• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Isopäinen etsii kypärää!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
AUTTAKAA EPÄTOIVOSTA!!!

Elikkä suomesta on kaikki vaihtoehdot taidettu testata ja tänään saapu saksasta HJC merkkinen ja XXXL kokonen kypärä ja sekin liian pieni. elikkä ongelmana se että kaikissa leuka kiinni etureunassa JA TIUKASSA. malli mitä etin on ihan perus kypärä. eli ei mitään avo-pottaa eikä mielellään crossi kypärääkään.
Elikkä jos jollakin olis iso potta josain kaapin perällä ni saa kaupata. tai jotain vinkkiä/linkkiä jollekkin netti sivulle mistä pystyy tilaan. usasta löyty paikkoja missä oli myynnissä XXXXXXL kypäriäkin mutta tilaan ei suomeen pystynyt
Tiedän että suomesta niitäkin on saanu ainakin joskus kun oon itsellenikin "liian" isoo kypärää joskus käytettynä testannu. josain tapahtumassa...

täältä tilaisin tän XXXXL kypärän ja MIELUITEN mattamustana mutta ei taida suomeen saada mitenkään??? oon koittanu rekistöröityä/tilata mutta ei mun taidoilla löytyny ku amerikan osavaltioita kun koitin suomee etsiä valmiiks annetuista vaihtoehdoista...
http://www.afxhelmets.com/06/street/fx51.php

jauhoparta@suomi24.fi

044-2610503

alotetaan sillä että osaan enkkua tosi huonosti... mutta joo koitin kaikki käydä läpi.
mutta suomi vaihtoehdon löysin tosta sun linkittämästä paikasta ainoastaan. mutta mitä tohon state vaihtoehtoon laitetaan kun vaihtoehdoissa ei mitään tuttua paikkaa
smile_org.gif

tällänen tuli kun koitin jollain usan kaupunkilla ja silti suomi valituna
confused_orig.gif

sanoi:
The shipping option you chose is only available for shipments within the continental US. Please use yur browser's "Back" button to return to the order form and select an available shipping method.

Eri merkien koot ei vastaa toisiaan esim arai ja shoei on isompia kuin hjc.Arain xl mahtui päähän ,hjc xl ei ,(araikin oli pieni).
Ostin xxxl arain,kun semmoinen viimein löytyi.

Olen kuullut, että Arai tekee kypärän vaikka mittojen mukaan, jos asiakkaalle ei löydy sopivaa valmiista koosta. Voipi vaan maksaa hieman enemmän.
nixweiss.gif

Airoh Matisse!
Kaverilla on todella isopää, mutta tollanen mahtu.
Siitä on reiluja kokoja, myyjä muistaakseni Moposport.

Schubertheja kannattaisi tosiaankin katsella, messuilla testasin R1:n kokoa M ja sekin oli aika väljä, vaikka normaalisti mulle pitäisi istua XL. Ja näissä tuntuu olevan leuallekin tilaa.

Hjc:t on ainakin pieniä se pitää paikkaansa...kokeilin joskus xxl:ää mut ei mahtunu!Ostin Arain xxl:n se on just sopiva!Ennen Araita mul oli Nolan kokoa xl ja oli aikalailla samankokonen ku Arai...eli ootko Nolaneit koittanu tuntuis olevan aika isoa kokoa...

Schubeth S1 on runsaasti leukatilaa..
Ja saa mittojenkin mukaan jos vaan käteistä löytyy.
Näin on... Ainakin Tokimoton myyjä kertoi pitkät pätkät tuosta Schuberthin "mittojen mukaan"-prosessista. Vaihtoehtona se ei varmasti kyllä ole kovin mieleinen, nimittäin hintaa oli huimat 12 000€. Tosin siihen ilmeisesti on syytä varata myös aikaa, koska käsittääkseni hinta sisältää reissun saksaan Schuberthin tehtaalle jossa tehdään mittaukset jne. ja koko valmistusprosessin pääsee seuraamaan vierestä halutessaan alusta loppuun. Hinta on ainakin mattimeikäläiselle aika järjetön, kun sillä ostaa jo uudenkin mopon, mutta saapahan sillä sitten ainakin tasan sellaisen kuin tahtoo ja varmasti sopii nuppiin.
thumbs-up.gif

Mielenkiintoinen tuo päälaitos, olin kanssa vaipumassa epätoivoon.
Sitten löytyi BW:stä xxxl Arai, eka joka ei painanut otsaa tuskaisesti. Ei pää muutoin ihan järjettömän kokoinen ole, muttä jotenkin tuo määrättyjen merkkien koepää on ollut eri rotua.
Kuolasin Schuberthin Conseptia. Into loppui, kun se jättikoko meni mukavasti päähän ja kun leukaosan jysäytti kiinni niin huulet oli kypärässä kiinni. Laita siihen sitten mikkiä mukavasti
bawling.gif
Joten Arain kuupalla sinnitellään....

Hjc:t on ainakin pieniä se pitää paikkaansa...kokeilin joskus xxl:ää mut ei mahtunu!Ostin Arain xxl:n se on just sopiva!Ennen Araita mul oli Nolan kokoa xl ja oli aikalailla samankokonen ku Arai...eli ootko Nolaneit koittanu tuntuis olevan aika isoa kokoa...
toisella foorumilla ja monissa firmoissa mitä jutellu ni HJC:een sanottu olevan isoimpia kypäriä mitä normaali jannu pystyy ostaan.
tänään soittelin uusiks paikkoja läpi mm. moposporttiin ja sit soitin mailasin ja soitin
all rightiin ni sieltä sanottii ja mailattiin sama vastaus eli tämä:
sanoi:
Terve Jari
ainut vaihto ehto mitä tällä hetkellä voimme suositella on
SHOEI XR 1000 MUSTA XXXL 425,-

Sama vika että muut alko ottaan ottaan n. 5min. käytön jälk. paitsi arain tourcross. Leukatilaa löytyy ja siitä otettiin lippa pois. Eipä kait se nyt ihan kadulle ole tark. mutta kausi on menty ja olen ihan tyytyväinen
062802jumpie_prv.gif
Kokoo en muista mutta pää no iso (65 cm) ja on siinä jokunen x.

alotetaan sillä että osaan enkkua tosi huonosti...
tällänen tuli kun koitin jollain usan kaupunkilla ja silti suomi valituna  
confused_orig.gif

sanoi:
The shipping option you chose is only available for shipments within the continental US. Please use yur browser's "Back" button to return to the order form and select an available shipping method.
Tuo tarkoittaa sitä, että olet "valkannut" väärän toimitustavan. Valkkasin ite toimitustavaksi USPS :n jossa lukeekin että ulkomaantoimituksiin. Sitäkautta pääsin ite ainakin maksuun asti...

Ja kyllähän se niin on, että jos Suomesta et löydä ja alkaa oikeesti ahistaan, niin pistele privaa, niin tilaan sen vaikka ite sulle pientä provikkaa vastaan  
cool.gif

Edit: Tolle näyttää tulevan hintaa n. $128 ja tietty tullit ja alv22% päälle

no nii laitoin suoraan afx:lle kysymyksen että miten saan niitten jälleenmyyjiltä kypärän suomeen ni ne laitto että denis kirk nimisestä paikasta ja sieltä sen sit tilasinkin. loppu summaksi jäi
sanoi:
Order Total: $80.99
. mutta kaippa siihen sit jotain lisää tulee kun sai vielä sellasenkin vaihtoehdon että maksan vasta paketin kun se on ovella...
elikkä tollanen AFX FX-51 XXXXL mattamustana tälläkertaa tulossa. "vanha" saakin sit lähtee myyntiin vaikka tappiolla kun huonon saksa/englannin taidon takia en sa selvää pystyykö sen tonne
http://www.fc-moto.de/angebote.htm
palauttaan :/

Toivottavasti istuu hyvin.

Itse en netistä suoraan tilaisi vaan haluisin kokeilla ensin omaan kuuppaan ja sitten omalla pyörällä miljoonaa motarilla, niin varmasti tietää kuinka sopii ajeluun..

Mutta toivottavasti tyydyttää, hinta on ainakin enemän kuin kohdallaan jos vaan hyvä on.

Toivottavasti istuu hyvin.

Itse en netistä suoraan tilaisi vaan haluisin kokeilla ensin omaan kuuppaan ja sitten omalla pyörällä miljoonaa motarilla, niin varmasti tietää kuinka sopii ajeluun..

Mutta toivottavasti tyydyttää, hinta on ainakin enemän kuin kohdallaan jos vaan hyvä on.
niin no edelleen vaihtoehtoja ei ole muuta kun tilata. koska isoja kokoja ei suomessa ole. eikä tunnu löytyvän ulkomailtakaan... toi firma ei lähettänyt postiennakolla sit loppuen lopuks ja siinä välissä ennen sitä ilmotusta löyty netistä kirjotus missä joku isopäinen kirjotti että AFX XXXXL on pienempi kuin HJC XXXL ni jätin sen sit tilaamatta. ei jä muuta vaihtoehtoa kun ruveta kairaan tosta hjc:een sisältä tyroksia pois...

Minulle työkaverit ehdotti Etolan styroksista kylmälaukkua silmänrei'illä.....
tounge.gif

Back