• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iridium visiiri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja matti-750
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
joutuu elämää nähdessään pieniä kolhuja ottaa vastaan millon mistäkin seinästä tai kaapinkulmasta.
Sä ajelet mopolla myös sisätiloissa?
omg.gif

Mulla on kypärässä sininen iridium, ja se on cooool rrrrock
buttrock.gif
Kirkkaalla kelillä loistava, ja pimeällä ajellaan sitten rauhassa jos ei jaksa visiiriä vaihtaa. Kaupungissa sillä nyt ei niin väliä ole, koska katuvalot riittää kyllä, ja ulkonäkökysymys on tärkeä.

Radalla tosin pilvisenä päivänä ihmettelin että mikä tässä ajossa tökkii kun on niin epävarmaa, mutta sitte vaihdoin kirkkaaseen visiiriin ja johan parani fiilis. Kontrasti varmaan parani kun rupes ajo kulkemaan ihan eri tavalla.

Iridium on ok (ittellä hopea), naarmujahan tulee helpommin mutta kulutustavaraahan se vain on. Ja tyylikkyys....
smile_org.gif

Tuon pinlockin kanssa (Shoei) on kyllä aivan ehdoton hankinta, varsinkin kun tästä kesästä tulee aurinkoinen ja lämmin
thumbs-up.gif

Itse huomasin tuon haalistumisen tuolla sinisellä visiirillä mutta tuo gold on säilyttänyt hyvin värinsä.

Ihmiset väittää että mukamas vaikee pitää naarmuttomana, mutta se ei pidä paikkaansa. Liotus lämpimässä vedessä -> putsaus fairylla ja sormilla kevyesti hinkaten -> huuhtelu -> kuivaus pehmeallä pyyhkeellä ja visiiri pysyy hyvänä.
Öö, kyllä se visiiri ainakin mulla naarmuuntuu jostain ihan muusta syystä, kuin pesusta johtuen. Käyttöä varten se kypärä ja visiiri kuitenkin on hommattu ja joutuu elämää nähdessään pieniä kolhuja ottaa vastaan millon mistäkin seinästä tai kaapinkulmasta. Ja tällöin se iridiumi naarmuuntuu kyllä tosi herkästi. Ja mikä harmillisinta, niin siitä iridiumista ne naarmut näkyy normaalia kirkasta visiiriä paremmin. Enemmän kun niitä ilmestyy niin, varmasti alkaa häiritteen ajoa. Korkean hinnan lisäksi siis vaihtotiheys on normaalia taajempi, mikä vielä lisää hinnan vaikutusta.

Itkuvirrestä huolimatta aion kuitenkin jatkossakin luottaa iridiumiin. On se mun mielestäni vaan niin hyvä keksintö ja olen ollut omaani tosi tyytyväinen.
sama juttu!

joutuu elämää nähdessään pieniä kolhuja ottaa vastaan millon mistäkin seinästä tai kaapinkulmasta.
Sä ajelet mopolla myös sisätiloissa?  
omg.gif

No pakko myöntää, ettei koko talvee malttanu olla ihan ajamati, joten pakko oli muutama ympyrä hallissa ajella. Call me crazy, mutta jotenkinhan sitä täytyy yrittää pitää paikat vetreinä.  
biggrin.gif
Ja kypärähän oli luonnollisesti päässä...

AGV:hen ostin kaks iridium visiiriä satasella. Tosin oman naarmutin jo, joku helvetin kivi lenti siihen reissussa. Rakeista se ei aiemmin ollut moksiskaan. eikä häikäse.

talktohand.gif
Ei sitä paperia kannata käyttää visiirin yhteydessä mihinkään. Sisältää talkkia, joka on mineraali ja näin ollen "hioo" visiirin naarmuille hiljakseltaan.

Ostin just Matrix RCV Barracuda "Darkness" kypärän ja siinä pitäis olla iridium visiiri. onko siis näin että se iridium tarkottaa että se on tummennettu vai vaan sitä että se on naarmuuntumaton?  
nixweiss.gif

E: vai siis sitä että se heijastaa jotenkin?? *call me stupid*

Back