa oo hyväksytty siihen käyttöön niin kenen vastuu jos letku esim. irtoaa nipasta ja vetää auton alle jne.

Tämän takia ainakin yksi liike ei alkanu tekeen kun kuuli että tulee jarruletkuksi..
DOT-hyväksynnäthän noissa pitäisi olla..
Taitaa olla ihan myynnissäkin hyväksymätöntä kamaa, mutta uskoisin että "isonkellon" alla noita katsellaan, jos jarrujen pettäminen aiheuttaa vaikka kuoleman, tai vakavan vammautumisen..

Lienee jarruissa paineet melko vaatimattomia verrattuna kohteisiin, joissa punosletkuja muuten käytetään. tavallinen jarruletkukin on ihan paksuseinäistä kumiletkua ilman sen kummempia vahvikkeita.

Kiinalaisessa 1500€ mönkkärissä tuli teräspunosletkut vakiona, kuten myös Speed Triplessä.

Mulle tuli HEL:n letku wemoto:sta viikossa vaikka valmistavat tilauksesta.
Hintaa tuli ~30€.

Storm tekee myös teräspunosletkuja mittojen mukaan.
Stormilla kesti vain 2vko saada letkut Pirkkalan myymälään

Ite tuli viime kesänä laitatettua Speedbrakesin punosletkut sekä eteen että taakse Turun Stormilla. Kokonaiskustannus 220 EUR. Olen tyytyväinen.

Back