• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jalka läpi asfaltin - paras patentti...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Honsuheikki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Disketti on kova sana. Pehmeälle soralle parkkeeratessa olen tsuumannut jonkun kiven jalan alle. Joku 5x5cm stemu riittää pitämään pyörän pystyssä.

Hätätilanteessa olen käyttänyt ajohanskoja nurtsilla jalan alla. Yleisimmin kuitenkin kaljatölkkiä ja jos tölkin ruttaa sivuseisonnalla ja polkasee vielä päälle, niin se yleensä pysyy siinä kiinni aika pitkään ja näytää mageelta ajossa. Katu-uskottavuus eikun lisääntyy.
crazy.gif

Itse olen käyttänyt muovista leikkuulautaa. Se ei kokonsa (20cm X 30cm) puolesta pääse häviämään kovin helpolla
tounge.gif

Mulla on tankkilaukussa n. 8 x 8 cm 9mm vesivanerin pala johon on kiinnitetty 1,5 m siimaa ja toiseen päähän pieni metalli koukku. Helppo pudottaa sivutuen alle, siiman toinen pää kiinni tankkilaukun vetskarin lukkoon, ja kun lähtee, niin istuu pyörän päälle, pyörä suoraksi ja kelaa läpyskän siimalla ylös.
Vielä kun laittaa niin pitkän siiman, että toinen pää ulottuu mahdolliseen jarrulevylukkoon, niin ei unohdu senkään poisottaminen.

Back