• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Istumapaikat rekisteriotteessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Artsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No miten se hämää? Pykälässä selvästi sanotaan, että saa kuljettaa yhtä matkustajaa tietyin edellytyksin. Ei puhuta rekisteröntitodistuksesta muuten yhtään mitään, kuten mopojen osalta.

Muutenkin harrastusta rajoitetaan, joten älä tee siitä itse itsellesi vaikeampaa.
wink.gif
Täytyypä vähän löysätä ja ottaa rennommin. Ei tuon vuoksi pyörää muutoskatsastamaan lähdetä. Näyttää olevan monilla muillakin samalla tavalla. Tuli vaan ensin mieleen, että papruissa täytyy olla virhe, joka pitää korjata.
Nyt unohdan tämän asian ja jään odottelemaan kevättä ja  
062802moto_prv.gif

Syyllistyn usein siis mitä ilmeisimmin vakavaan rikokseen!
Jotta voin kiinnitää pyörääni takalaukkutelineen minun pitää poistaa matkustajan kädensijat!
Silti vaimoni uhmakkaasti istuu taakseni ja ajamme kohti auringon laskua...

Kyselin asiaa lokakuussa AKE:lta ja katsastus neuvonnasta, vanhemmissa rekisteriotteissa ei välttämättä ole merkitty "kuljettajan lisäksi" 1. Merkinnän puuttuminen ei tee pyörästä 1-paikkaista, jos löytyy jalkatapit ja kahden istuttava penkki niin mp:llä saa kuljettaa toista henkilöä (ei vaadi muutos katsastusta). Kiinnostus heräsi kun omassa rekisteriotteessa ei ollut ko. merkintää (RF900R vm. 1996, ed. omistaja tuonut saksasta joskus 2001).

Mä taidan vetää pohjat. Mun pyörän rekisteriotteessa ei lue mitään tietoja matkustajamäärästä, kuljettajasta... Eli mun pyörää ei sitten vissiin pitäis ajella alkuunkaan.
tounge.gif

zx-9r vuodelta 98, suomipyörä ja paikkoja on rekisteriotteen mukaan vain yksi vaikka penkki on kaksiosainen sekä takana on jalkatapit.

Back