• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Janakkala (Saloistentie) - Turkhauta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
Tommosen pätkän löysin Googlemaps -street viewillä, näyttäis olevan päällystetty... Mutta onko kellään tietoa tien kunnosta?

Google Maps

Tommosen pätkän löysin Googlemaps -street viewillä, näyttäis olevan päällystetty... Mutta onko kellään tietoa tien kunnosta?

Google Maps
Tämä ajettiin Masan vetämänä ensimmäisen ja tietääkseni viimeisen kerran torstai-ajoissa joku vuosi sitten.

Tie on pääosin ns. soppipintainen ja kunnoltaan kutakuinkin niin huono kuin olla voi, Jokimaalta pohjoiseen varsinkin. Oikeampaa olis luokitella soratieksi, reikää on liki yhtä paljon kuin pintaa.

Joo, tie on ihan hirveessä kunnossa, kaverilla on mökki sen tien varrella, eikä ainakaan viime kesänä sinne ollu katupyörällä mitään asiaa.. Mä en tosin osaa ajaakkaan kunnolla.

Eksyin kyseiselle tielle viime kesänä kun en jaksanut maijan perässä ajella Lammille. Tigrulla siitä pääsi läpi, mutta karkeakuvioista rengasta olisi kaivannut. Hieno tie, jos pinta olisi kunnossa.

Entäpä sitten muutama kilsa länteen "korventie"?
GoogleMaps
Olen viisastunut em. vahingosta ja ajan etukäteen nykyyän reitit lävitse viimeistään edellisenä iltana, jos reitillä on jotain ennalta tuntematonta tai tietoisesti huonossa kunnossa olevaa tietä.

On nimittäin paljon helpompaa ajaa keulilla, kun osaa 99 % odottaa mitä tulee tapahtumaan.
Joo täytynee käydä tuolla ajelemassa....
TouRinki ehkä pikkasen eri juttu ku PK, narinoita tien kunnosta ei oteta vastaan kun kaikki tietää jo viime syksystä että kun minä lupaan ettei ole soraa niin sitä on kuitenkin!!
biggrin.gif

No niin, allekirjoittanut kävi nyt sitten ajamassa nuo molemmat.
1. vaihtoehdosta olin saanut niin huonon kuvan että se oli pienehkö positiivinen yllätys. Siis pääällystevaurioita oli toki paljon, kuoppaa ja töyssyä. Mutta joka tapauksessa jäi sellainen olo ettei se mikään mahdoton ole.

2. vaihtoehto oli sitten jo ihan loistavakuntoinen omasta mielestäni! Toki tuollaiseksi "pikkutieksi" täytyykin olettaa että hiekkaa joissain mutkissa saattaa olla sekä pieniä töyssyjä ja kuoppia. Enimmäkseen kuitenkin ihan mainio tie jossa vauhtia voi pitää mainiosti siellä 70-80 tienoilla.
Mainittakoon kuitenkin se ettei melko kokematon naiskuski ollut kanssani ihan samaa mieltä!

Kuinkakohan paskoja teitä mä normaalisti ajelen, ku mun mielestä tuo Janakkalasta Turkhautaan menevä pätkä on aina ollu mukava reitti ajella?
biggrin.gif

Omasta mielestä ei mahottoman huonossa kunnossa, kun tajuaa vaan sen pikkuseikan, ettei kyseiset tiet ihan uuden veroset oo. Ihan mukavasti voi rullailla rajotusten mukaan, eikä nuo slicksit renkaat aiheuta pientäkään ongelmaa.

Jos tahdotte tietää minkälainen on huono tie, niin suunnatkaa Vähikkälästä Topenolle. Siellä on sitä nelosen arvosanan "asfaltti" tietä. Oot kova jätkä, mikäli onnistut pitämään rajotusten sallimat 80 kilsaa tunnissa ja pyöräkin on vielä yhtenä kappaleena. Eli en suosittele.
tounge.gif

EDIT: Sekoitinkin Hausjärventiehen tuon ensimmäisen vaihtoehdon. Täytynee jättää töissä käyminen vähemmälle ja nukkuakin joskus, ei pää pelaa enää.
smile_org.gif

Jos tahdotte tietää minkälainen on huono tie, niin suunnatkaa Vähikkälästä Topenolle. Siellä on sitä nelosen arvosanan "asfaltti" tietä. Oot kova jätkä, mikäli onnistut pitämään rajotusten sallimat 80 kilsaa tunnissa ja pyöräkin on vielä yhtenä kappaleena. Eli en suosittele.
tounge.gif
Torstaina ajelin kotilolla mökille juurikin tota kautta, tarkotuksena tsekata tien kunto. 50-60 km / h pysty autolla ajeleen, että pysy viikonlopun viinipullot ehjänä kyydissä. Ihan hirvee tie!

tounge.gif
Torstaina ajelin kotilolla mökille juurikin tota kautta, tarkotuksena tsekata tien kunto. 50-60 km / h pysty autolla ajeleen, että pysy viikonlopun viinipullot ehjänä kyydissä. Ihan hirvee tie!
sanoi:

Olen kans ajanut tuon tien kerran "rouva" takajakkaralla. Oli kyllä melkoinen selviytymistaistelu  
cool.gif

Back