• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Järjenköyhät aukioloajat..

Aikoinaan kun tietokoneliikkeet elivät kulta aikaa muistan kun mikrobitti lehdessä oli testissä tietokonemyymälät,yhdessä oli aukiolo aikojen kohdalla niin että suljettu jos lämpötila yli +24c koska myyjät rannalla tai terassilla.Siinä testaajat pähkäili että hyvin menee,oli helle kesä:D.Näinhän työ olisi mielekästä,entiset kivijalka myymälä kulta ajat saadaan takaisin kun lopetetaan netti yhteydet ettei jengi pääse vertailee hintoja ja tilaamaan ulkomailta ja hintavertailu ois hankalaa

Kokohomma meni munilleen ku tuli nää kauppakeskukset ja aapeeceet. Jotka on auki yötäpäivää.....
Ny turakaiset odottaa, että erikoisliikkeetkin on aenaauki... Iltasin ja viikonloppuin se tykkäis kauppiaskin ja siellä duunissa olevakin vapaaaikansa viettää.... No joku sanoo että valintoja, no onhan se niinkin, mutta kohtuus kaikessa...

terowave sanoi:
Hittoa se mulle kuuluu pääseekö ne myyjät ajamaan iltasin vai ei. Se on ammatinvalintakysymys.
Hittoa se mp kauppiaalle kuuluu pääsetkö ostamaan iltaisin hanskoja vai et. Olisit hommannut itsellesi semmoisen työn että voit itse säätää ajankäyttösi. Se on ammatinvalintakysymys.

vma sanoi:
Hittoa se mp kauppiaalle kuuluu pääsetkö ostamaan iltaisin hanskoja vai et. Olisit hommannut itsellesi semmoisen työn että voit itse säätää ajankäyttösi. Se on ammatinvalintakysymys.

Hauskaa.

Ja sitten ihmetellään kun ulkomailta tilataan enemmän ja enemmän. :thumbup:

terowave sanoi:
Ja sitten ihmetellään kun ulkomailta tilataan enemmän ja enemmän.
Ahaa, sinne ulkomaan kauppaan ehdit kiireiltäsi hanskoja sovittamaan mutta kotimaan kauppaat et.
Neroutta.

Noo HKI näyttää olevan asuinpaikka, mitä muuta voi odottaa... Itsekkäitä kusipäitä:thumbup:

Joo netistähän sitä tulee nykyään melkein kaikki roina tilattua, mutta ei se johdu liikkeitten aukioloajoista...

Niin ja kyllä tosikauppias tekee puodin esim: vaikka juhannusaattona, jos vähän isommasta kaupasta on kyse
Hanskan/kypärän sovittelijan etc etc takia tuskin vaivautuu, eikä pidäkkään. Tää hetimullekaikkitänne asenne on kyllä niin syvältä:hanuria:

Ja minä kun olen normaalisti duunista kotona vasta 17:00 ja useasti manaan liikkeitä jotka sulkevat ovensa juurikin tuolloin.
Ja tiedän, että meitä on paljon, kun tehdään 0,5 - 1 tunnin työmatkaa niin viideltä sulkevat liikkeet ovat auttamattomasti Out meidän rahoistamme. Ja ellei lauantaina sovi kaupassa käynti niin se on sitten siinä.

Ja tätä asiaa on manattu useasti rouvan kanssa.:rant:

Minä puolestani kiroan kun erikoisliikkeessä meidän rouvalla on ainoastaan joka kolmas viikonloppu kokonaan vapaa. Arkisinkin tuolla menee usein 19 asti ja välillä myöhempäänkin kun just ennen sulkemista sisään änkeää vielä väkeä pyörimään. No onhan tuolla hyvätkin puolensa kun minulle jää omaa aikaa. Melkoisesti kuitenkin rajoittaa yhteisiä menoja. Sunnuntain aukioloista voisi luopua kokonaan kun tuntuu, että kauppakeskukset on sunnuntaisin vain ilmaisia huvipuistoja.

Ehdotan uusiksi arkiaukioloajoiksi kaikille liikkeille klo 16-21 kun sinne kuitenkaan ei kukaan kerkiä työpäivän aikana :p

Onneksi ei ole yhtään prätkää tai varustetta jäänyt ostamatta viimeisen kymmenen vuoden aikana, ainakaan aukioloaikojen vuoksi. Harmi jos on harmi.

Täysin ok että erikoisliikkeet pitävät sellaiset aukioloajat kuin itse haluavat. Kunhan vaan kassavirtaa niiden puitteissa piisaa siten että bisnes pysyy kannattavana ja kenties jopa jokseenkin mielekkäänä. Muutoin voisi käydä niin että häipyy se kirkonkylän yksikin MP-kioski.
Pikkasen jäi kuitenkin sellanen käsite että OP oli nimenomaan pyörää ostamassa eikä niinkään rukkasparia, ja siihen kohtaan lykkäisin hanketta vaikkapa seuraavaan mahdolliseen vapaapäivään jotta pääsisi ajan kanssa istumaan ja kokeilemaan leluja :thumbup:

Näihin varustekauppoihin vielä, niin moni liike (ainakin täällä kehäteiden sisäpuolella) pitää pidennettyjä aukioloja näin sesonkiaikaan.

Ja on se prkl kun tehtaalla joutuu jotkut olemaan jopa yöllä töissä. Kyllähän tehtaat pitäis laittaa kiinni arkisin kello 17 ja ajaa alas joka perjantai.

En ymmärrä miksi kaupan alalla (PAM) valitetaan työajoista kun huonompia työaikoja on monella alalla. Tottakai nyt ollaan kokoajan menossa työaikojen suhteen "huonompaan" suuntaan eli sitä pitää automaattisesti vastustaa mutta asiakkaan kannalta on kyllä parempi että rautakaupasta saa tavaraa vielä kello 20:45 ja kaikkia ruokia ei tarvi ostaa pilaantumaan kerran viikossa vaan voi käydä vaikka keskellä yötä hakemassa puuttuvat ainesosat - jos harrastaa yökokkailua.

Itse kauppaan mp-renkaita ja kauppa (Eidem Oy) on varmuudella auki kun asiakkaan kanssa on niin sovittu. En voi valikoida onko ilta vai viikonloppu jos kauppaa yritän saada. Kaikki tämä on kuitenkin vapaaehtoista. Koska osa renkaanostajista hankkii renkaansa ulkomaan nettikaupoista niin eipä näissä hommissa usein kovin pitkää iltaa tarvitse tehdä.

Kuluttajat vaikuttavat omalla käytöksellään kauppojen aukioloaikoihin, jos asiakas ilmaiseen tarpeensa saada palvelua myös lauantaina tai myöhemmin iltasella niin eiköhän kauppias siihen vastaa. Ymmärrän hyvin että ihmisillä on ostotarpeita työajan jälkeen ja vapaapäivinä ja siksi isot kauppakeskittymät on auki joka päivä. Jos yksi alueen erikosliike pidentää palveluaikaa asiakkaiden kysynnän vuoksi niin kyllä muidenkin on seurattava perässä. Toivon kuitenkin että myös asiakkaat vastaavat huutoonsa ja myös tulevat kaupoille eivätkä vaan "huutele" netissä. Kun seuraavan kerran käytte alan liikkeessä niin ottakaa asia puheeksi.

TTA sanoi:
Ja on se prkl kun tehtaalla joutuu jotkut olemaan jopa yöllä töissä. Kyllähän tehtaat pitäis laittaa kiinni arkisin kello 17 ja ajaa alas joka perjantai.

Itse asiassa tehtaan esim. kolmivuorotyöjärjestelmä on jossain mielessä parempikin kuin "aina jumissa päivät liikkeellä"-systeemi. Vapaa-aika sattuu vaihtelevasti eri päiville ja kellonajoille, niin aina väkisinkin joskus se sattuu oikeaan aikaan. Ja yövuorothan ne vasta mukavia onkin. Töiden jälkeen ottaa parin tunnin tirsat, herää yhdeksältä ja koko päivä on pelkkää aikaa.

andestone sanoi:
Noo HKI näyttää olevan asuinpaikka, mitä muuta voi odottaa... Itsekkäitä kusipäitä
No nyt on hyvä meininki.

vma sanoi:
Ahaa, sinne ulkomaan kauppaan ehdit kiireiltäsi hanskoja sovittamaan mutta kotimaan kauppaat et.
Kyse oli esimerkistä mitä sieltä kaupasta voi olla hakusessa.
En mä voi olla ainoa, jonka mielestä ei ole järkeä että valtaosa kaupan asiakkaista pääsee paikalle viimeisten kahden aukiolotunnin aikana??

Olenko ainoa joka näkee tässä hyvän business idean? MP-tarvikeliike, joka on arkisin pidempään auki!

Minua asia ei vaivaa. 2-vuoro työstä johtuen pääsen hyvin ostoksille aamulla. Useimmat vapaavat ovat myös arkipäivisin. Kaikki vain vuorotöitä etsimään niin pääse itsekkin ostoksille!

Shikyo sanoi:
Olenko ainoa joka näkee tässä hyvän business idean? MP-tarvikeliike, joka on arkisin pidempään auki!

Minua asia ei vaivaa. 2-vuoro työstä johtuen pääsen hyvin ostoksille aamulla. Useimmat vapaavat ovat myös arkipäivisin. Kaikki vain vuorotöitä etsimään niin pääse itsekkin ostoksille!

olet.(poislukien tero)

On aivan sama moneen asti kaupat on auki, samat naamat tulee aina juuri ennen sulkemisaikaa kauheella kiireellä ostamaan kamppeensa. Tämä on nähty ja koettu useampaan kertaan, enkä ole ainoa kuka on tehnyt saman havainnon. Aukioloajan pidentämisen sijaan ostaja voisi priorisoida omaa ajankäyttöään tehokkaammin, vaikka nukkumalla öisin niin kerkee päivällä käymään kaupoilla:grin:

Back