• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Intin kenkälankki ja ajosaappaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zergio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Höhöö, löysin viisi tuubia. Luulis saappaiden pysyvän ainakin pari kesää kiiltävinä.
smile_org.gif

Vai että intin lankki voitti jonkun testin... Minä taas olen ollut siinä käsityksessä, että intin lankki poikkeaa kaupan lankeista siinä, että se on tehty vesiliukoiseksi, jotta se lähtisi perseestä pesemällä. Sehän oli vanha kikka, jotta lankattiin illalla vessanrengas. Tai päiväaikaan nukkuvan naamaan hieman luomiväriä ja poskimustaa. Vesiliukoinen lankki siten kyllä ei kestä vettä, kun se on sitä varten tehty. Itse heitin kuikkaa noilla intin lankeilla poislähtiessä. Varsinainen kiiltohan intissä tehtiin hiuslakalla ja sukkahousuilla kiillottamalla. Siis silloin kun minä kävin intin joskus 80-luvun alussa. Tiedä tästä nykyintistä ja nykylankeista.

Ei taida olla istuinrenkaat enää mustia. Ei ollut ainakaan Kainuussa -97.  
biggrin.gif
No voi juma, maailmassa ei enää voi luottaa mihinkään pysyvään. Vessoissa on sitten varmaan vielä ovet. Ei kait sentään ole luovuttu nahkaremmeistä, sämpylöistä ja jalkaräteistä? Tai verkkopaidasta? Puolustuskykymme on uhattuna, jos on enää lankki jäljellä noista salaisista aseistamme.

Onpas hyvä idea! Pitääkin kysellä josko mun hamstraamat pari tuubia kyseistä tököttiä vielä ois tallessa porukoilla jossain!
biggrin.gif

Voihan tuo intin lankki olla erilaista kuin 20v sitten. Mutta jos haluaisi selvittää onko se edelleen vesiliukoista, niin voisko joku kokeilla laittaa pari raitaa kämmenselkään, toisen intin lankilla ja toisen tavallisella kaupan lankilla. Ja sitten pestä kerran kädet vedellä ja kuivata paperiin. Kummasta jää enemmän käteen jälkeä?

Vessoissa on sitten varmaan vielä ovet. Ei kait sentään ole luovuttu nahkaremmeistä, sämpylöistä ja jalkaräteistä? Tai verkkopaidasta?
Kyllä vain. Ainakin uudemmissa rakennuksissa vessoissa on ovet.
smile_org.gif

Nahkaremmit vielä ainakin 5v sitten oli olemassa, sämpylöistä en oo kuullutkaan. Tiedän mitä jalkarätit ovat, mutten ole livenä koskaan nähnyt.
tounge.gif

Je ei, ei myöskään verkkopaitaa näkynyt. Mutta kai se ainakin vielä jossain on käytössä.

Niinpä niin, kumman paljon teillä tuntuu olevan ainetta varastossa
biggrin.gif
Niin siis, sotkustahan sitä kaikki ostivat. Joskus näin muistaakseni jonkun ostavan melkein laatikollisen kerralla. Kunnes vuonna 2000 (suunnilleen) tuli ilmoitus että valitettavasti PV ei enää voi myydä sitä soden kautta ulospäin.
sad_orig.gif
Huono homma, oma lankkituubi loppui melko nopeasti kun on aika paljon nahkakenkiä lankattavana.

Heh, myönnän syyllisyyteni....on sitä itsellänikin.
varusvarastolta sitä saa melko herkästi, jos älyää pyytää
biggrin.gif

Niin lisättäköön vielä, että meillä kotiutuvatkin ostivat sodesta, en siis tarkoittanut pelkästään reserviläisiä. Sinänsä aika kummaa, että varusvarastolta tuota antavat - ei meidän porukasta keneltäkään tuo päässyt loppumaan 12 kk palveluksen aikana, jäi itse asiassa aika paljon tähteeksikin siitä yhdestä tuubista jonka alussa sai. Ja kyllä ne maiharit silti olivat kiiltävät! (Tosin muutamalla tupakaverilla oli oma lankki mukana, jota toisetkin joskus lainasivat. Oli sellainen pikamalli kiinteällä sienellä, se oli nopea tapa saada kiiltävät saappat lomille lähdettäessä.)

Ainut asia mitä meillä hamstrattiin, oli huulirasva veksistä. Jotkut sitten möivät noita leireillä kun porukoilla oli huulet auki.
smile_org.gif

Ostin taannoin bootseja varten tuota Intin kenkä-plankkia Milpro-nimisestä putiikista joka sijaitsee Säkylässä mutta toimittaa postitse kaikkea armeijan ylijäämä-kamaa kautta maan.
Kotisivutkin heiltä löytyvät: http://www.milpro.fi

P.s. Kenkäplankin hinta on hurjat 2 euroa
biggrin.gif

Back