• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jälleen tervehdyksestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopoko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Africa Twin" kirjoittaa kalevan tekstari palstassa maanantaina
"Miksi pitää moikata täysin tuntematonta? Idioottimaista"
eek.gif
Ei pidä, mutta saa, jos haluaa.

Jos pystyn, nostan räpylän pystyyn. Siinä sääntö. Ei ole multa poies, jos ei joku muu tajua tuon tarkoitusta tai tervehdä takasin. Ja aina ei vaan huomaa tahi kerkiä.

Piikkiaikoinakin tuli tervehdittyä, miksikäs sitä siitä olisi laiskistuttu. Ja kertaalleen olen muuten yhden mopokuskin poiminu turun motarinlaidasta kyytiin, kun työnteli mopoaan bensapiipussa siinä. Satuin olemaan näpsäkästi kotilolla liikkeellä ja oli kanikka takaluukussa tyhjänä. Saipahan jatkettua matkaa, ja mulla mikään hätä ollu.

Tervehditään minkä keretään. Ruvetaanko valimaan porukalla perinteitä ja aina kun tilanne sallii niin moikataan. Vaikka sitten tuntuisi että tulee taivaalta akkoja äkeet niskassa, kukaan muu ei tervehdi, pipo (kypärä) kiristää päätä ja poliisi pysäyttää. Tunteepahan sitten ainakin kaikki tätä foorumia lukevat kun ollaan ainoat poliisin lisäksi joilla on lapa pystyssä.

Näyttää olevan katoava luonnonvara tuo morotus. Sunnuntaina ajelin muutaman sata kilsaa ja vastaantulevista ei räpylää nostanut kön 6-7 kymmenestä. Liekkö sitte ollut paskan kelin syytä.. Mutta se yksi, joka nosti kaatosateessa reippaasti tassun jo kaukaa ylös lämmitti mieltä. Lievensi vatutusta kummasti.

mä ainaki moikkaan vaikka HD:n omistankin.. jos joku muu ei moikkaa niin olkoon se hänen oma itseään parempi helvettinsä.

erään kerran tuli vastaan kolmen kyykyn kopla, no mää kohteliaana moikkasin niin kuinkas ollakkaan perimmäinen sankari oli rohkea ja näytti centteriä. sankarini!
inlove.gif

Minä henk.koht en katso mille pyörälle kättä nostan !
Kunhan moottoripyörä on, niin käs nousee
062802jumpie_prv.gif

Apuakin annan jos joku tiellä sitä tarvii
biggrin.gif

Hyviin tapoihin kuuluu ainakin vastata jos "bro" heiluttaa lapasta, edes avata kytkinkäden sormia. Eihän se mopo siitä käsistä lähde.
Tuli vaan mieleen, että poliisia en ainakaan ekana tervehdi, tulee saatana vielä katsomaan että mitäs olet mielinkielin.
wink.gif

Hyviin tapoihin kuuluu ainakin vastata jos "bro" heiluttaa lapasta, edes avata kytkinkäden sormia. Eihän se mopo siitä käsistä lähde.
Tuli vaan mieleen, että poliisia en ainakaan ekana tervehdi, tulee saatana vielä katsomaan että mitäs olet mielinkielin.  
wink.gif
Poliisille olen aina nostanut ja aina saanut tervehdyksen takaisin
062802jumpie_prv.gif

Liekö täällä pohjosessa rennompia poliiseja vai mikä ?

Onkohan mp-pollarit kyllästynyt moikkailemaan kun ovat niin paljon tienpäällä heillä saattaa tulla yhden vuoron aikana aika monta motoristia lapa pystyssä vastaan että varmasti joskus saattaa vatuttaa kun kaikki tuntemattomat moikkailee, minä mukaanlukien
tounge.gif

Jovvain
sport05.gif

Tuolla tuntureilla ja poluilla ei koskaan tunneta sitä kuka tulee vastaan ja AINA sitä siellä vaan tervehditään. Se on siis ihan otsestää selvyys. Kyllä se että jos ei toinen vastaisi toisen tervehtimiseen antaisi aika PÖNTÖN kuvan toisesta
033102ass_1_prv.gif

Tää on siis IHME homo-hommaa tämä kun ei voi edes vastata jos ei vaikka tunne: MITÄ SITTEN ! JOS EI TUNNE....
kaboom.gif

Kyllä ennen sentään osattiin hyvät tavat jne...nykyään sitä kustaankin vaikka keskellä tietä eikä siinäkään ole mitään hävettävää kun ei koko sanaa nykynuoristo kertakaikkiaan TUNNE
kaboom.gif
kaboom.gif

Meillä on töissäkin ihan sama homma: nuoret jullit, ei niitten tarvitse tervehtiä. Vanhemmille se taas on itsestään selvyys, eikä niitä tervehdyksiä lasketa montako / sanoiko jo / kun ei se maksa mitään.

Kyllä ite ton ymmärrän että ei tervehditä mutta sitä mä en kertakaikkiaan ymmärrä kun että jos tervehditään niin siihen ei EDES VASTATA
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif
033102ass_1_prv.gif

Kännyynkin ne vastaa että "noni" tai "sano"....siis ei ponjaa ei siis millään tota ......

Mitä eroa on perunoilla ja nykynuorisolla: no se että perunat on KASVATETTU !

sanoi:
Onkohan mp-pollarit kyllästynyt moikkailemaan kun ovat niin paljon tienpäällä heillä saattaa tulla yhden vuoron aikana aika monta motoristia lapa pystyssä vastaan että varmasti joskus saattaa vatuttaa kun kaikki tuntemattomat moikkailee, minä mukaanlukien
tounge.gif

Mä luin hiljattain muistaakseni TM:sta, että prätkäpoliisit näyttää pysähtymismerkkiä nostamalla vasemman käden noinniinkun 90 asteen kulmassa ylös kämmen avoinna eteenpäin. (En osannut keksiä tuon vaikeampaa kuvausta...) Ja moikkaaminen muistuttaa niin paljon tätä pysähtymismerkkiä, että jotkut poliisit ovat lopettaneet moikkaamisen väärinkäsityksien välttämiseksi.

Mutta takuuvarmasti osasyy moikkaamattomuuteen on motoristien määrä! Ikävä kyllä.

Toinen ihmisryhmä on tosiaan sitten Hoodee kaverit ne nostaa leukaa eikä kättä  
cool.gif
ei sellaset mopost paree kättä irrottaa  
buttrock.gif
Kyllä ne HooDeetkin moikkailee ihan kiitettävästi...ainakin mua...mutta mulla onkin kustomi...
Tsot tsot... Kyllä ne hoodeet muokin moikkailee vaik ajankin muovikasalla
tounge.gif

Ja onko tuol ny mitään välii, ei mun päivä ja ajofiilis siitä kyl kärsi mitenkään, moikkaako mulle piikki vai hoodee
062802moto_prv.gif

Toinen ihmisryhmä on tosiaan sitten Hoodee kaverit ne nostaa leukaa eikä kättä
cool.gif
ei sellaset mopost paree kättä irrottaa
buttrock.gif
Kyllä ne HooDeetkin moikkailee ihan kiitettävästi...ainakin mua...mutta mulla onkin kustomi...
Tsot tsot... Kyllä ne hoodeet muokin moikkailee vaik ajankin muovikasalla
tounge.gif

Ja onko tuol ny mitään välii, ei mun päivä ja ajofiilis siitä kyl kärsi mitenkään, moikkaako mulle piikki vai hoodee
062802moto_prv.gif
Eikö?
nixweiss.gif
talktohand.gif

sanoi:
tounge.gif

Mä luin hiljattain muistaakseni TM:sta, että prätkäpoliisit näyttää pysähtymismerkkiä nostamalla vasemman käden noinniinkun 90 asteen kulmassa ylös kämmen avoinna eteenpäin. (En osannut keksiä tuon vaikeampaa kuvausta...) Ja moikkaaminen muistuttaa niin paljon tätä pysähtymismerkkiä, että jotkut poliisit ovat lopettaneet moikkaamisen väärinkäsityksien välttämiseksi.

Mutta takuuvarmasti osasyy moikkaamattomuuteen on motoristien määrä! Ikävä kyllä.
Jaa ei tollasta pysähtymismerkkiä ole kyllä olemassakaan, mutta toki se voidaan tulkita sellaiseksi. Pysähtymismerkki on se punainen valo niiden sinisten vilkkuvalojen keskellä. Tai sitten pollari tien sivussa osottamassa sormella ja näyttämässä kämmentä, samalla tavalla kuin liikennettä ohjaava poliisi.

Jos vastaan tuleva pärräpoliisi haluu pysäyttää mut niin tulkoon perään vilkuttelemaan valojaan. Vastaantulevanahan oletetaan sen yrittävän pysäyttää edellä ajajaansa.

sanoi:
tounge.gif

Jaa ei tollasta pysähtymismerkkiä ole kyllä olemassakaan, mutta toki se voidaan tulkita sellaiseksi. Pysähtymismerkki on se punainen valo niiden sinisten vilkkuvalojen keskellä. Tai sitten pollari tien sivussa osottamassa sormella ja näyttämässä kämmentä, samalla tavalla kuin liikennettä ohjaava poliisi.

Jos vastaan tuleva pärräpoliisi haluu pysäyttää mut niin tulkoon perään vilkuttelemaan valojaan. Vastaantulevanahan oletetaan sen yrittävän pysäyttää edellä ajajaansa.
näi o ja näin pittää olla. jatkakaa
062802moto_prv.gif

Lapanen nousee vaikka HD onkin alla, parhaimmillaan tuplana jos on matkakaasu päällä ja kädet lepo. Ja moikkaan myös piikit ja skodet jos sieltä ensin nousee handu, tosin välillä moikkaan itse ensimmäisenä, ihan huvin vuoksi. Jetsoneitakin tulee morjestettua, tosin pari on kyllä katsonut siihen malliin kuin olisivat halunneet jotain sanoa...
Elitismi on sellainen laji mihin harvalla on varaa, mulla ei oo
biggrin.gif

Morotan kaikki kevareista lähtien. Vielä ei tuo motskaripopulaatio ole sitä luokkaa, että olisi raajat olleet kippeenä moikkailemisen paljoudesta.

Back