• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

jäähdytyksen tehostus ???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja race
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei ei poikaseni.
Et ole tarpeeksi vanha että voisin olla poikasi.. toivottavasti et järkyttynyt tiedosta.

sanoi:
Unohdetaan koko juttu: minä olen oikeassa
..ja sitten heräsit.

sanoi:
1:5=0.2
1+4=5
0.2=5 ??

sanoi:
Paljonko sitä waterwetteriä sitten laitetaan ja paljonko se maksaa?

Vähän ja paljon
tounge.gif

http://www.racerpartswholesale.com/redtech3.htm Tuolta löytyy jotain faktaa "ihmeaineesta" ja muusta.

edit: muokattu Simbadin muokkausten takia

Ei ei poikaseni.

(1:5 = 1+4)
Et ole tarpeeksi vanha että voisin olla poikasi.. toivottavasti et järkyttynyt tiedosta.

1:5=0.2
1+4=5
0.2=5
confused_orig.gif
Jaahas... no ihan miten vaan. Paras tehonlisäys on opetella ajamaan.

Ja sitäpaitsi ottomoottorin hyötysuhde on parempi mitä vähemmän sitä joudutaan jäähdyttämään jotta lämpöenergiaa siirtyisi enemmän mekaaniseen liikkeeseen. Jäähdytystä tehdään vain osien/materiaalien kestävyyden tähden, ei tehon takia.

Jaahas... no ihan miten vaan. Paras tehonlisäys on opetella ajamaan.

Ja sitäpaitsi ottomoottorin hyötysuhde on parempi mitä vähemmän sitä joudutaan jäähdyttämään jotta lämpöenergiaa siirtyisi enemmän mekaaniseen liikkeeseen. Jäähdytystä tehdään vain osien/materiaalien kestävyyden tähden, ei tehon takia.
Missäs vaiheessa täällä on tehosta puhuttu. Ducatikuski kun tuli paikalle, niin taitaa olla puhe siitä mistä puute
tounge.gif

Ei kai se WW pysty termostaattia kumoamaan? Olen ymmärtänyt että se lähinnä auttaisi pitämään lämmöt tasaisempana, siis sekä aikajanalla että moottorin eri paikoissa.

Ei kai se WW pysty termostaattia kumoamaan? Olen ymmärtänyt että se lähinnä auttaisi pitämään lämmöt tasaisempana, siis sekä aikajanalla että moottorin eri paikoissa.
Nimenomaan. Suurin hyöty saadaan siellä missä se lämpö on korkeimmillaan.

Kannattaa lukea tuo sivu läpi jonka linkin heitin.. siinä on aika tarkkaan käyty jäähdytysjutut läpi.

biggrin.gif
062802moto_prv.gif

jos se syövyttää pienen pieniä reikiä
tounge.gif
Kovassa ajossa mopottimet tuppaavat käymään sen verran lämpöisenä, että termostaatti on jo kokonaan auki, ja lämpötila silti nousee. Siinä vaiheessa kaikki lisäjäähdytys on vain hyväksi.

Täytyy varmaan mennä hakemaan mopo ajoon.. jos vaikka pääsis tästä koneen äärestä joskus pois
tounge.gif
062802moto_prv.gif

joo otin vähän selvää water wetteristä ja tämmönen tuli vastaan:
"TULOKSIA DYNAMOMETRITESTAUKSESTA
Malcolm Garrett Racing Engines sai huomattavia parannuksia suorittamassaan dynotestissä käyttämällä WaterWetteria. Testit suoritettiin Chevrolet 350 V8 -moottorilla jossa oli valurautalohko ja alumiinikannet. Termostaatin lämpötila oli 71ºC. Moottoria käytettiin 7200 rpm kierrosluvulla 3 tuntia, ja allaolevassa taulukossa on jäähdytysjärjestelmän stabiloitunut lämpötila: "

Jäähdytysneste Stabiloitunut Lämpötila
50% glykolia/ 50% vettä 109°C
50/50 ja WaterWetter 105°C
Pelkkä vesi 105°C
Vesi ja WaterWetter 94°C

sekaan ei saisi laittaa kuin 15-30% glykoolia enintään(suositus)
talktohand.gif

Back