• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iridium visiiri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ja onkos jotain millä tota iridiumia ei sais pestä jos haluaa kestävän kauan hyvänä?
Tuon iridiumvisiirin puhistukseen omasta mielestä paras on ihan haale juokseva vesi ja mieto saippua.. (taitaapi olla ihan joillekkin visiireille suositus puhdistukseksi)
Omassa visiirissä ei jälkeäkään viimmekesältä vaikka tuota joutui puhdistamaan hiton usein.
cool.gif

Huomasin sellasen jutun, että kun tossa iridiumissa lukee jotain, että käytettävä vain päiväaikaan, niin sama teksti lukee mun vakio kirkkaassa visirissäkin!!!
062802jumpie_prv.gif
Minusta tuo iridiumin sävy on sisältä todella hillitty ja hyvä, eikä paljon kirkkaasta eroa.

Mun iridiumiin oon kokeillu ihan perus mikrokuituliinaa ja lähtee kaikki rasvat ja tuhrut hyvin pois, eikä jää naarmuja. Sellasia myivät tuolla racevisorsillakin, mutta niitähän saa mistä vaan.

siinä ilmeisesti tulee mukana sellasia mikrokuituliinoja kaupantekijäisiksi!
smile_org.gif

olikos kellään sitä kokemusta ton lafkan toimitusajoista?

Kato lisää tästä:
Punta alhaalla

Ja vielä yks suora lainaus ko topicista:

RaceVisorsista laitoin tulemaan pottaan sinisen iridium-visiirin. Postikulutkin vain 12,5puntaa
smile_org.gif
Itse tilasin myös visiirin tuolta viikko sitten ja tuli jossain 3 päivässä perille eikä jäänyt taaskaan tulliin kiinni  
smile_org.gif

Hyvä kun tuolta saa aina visiirille suojapussin kaupan päälle.
Miksi se jäisi tulliin?  
omg.gif
Racevisors sijaitsee kanaalisaarilla jotka eivät kuulu eu:n veroalueeseen. Tällöin alv tulee maksaa Suomeen.
Ite tilasin kans tuolta kun en tajunnut tuota veroalue hommaa. Aiemmin siitä tässä topicissa varoiteltiin, mut tosiaan ei minullakaan se tulliin jäänyt vaan halvalla sain visiirin
smile_org.gif
Katsoppas mokomaa! Näinhän se onkin. Noh, toivotaan että ei jää tulliin ..

Joskus kuulin jotain huhua töissä, että jos tilaa EU:n ulkopuolelta niin rahallisesti isot tilaukset jäisi helpommin, tiedä sitten siitä..
nixweiss.gif
Ihan ensimmäinen tilaus multa oli kypärä, pari visiiriä ja pinlockia joiden arvo oli jotain 500 euroo yhteensä ja paketti luonnollisesti aika iso, mutta ei siltikään jäänyt tulliin.
Varmaankin riippuu tähtien ja planeettojen asennosta että jääkö vai ei  
tounge.gif
Tilasin hopean peilivisiirin tuolta tänään, saapa nähdä kuin käy...

Eikös tossa tullissa ole se tietty raja jonka alle saa tilata ilman veroa. Se on jotain noin 45€. Siis en nyt muista mistä se laskettiin taas, mutta olen tilannu Hong Kongista tavaraa ja sieltä tilatessa pätee ainakin tämä...
crazy.gif
Tänään saapui visiiri ja ilmoittivat viime viikolla, että visiiriä tulee heille kahden päivän sisällä, näin myös tuli ja heti oli lähteny postiin kun saivat visiirin.

Tilaus jätetty pe 13.3
saivat visiirin postiin (kahden päivän viive josta ilmoitettu) to 19.3
tilaus saapui 24.3

Homma toimi
racevisors.co.uk?

mäkin tilasin eilen tuolta racevisors.co.uk  sta XR-1000 shoeihin genuine kulta iridiumin...

mulla oli ainakin kuljetuskulut ihan kohillaan ku visiiri tuli maksamaan kuljetuksineen alle 60e kun allright pyytää siitä 95e...
olishan siellä ollu sitte jotain aftermarket kamaa mikä saman näköstä mutta halvempaa. tiedä sitte mutta ite en luottais sellasen kestävyyteen ja hinnassa kokonaista kymppi eroa...

silmään pisti vaan sellanen homma mitä mä en ainakaan ole aikasemmin tienny että pelkästään täysin kirkkaassa ja erittäin haaleassa savussa oli merkintä "road legal" ja muissa ei. onko tosiaan niin että noi tummat, iridiumit jne olis laittomia tieliikenteessä vai onko vaan joku enklanninsaaren oma juttu???  
nixweiss.gif
noita näkyy kuitenkin todella paljon liikenteessä enkä ole ikinä kuullut kenenkään sanovan mitään että olis tullu sanomista setäsinisten kanssa aiheesta!?!?!?!

onkos muilla muuten kokemusta kauanko ko putiikin toimitukset on yleensä vieneet?

ja onkos jotain millä tota iridiumia ei sais pestä jos haluaa kestävän kauan hyvänä?

tulipas monta kysymystä... kiitos monista vastauksista!  
bowdown.gif
itseäni lainaten:

keskiviikkona tilasin ja nyt (maanantaina) hain paketin postista ja tavara oli mitä pitikin! olivat laittaneet mukaan niitä mikrokuiturättejäkin!
hyvin pelaa putiikin toimitukset!
bowdown.gif
bowdown.gif

kyllä on pätevä ainakin toi gold iridium (xr-1000) kun ei ole niin tumma kun "tumma visiiri" mutta kuitenkin vähän tummentaa!
vielä en ainakaan pinlock sisäläpyskää ole asentanut mutta saa nährä josko tulee laitettua... ei vaan tullu sitä tilattua mukana ja suomessa maksaa 27e
crazy.gif

mites muuten muita häiritseekö teitä sen pinlock "sisäläpyskän" yläreuna ajossa? kyykkärissä kun on aika etukeno asento ja niskaa ei viitsi ihan kulmalla pitää niin väkisin tahtoo tulla näkökenttään?!?

nyt 2 kesää pinlockin kanssa ajaneena ei se niin paljon häiritse mutta nyt kun sitä ei ole niin ei sekään pahalta tunnu!

kyllä on pätevä ainakin toi gold iridium (xr-1000) kun ei ole niin tumma kun "tumma visiiri" mutta kuitenkin vähän tummentaa!
vielä en ainakaan pinlock sisäläpyskää ole asentanut mutta saa nährä josko tulee laitettua... ei vaan tullu sitä tilattua mukana ja suomessa maksaa 27e
crazy.gif

mites muuten muita häiritseekö teitä sen pinlock "sisäläpyskän" yläreuna ajossa? kyykkärissä kun on aika etukeno asento ja niskaa ei viitsi ihan kulmalla pitää niin väkisin tahtoo tulla näkökenttään?!?

nyt 2 kesää pinlockin kanssa ajaneena ei se niin paljon häiritse mutta nyt kun sitä ei ole niin ei sekään pahalta tunnu!
Kokeilin Trumpalla kerran tuota pinlockia visiirissä. Ei ollut mun juttu => tuli aivan suoraan näkökenttään se pinlockin yläosa ja niska oli jumissa lenkin jälkeen kun koitti jotenkin nähdä eteensä.

Hommasin kanssa Shoein kypärään sinisen iridiumvisiirin. Araissa oli kultainen. Saa nähdä miten sininen toimii. Ainakin vaikuttaa tummemmalta kuin kultainen. Liekö psykologinen juttu vaan
cool.gif
...

Kyllähän se vähän häiritsee kun se tulee just siihen katseen kohdalle. Ite oon kyllä käyttänyt kun tuppaa muuten niin helposti huurtumaan. Nyt hommasin sinisen iridium visiirin ja siihen pinlockin mallia ISO. Se menee keskeltä ihan ylös asti, mutta jää tiivisteen väliin niin visiiriä ei yhdellä kädellä ainakaan saa tiiviisti kiinni.

Kyllähän se vähän häiritsee kun se tulee just siihen katseen kohdalle. Ite oon kyllä käyttänyt kun tuppaa muuten niin helposti huurtumaan. Nyt hommasin sinisen iridium visiirin ja siihen pinlockin mallia ISO. Se menee keskeltä ihan ylös asti, mutta jää tiivisteen väliin niin visiiriä ei yhdellä kädellä ainakaan saa tiiviisti kiinni.
onkos noita ihan aitoina shoei tuotteina erikokosia?
omg.gif

omg.gif
Ei se taida olla virallinen shoei tuote. Paketissa ei lukenut ainakaan shoei. Mutta muuten ihan viralinen pinlock kalvo. Tosiaan visiiri ei ihan kunnolla mene kiinni, muttei se kyllä vihelläkään. Nyt on alkanut tulla naarmua kalvoon kun se osuu tiivisteen yläreunaan, muttei haittaa ainakaan vielä, koska on parempi kuin normaali kalvon reuna.
Tuolta tilasin, mutta tuo kuva tuolla ei vastaa sitä mitä tuli.
Vähän huono kuva pinlockista paikallaan.
20042009(001).jpg

omg.gif
Ei se taida olla virallinen shoei tuote. Paketissa ei lukenut ainakaan shoei. Mutta muuten ihan viralinen pinlock kalvo. Tosiaan visiiri ei ihan kunnolla mene kiinni, muttei se kyllä vihelläkään. Nyt on alkanut tulla naarmua kalvoon kun se osuu tiivisteen yläreunaan, muttei haittaa ainakaan vielä, koska on parempi kuin normaali kalvon reuna...
Meniskö tuon Pinlockin yläosassa, tiivisteen ulkopuolelle jäävän osa leikata pois?

Itellä on FG-15 kans ja nyt oon siihen katellu uutta visiiriä, onkos nämä racevisors.co.uk in visiirit aitoja? Ja ei taida AllRightissakaan kovin montaa olla, kaikki loppuneet.

Tämmönen pikku vinkki niille joilla on iridium visiirit tätä helposti naarmuuntuvaa mallia:
Kun siitä on peilipinta häiritsevästi piloilla, hio ohuen ohut peilipinta kokonaan pois tällä (autosol kromitahna). Lopputuloksena puolitumma visiiri, jossa kumminkin on mahdolliset isot kiveniskemät tallessa.
Vaikka hullulta päähänpistolta tuntukin niin piti sitä testata. Hyvin toimi ainakin omalla visiirillä  
sport05.gif

Itellä on FG-15 kans ja nyt oon siihen katellu uutta visiiriä, onkos nämä racevisors.co.uk in visiirit aitoja? Ja ei taida AllRightissakaan kovin montaa olla, kaikki loppuneet.
Kun ostat HJC:n visiiriä, niin hopea on vaalea, ei oikeastaan ollenkaan tummennusta. Vähän huonosti pesty kirkas on yhtä tumma
tounge.gif

Iridium ja kultainen ovat saman tummuuksisia, ei tarvitse kesäkeleillä pitää aurinkolaseja, mutta eivät ole liian tummia.

Back