• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

iso kokoinen customi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kipa76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TLi sanoi:
Cali EV:n ajoasento 189 pitkälle allekirjoittaneelle oli todella huono. Pyörä muuten oli mitä mainioin mutta ei sillä ajaa voinut, ostin aivan liian lyhyen koeajon perusteella.

Oliko se ajoasento vakio ja mikä siinä oli huonoa?

lario sanoi:
Oliko se ajoasento vakio ja mikä siinä oli huonoa?

Astinlautojen ja penkin korkeuden suhde ei vaan osunut, penkkiäkin muokkautin mutta kun ei niin ei. Nyt olen katsellut Brevaa kun uuteen 1400 Caliin ei pelimerkit riitä.

ei ole kukaan vielä kommentoinu tuosta dragstarista??
niitä näyttäis olevan 650senä paljonki edullisesti...
onko se pieni kokonen? ainaki omaan silmään komea peli.

650cc jää heti pieneksi ja sitten ens vuonna sama rumba arpoa uutta isompaa. Suosittelen että pistät suoraan tonnia ja isompaa. Helpottais kummasti jos budjetin ihan maksimi yläraja olis tiedossa, onko semmoista?

Zuba sanoi:
650cc jää heti pieneksi ja sitten ens vuonna sama rumba arpoa uutta isompaa. Suosittelen että pistät suoraan tonnia ja isompaa. Helpottais kummasti jos budjetin ihan maksimi yläraja olis tiedossa, onko semmoista?

budjettia voi tarvittaessa kyllä nostaa yli 4 tonniin mutta mieluiten halvempaa...
voi olla että tuo 650 jää pieneksi mutta jotenki luulen että jos löytyy sopivan kokonen pyörä niin se on mulle tärkeämpi ku tehot ko en ole kovin kova revittelemään millään vehkeellä... tykkään enemmäki cruisailla lepposasti:D

Noin minäkin joskus ajattelin, sitten kun pienitehosella 60heppasella ajo ja tajus että prätkäklyssä on hienointa se ketteryys, niin väkisin tuli mieleen että olis kiva jos sitä ketteryyttä olis sivusuunnan lisäksi myös eteenpäin. Muuten homma jää ikäänkuin vähän puolitiehen.

Zuba sanoi:

toi 650 menee jokirannas ,mutta heti kun menee muualle niin ei ,esim jos pitää vaikka traktori ja peräkärry ohittaa niin pitkää suoraa ei taho löytyä saatika rekkaa imusta kun lähtee ohi niin ei jaksa mennä ,kaveri osti viragon ja meni serkku pojalle esittelee hienoa ostosta tyttöystävänsä kanssa ,käyhän kokeilee on niin mahottoman hieno peli ,serkku lähti kokeilee ja tuli hetken päästä takas kaveri innoissaan eik oo kova ja hieno vehe kun oikein vesi valuu silmistä,no serkku poika sanos tähän joo mut häntä nauratta niin paljon jaa kui no rekka tuli vastaa niin viragon vauhti tippus 20 ,ei oo sen koomin käynyt ,ja noita 650 on aikast pal myynis tietystä syystä ,osta vaan isompi:D niin kuin zuba ja ym ovat kertoneet

Mitäs jos satsais sen verran pelimerkkiä, että sais vanhemman XV 1900 Jammun, tai
2000 Vulcanin ?
Jammu alkaa olla perusversiona jo tavoitettavissa, vaikka alkuperäisistä Elvis- malleista aika suolasia vielä
koitetaan saadakin.

Parhaat hymyt irtoo tosin niistä ainoastaan halvoilla, paremminkin kovalevyä muistuttavilla ns. nahkalaukuilla
varustetuista... "hyvin varustelluista" versioista:p. (tai paremminkin niiden versioiden pyynneistä)
Siinä on pari halpaa laukkua hinnoissaan:D.

Jammussa olis tekniikka yksinkertaista, varmaa ja kone "hengen mukainen."

Kopassa riittää tilaa ja ajotuntuma muuttuu ihan toiseksi kun nakkaa mäkeen
ne helvetin astinlaudat ja laittaa tapit omaan ruotoon sopivaan paikkaan.
Koppa riittää mainiosti lähemmäs kaksimetriselle, ollen 180 lippa pystyssä olevalle tavallaan
jo turhan väljäkin. Jalkojen asemointi on yleensä se suurin ihmetyksen ja muutostarpeen
paikka melkein kaikissa "customeissa" kaupankuntoisina.
Joku sama homma kuin vanhoissa Italoautoissa, joissa ergonomia oli rakennettu simpassin kropalle....
tai Pohojalaaselle painijalle:grin:.

Jos niitä lautoja niin rakastaa, pitäisi penkkiä nostaa aika reilusti ylöspäin.

Astinlaudat on sinänsä ihan OK toisissa vehkeissä, mutta toimii noin ergonomisesti vain
todellisessa "pystypyörässä", jossa jalat on lähempänä kuskia kuin jossain kaukana edessä.

Muutoinhan mennään selkeästi "lypsyjakkaralla" istuen, jalat suorana edessa lattialla:p.
Hienosti ollaan siinä sitten "pyörän sisällä" :D.

Tuo iso XV on myös erinomainen pohja tehdä vaikka ihan oman makuinen, hyvinkin riisuttu
perusbobberi, kun ei vaan anna orginaalin helvetillisen peltimäärän hämätä itseään.

kipa76 sanoi:
moi. olen ajatellu hommata jonku custom pyörän mutta mikä ois isokokoisin?
olen n.184cm ja 107kg.
ja tehot ei ole tärkein asia kuhan ois mahollisimman isokokonen.
ja sais olla tuommonen 90 luvun laite pääasiassa siitä syystä ku hintaluokka ois n.2-3000e.
olen omistanu pyörän viimeksi noin 20vuotiaana ja nyt ikää 41...

olen katellu yamahan dragstaria ja intikkaa jne

mutta en ole vielä käyny koittamassa mitään

Ittellä 1100 DragStar Classic. Akseliväli 1,645mm ja märkäpaino yli 300 kg eli voisi sanoa kuuluvan norsunnussima -kategoriaan. Rento ajaa, mutta pitäisi hommata motor guardiin kiinnitetettävät highway peg:it jotta saa jalat suoraksi ja rentoutettua pitemmällä matkalla, ja selkänojaakin olen mulkoillut. Osia löytyy (etsi V Star 1100) ihan joka lähtöön varsinkin jenkkilästä ja saat tehtyä pyörästä juuri sen näköisen kuin haluat. Huollot on helppo tehdä itse (ja youtubesta löytyy pilvin pimein videoita): olen nyt talven aikana vaihtanut moottoriöljyn ja suodattimen, peräöljyn (kardaaniveto), etuiskareiden öljyt, säätänyt venttiilivälykset kohdilleen, puhdistanut ja synkannut kaasarit yms., eli ei tarvitse kantaa rahoja huoltoliikeeseen ja tietää miten homma on tehty, lyö itse huoltokirjaan vaikka Aku Ankka -leiman. Varaosien saatavuus on hyvä, pieniä nippeleitä kuten ruuveja ja tiivisteitä yms. olen tilannut paikallisesta liikkeestä joka vuorostaan tilaa ne hollannista, tulevat viidessä päivässä. Suodattimet, jarrupalat, öljyt yms. säännöllisesti vaihdettavat osat löytyvät esim. Motonetistä.

Muihin en osaa verrata kun tein niin että kun keksin että mopo pitäisi saada katsoin hyvän näköisen mopon nettimotosta ja hurautin kauppaan ja otin tämän muita ajelematta, oli saatava heti. Mutta en ole katunut, hauska peli on ollut vaikka tosin itsellä vasta n. 5 tkm takana.

noi on molemmat ihan jumalattoman isoja , akselivälit XV1900 1715mm ja Vulcan 2000 1735mm jos vertaa vaikka trumpan rocket 3 1705mm tai V-max 1700mm jotka on myös oikeesti isoja pyöriä :kääk:

Mites nää?

https://www.nettimoto.com/honda/shadow/2109418

Kävin tuollaista joskus muutama vuosi sitten koeajamassa, eikä ainakaan jäänyt mieleen että olisi ollut pieni. Pituus mulla sama kuin aloittajalla, massaa vähemmän. Tuosta jäi mieleen vahvan oloinen moottori ja erittäin ärhäkkä moottorijarru. Muistaakseni vain 4 vaihdetta ja pienemmälle vaihtaessa kannattaa ajatuksella pykältää ettei ole kakkonen pesässä ja takanen lukossa. Mut siis tykkäsin.

Back