• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iridium visiiri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Espoo
Olisi tarvetta käsitellä jollakin tavalla uusi irisium visiiri, ennen käyttöön ottoa.

Teflonvahaa löytyy kaapista ja sitä on ihmiset visiireihin laittaneet.

Kysymys kuuluukin, että voiko tuota laittaa iridium visiiriin?

Kyseessä on Shoein CX-1 visiiri.

Minulla on kanssa tuo Shoein visiiri ja olen sen ainakin vahannut. Vaha oli AutoGlym, mallia en juuri nyt muista, kuitenkin sellainen joka on tarkoitettu uudelle pinnalle eli siinä ei ole mitään hiovia aineita...

-C9B5R4-

Olen Shoein iridiumvisiireitä kolmisen vuotta käyttänyt, ja nyt on varmaan viides tai kuudes menossa. Aika arka tuntuu olevan kemikaaleille, ja joskus allrightissä asiaa valitellessani sanoivat että sen saa pestä vain haalealla saippuavedellä tai vastaavalla. Vähän paremmin on kestänyt kun en enää vahvempia litkuja ole käyttänyt.
Mä en lähtisi sitä vahailemaan, vai onko siitä jotain sanottavaa hyötyä?

Mä en lähtisi sitä vahailemaan, vai onko siitä jotain sanottavaa hyötyä?
Ehkä ainakin se hyöty ett visiiriin lentäneet epäpuhtaudet on helpommin puhdistettavissa ja näin vältytään ylettömältä hinkkaamiselta ja edelleen sen mukanaan tuomalta naarmuuntumiselta. Ja tokihan se sadevesikin pakenee ajoviimassa paremmin vahatulta pinnalta eli näkyvyystekijätkin huomioiden vaha on hyvä ratkaisu visiirin suojaksi...  
wink.gif

Mites tuo 5sateesta, kukaan kokeillut visiiriin sellaista, auton tuulilasissa ainakin huomattavaa hyötyä..

Mites tuo 5sateesta, kukaan kokeillut visiiriin sellaista, auton tuulilasissa ainakin huomattavaa hyötyä..
Hyvin on 5sateesta toiminut, pariin omaan visiiriin sitä laittanu ja eron huomaa heti kun huhtelee raanan alla. en ole mitään heijastus/sateenkaari tai muitakaan ongelmia tuon kanssa havainnut.

niin korjataan sen verran että tavallisiin visiireihin olen tuota vain käyttänyt...

Minulla on kanssa tuo Shoein visiiri ja olen sen ainakin vahannut. Vaha oli AutoGlym, mallia en juuri nyt muista, kuitenkin sellainen joka on tarkoitettu uudelle pinnalle eli siinä ei ole mitään hiovia aineita...

-C9B5R4-
Saman valmistajan vaha mullakin, ja jos en kauheen pahasti muista vikaan, niin tuo mun käyttämä vaha on super resin polish.

Yhden kesän verran oon sillä kirkkaan- ja iridiumvisiirin pintaa vahannut, eikä naarmuja ole ilmestynyt. Sateella ajellessa ei tarvii vesipisaroista välittää, eikä ötököitä putsatessa ala vituttaa juur ollenkaan.

Eli joko 5sateesta, tai uuden auton vaha, jossa ei ole hiovia osia.

Kiitoksia vastauksista, taidan vahata, kun vaha löytyy kaapista. Katsotaan miten käy..

Jos kerran autoglymi käy visiireille niin mitenkäs pleksin kanssa? Uskaltaako "tuulilasiin" pistää?

Shoein Iridium (CX-1V XR-1000:ssa) myös itellä ja hyvin lähtee lika pois Fairylla ja sillä kun pesee niin lähtee seuraavallakin kerralla paremmin
thumbs-up.gif

Fairylla tulee visiiri yleensä pestyä. Silloin kun muistaa niin 5sateesta perään, se toimii! Vesi siis pakenee vauhdikkaasti.

Jos kerran autoglymi käy visiireille niin mitenkäs pleksin kanssa? Uskaltaako "tuulilasiin" pistää?
Purkin kyljessä kyllä lukee jotain tyyliin "ei huokoisille pinnoille eikä plekseille" tms.
nixweiss.gif

Niin että en itse varmaan uskaltaisi sitä visiiriinkään laittaa mutta jos porukoilla on hyviä kokemuksia niin mikäpä siinä...

-C9B5R4-
Saman valmistajan vaha mullakin, ja jos en kauheen pahasti muista vikaan, niin tuo mun käyttämä vaha on super resin polish.

Yhden kesän verran oon sillä kirkkaan- ja iridiumvisiirin pintaa vahannut, eikä naarmuja ole ilmestynyt. Sateella ajellessa ei tarvii vesipisaroista välittää, eikä ötököitä putsatessa ala vituttaa juur ollenkaan.
Ei, ei ole!! Super Resin polish on hiovia aineita sisaltava, pintoja siivoava. (punainen etiketti)

Tama uusille pinnoille tarkotettu on Extra Gloss Protection (kullanvarinen etiketti) Itse en muuta lahtis Autoglymilta kokeilemaan visiiriin..

Tavallisia visiireitä olen vahannut ja käsitellyt erilaisilla aineilla, mutta iridiumvisiirille en ole tehnyt mitään. Visiirillä ajettu 5200 km ja edelleen virheetön. Pesen Fairyllä tai vast. jos mahd jätän hetkeksi altaaseen veteen likoamaan niin ei tarvii hangata ötököitä pois, liukeavat käytännöllisesti katsoen itsestään pois.

Joo fairilla pestään. Ja hyvä keino myös itikoiden poistamiseen visiiristä on lämmin&märkä pyyheliina. Eli kostutettu liina mikroon ja siitä visiirille. Itikat putoo itestään pois.
sport05.gif

-C9B5R4-

Ei, ei ole!! Super Resin polish on hiovia aineita sisaltava, pintoja siivoava. (punainen etiketti)

Tama uusille pinnoille tarkotettu on Extra Gloss Protection (kullanvarinen etiketti) Itse en muuta lahtis Autoglymilta kokeilemaan visiiriin..
Voi olla että tuon vahan muistin väärin. Mutta oli mikä oli, naarmun naarmua ei kuitenkaan visiiriin ole tullut.

Oikein muistit, just "Super Resin Polish"-purkin kyljestä tavasin että "Ei sisällä hiovia ainesosia". Jollen taas isse väärin muista niin se AutoGlymin hiova mömmö oli nimeltään "Rubbing Combound".

[mika1] kirjoitti:
sanoi:
Joo fairilla pestään. Ja hyvä keino myös itikoiden poistamiseen visiiristä on lämmin&märkä pyyheliina. Eli kostutettu liina mikroon ja siitä visiirille. Itikat putoo itestään pois.

Et oo koskaan ajatellu kastella lämpimällä vedellä suoraan hanasta sitä rättiä..?

Oikein muistit, just "Super Resin Polish"-purkin kyljestä tavasin että "Ei sisällä hiovia ainesosia". Jollen taas isse väärin muista niin se AutoGlymin hiova mömmö oli nimeltään "Rubbing Combound".
Joo, niin muistin. Tarkistin viikonloppuna tuon vahan ja tuota super resin... ainettahan se tosiaan on. Koko viime kesän sillä kahta visiiriä (iridium ja kirkas) vahailin, eikä naarmuja ole.

Back