• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jäähdytinnesteiden vaihto

Kas kun ette pyydä pappia siunaamaan, että saisitte pyöriinne pyhää vettä jäähdyttimeen, eipähän pääsisi perkeleet mellastamaan yliherkkään moottoriinne...
033102ass_1_prv.gif

Laittaakahan pojat lähdevettä se on puhdasta eikä jäädy koskaan!vai oletteko nähnyt lähteen jäätyvän
biggrin.gif

Jus joo... Glykolin korroosioestoaineiden kanssa moottoripyörän moottori saattaa syöpyä pilalle jo 50-70 vuodessa, tosin ei siitä tislatun (akku)veden käytöstä tosiaan ole mitään haittaakaan... Kukin laittaa omiin vehkeisiin mitä haluaa...

kraanavedessä on paras hinta-laatu suhde
buttrock.gif

mä kun oon pitäny itseäni hölmönä jo sen takia ku oon parin vuoden välein yleensäkkin vaihtanu jäähynesteet autoon ja mopoon... mutta että akkuvettäkin vielä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Parasta laittaa myytinsärkijät tutkimaan onko väliä millä vedellä
jäähdytysjärjestelmän täyttää.
Oma mielipiteeni on,että ihan sama kunhan vaihtaa nesteet väh. joka
kolmas vuosi.

Vaihdan nesteet pyörään kahden vuoden välein ja aina olen laittanut akkuvettä joukkoon. se muistaakseni maksoi viimeksi 50 senttiä jäähdytys nesteen päälle.
crazy.gif

mutta nimenomaan lipeä eli natriumhydroksidi jäätyy/ kiteytyy kylmässä  
baaa.gif
Omasta pyörästä ei jäädy jäähdytysneste vaikka olis 100 astetta pakkasta. Eikä ole tarvinnut koskaan vaihtaa.

Mutta kotilo puolella olen tuota sähkölinnun paskaa joskus termostaattikotelosta ravannut puukolla. Kertyy aika p**keleesti alumiini osiin. Se tuo alumiini epäjalompana ottaa turpiinsa esim. termostaatin messingistä, kuparista, rosterista.

Puhtaus on puoli p*llua kuten sanotaan joten akkuvettä kehiin.

Mittaappas huviksesi jäähdytinnesteesi sähkönjohtavuus?
Mä veikkaan että se johtaa virtasta ihan yhtä hyvin kuin kraanavesi..
smile_org.gif

No niin, monikos laittaa typpeä renkaisiin ja Slick 50:stä moottoriöljyn sekaan?

Jos lähdettä ei tälleen pakkasella helposti löydy, niin minä voin myydä Kyrönsalmen vettä halvalla. Kestää pakkasta paremmin kuin jääkarhun perse.
Sieltä mannetkin hakivat vettä aikoinaan autojensa syyläriin. Se Kyrönsalmessa virtaava vesi kun ei jäädy koskaan  
tounge.gif

Ja tämä tarina on tosi.
Ja jos on kansipahvi palanu niin eikös silloin kannata vaihtaa pelkkään öljyyn. Ei mene vesi jä öljy sekaisin...
biggrin.gif

Back