• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jarru ongelma... apu olis nyt tarpeen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HornetTre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eli joo 600 Hornet etujarruissa ei ole mitään "tuntoa" mikä siis avuksi?? Osia on tullut vahdeltua melkoisesti jo esim Punotut letkut, Työsylinteri,Satuloiden kumit.. Kaiken tämänkin jälkeen ei ole mitään tuntoa kahvassa!
bowdown.gif

Tuota noin kuvailetko hiukan tuota tunnottomuutta,
lähinnä tarkoitatko että kahva puristuu tankoon ilman isompia yrityksiä vai jotain fiilista vaan puuttuu itse ajaessa?

Ilmaa noin äkkiseltään epäilisin järjestelmässä,
muita mahdollissia olisi työsylinterin/mäntien kumien ohivuoto (mutta ne olitkin vaihtanu)
Mikäli missään ei varmasti ole mitään vuotoja eikä ilmaa, mieleen tulee ettei itse jarrusatula olisi vaurioitunut?
Jos satulassa olisi sopivassa kohtaa halkeama joka ei kunnolla näy mutta jarrua puristaessa se antaisi periksi?
Tai no ainahan se on mahdollista että alkuperäinen satula vaan antaa periksi sen verran että tunto ei ole parhaitten jarrujen tasolla.

Ei kai tuo jarrusatula ota itteensä ellei se ole jostain oikeasti kipeetä ottanu
nixweiss.gif
ilmaa siellä varmasti on, koita ilmata uudestaan ja jollei edelleenkään pelaa niin sitten etsimään sitä ilmavuotoa.
thumbs-up.gif

Tere, laita nippusiteellä jarruvipu yöks kiinni kaasukahvaan eli jarru päälle yön yli! Minulla ainaskin lekun vaihdon jälkeen tunto palas jarruun. Pyorä tosin RF900

Hyvin todennäköisesti on ilmaa pelissä. Mp:n jarrut on aika v...ttumaiset ilmattavat. Huomattavasti hankalammat tapaukset kuin autoissa. Ota ihan ensin täyttökansi irti ja ilmaruuvit auki, pidä säiliö täynnä ja anna valua nesteen omalla painollaan läpi.

Aloita sitten ilmaus ja jätä säiliön kansi irti. PIDÄ SÄILIÖ KOKO AJAN TÄYNNÄ!

Huomasin itse tällaisen hyvän konstin ilmaukseen:
1: Ilmaruuvit auki
2: kahva pohjaan
3: jätä kahva pohjaan ja käännä ilmaruuvi kiinni.
4: päästä kahva ylös

Samaa hommaa uudestaan n. 20 - 40 krt. / satula. Jos on tuplalevyt, tee homma molemmille puolille erikseen. Ei vuorotellen puolelta toiselle.
Pitäis alkaa jarrut löytyä ja ilmat poistua, jos niissä ei ole muuta vikaa. Näin sain itse ilmat veks letkujen vaihdon jälkeen, kun ei meinannut perinteiset ilmaushommat ruveta pelittään.

Hyvin todennäköisesti on ilmaa pelissä. Mp:n jarrut on aika v...ttumaiset ilmattavat. Huomattavasti hankalammat tapaukset kuin autoissa. Ota ihan ensin täyttökansi irti ja ilmaruuvit auki, pidä säiliö täynnä ja anna valua nesteen omalla painollaan läpi.

Aloita sitten ilmaus ja jätä säiliön kansi irti. PIDÄ SÄILIÖ KOKO AJAN TÄYNNÄ!

Huomasin itse tällaisen hyvän konstin ilmaukseen:
1: Ilmaruuvit auki
2: kahva pohjaan
3: jätä kahva pohjaan ja käännä ilmaruuvi kiinni.
4: päästä kahva ylös

Samaa hommaa uudestaan n. 20 - 40 krt. / satula. Jos on tuplalevyt, tee homma molemmille puolille erikseen. Ei vuorotellen puolelta toiselle.
Pitäis alkaa jarrut löytyä ja ilmat poistua, jos niissä ei ole muuta vikaa. Näin sain itse ilmat veks letkujen vaihdon jälkeen, kun ei meinannut perinteiset ilmaushommat ruveta pelittään.
Tossa yks erittäin helppo, ja toimiva, ja halpa tapa ilmaukseen:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....3;st=70

Käyt hakemassa apteekista isoimman ruiskun minkä saat ja sillä tuuppaat nesteet satuloista sisään ilman turhia kikkailuita.

Yleensä on toiminut ja helppo 10 min homma.

Jos se hetken seisonnan jälkeen on taas pehmeä viittaa se siihen että pääsylinteri ei ole enää tiivis eli uudet tiivisteet.

Tiukasti nippu siteellä kahva kiinni ja jonnin aikaa seurailla vuotaako jostain,itellä vahingossa huomasin kun kuskasin pyörää kärryssä kahva lukittuna että työsylinterin nippa oli päästänyt hiukan nestettä läpi ja siitä se varmaan ilmojakin imaisi pikkuhiljaa.

Back