• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Imusysteemi jarrujen ilmaukseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SeaMonster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
specka sanoi:
Oottako aatellu/ kokeillu tuommmosia imausventiilillä varustettuja nippeleitä?

Joissain tapauksissa saattaa lisääntyvä korkeus olla haittona mut ajatuksena kovinkin houkutteleva, joskin hintava.

Itse käytin menestyksekkäästi noita Stormin myymiä vastaavia edellisessä pyörässä. Niissä ei fyysinen koko eronnut noin paljoa alkuperäisestä, ja lisäksi kierteessä oli valmiiksi tiivistemassaa joka vähentää riskiä, että ilma pääsisi kierteen ja satulan välistä takaisin.

https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja-tarvikkeet/jarruosat/speed-bleeder-nippa-m10x-100-31mm/

sami1024 sanoi:
Itse käytin menestyksekkäästi noita Stormin myymiä vastaavia edellisessä pyörässä. Niissä ei fyysinen koko eronnut noin paljoa alkuperäisestä, ja lisäksi kierteessä oli valmiiksi tiivistemassaa joka vähentää riskiä, että ilma pääsisi kierteen ja satulan välistä takaisin.

https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja-tarvikkeet/jarruosat/speed-bleeder-nippa-m10x-100-31mm/

Ok, eli toimii.
Toi stahlbuss on vähän erilainen siinä että sitä ei löysätä jarrun rungosta vaan siinä avaaminen tapahtuu ventiilin rungonja nipan välistä - periaatteessa parempi ja ilmavuodon mahollisuus pienempi/olematon.

Tähän asti oon menny perinteisesti, tai useinmiten niin että letku nippaan ja nippa hitusen auki ja rauhalinen puristus - nopea löysäys. Kun on vain vähän raollaan niin taakaisin virtaus ja vuodot on tuolleen hyvin pientä /olematonta.

Tuo tosin ei auta noihin hankaliin banjon kohtiin johon voi jäädä kuplia. Niiden kaa voi joutua irrotaan kahvaa ja pyöritteleen et lähtee liikkeelle.
Noi paineilmalla toimivat vaihtokoneet on kans aika näppäriä, tosin aika nopeita (ainakin tuota motonetin linkissä olevaa vastaava B-marketin tuote) saa olla lisäämässä aika tihiään ettei imase ilmaa.

Back