• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iltalehti uutisoi Englannista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yamaster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ehkä se autoilija vaan yritti nähdä mitä edessä tapahtuu ja ryhmittyi omalla kaistallaan sen mukaisesti?
En mäkään silloin vilkkua käytä.

"Ohita vaan seisova jono"

Et ole tainnut kovin aktiivisesti näitä sivuja lukea? Ja vastaukseksi voisi sanoa vaikkapa "On parempi olla hiljaa ja näyttää typerykseltä kuin avata suunsa ja poistaa kaikki epäilykset."
Olen kyllä jotain lukenut ja yleensä ymmärrän lukemani.
Mitenkäs itse?
Onko viisaus, jolla minulle vastasit, tullut itsellesi vastaan montakin kertaa? Oppii varmaan helposti ulkoa, ja sitä on sitten kiva siirtää eteenpäin eri yhteyksissä.
Hyvää Juhannusta kaikille.

ja vielä upeampaa olisi kun sitä ei olisi elänyt lainkaan ? syntyisi valmiiksi muumioituneena vanhuksena, joka tietää kaiken ?
Kuolemiselle on kaksi vaihtoehtoa. Joko kuolee niin että henki lähtee, tai sitten kuolee pystyyn kun ei uskalla elää.
Aika hienosti sanottu.
Pystyynkuolleita on aika paljon.
Mut tulee näin vanhempana ihmisenä mieleen...kuka meistä nuorena ajatteli asioita näin perusteellisesti ja muisti kaikki turvallisuusnäkökohdat.
Nuoret on nuoria, ei ne jaksa aina ajatella asioita niin perinpohjaisesti ja kumma kyllä, silti ne on hengissä?
Vaikka ne tekeekin tempauksia, jotka joskus nostattaa hiukset pystyyn ja ei ole niin järkeviä.
Onkohan tämä maa mennyt siihen, ettei...elämistä enää sallita...?

Pikemminkin nayttaa etta turhan ja typeran kuolemisen arvostelua ei sallita. On todellakin muitakin tapoja elaa "taysilla" kuin leikkia olevansa jokin v*tun "novio de la muerte" ja "young rebel".

Tosin mina en sodan kayneena miehena tietenkaan voi ymmartaa, miten hohdokasta on kuolla saappat jalassa...
ghostface.gif

Pikemminkin nayttaa etta turhan ja typeran kuolemisen arvostelua ei sallita. On todellakin muitakin tapoja elaa "taysilla" kuin leikkia olevansa jokin v*tun "novio de la muerte" ja "young rebel".

Tosin mina en sodan kayneena miehena tietenkaan voi ymmartaa, miten hohdokasta on kuolla saappat jalassa...    
ghostface.gif
Heh, hyvin sanottu.

Toki nuoret on nuoria, mutta yleensä täällä netissä mielipiteet kärjistyy sekä toisten kirjoituksia joskus, jopa tahallaan, ymmärretään väärin.
Jos toisten mielipiteet ahdistaa ja saa maailman tuntumaan ahtaalta niin ehkä vika silloin on lukijassa?

Itseäni ei täällä nähdyt väännöt häiritse vaan usein hymähdellen niitä tulee luettua. Henkilökohtaisuuksia ei silti mielellään lukisi...

Mielestäni on ihan hyvä että turvallisuusnäkökohtia pohditaan, vaikka monia neuvominen tuntuu ahdistavankin
tounge.gif

minä en taas ymmärrä miksi minua n5v vanhemmat ihmiset jakavat elämänohjeitaan "nuoremmilleen". Onko takana se ettei ole uskallettu elää omaa nuoruuttaan, vai onko eletty liian rankasti ? KAIKKEEN EI KUOLE, VAIKKA SE OLISI VAARALLISTA. promille kuolee jos sitäkään, vanhuuteen kaikki ja jeesustelu vähentää elinikää vuosilla. Vaikka uskonnon on sanottukin olevan hyvästä.

Lähden hyppäämään,jonka jälkeen vedän perseet ja nautin olostani. HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE TASAPUOLISESTI.

minä en taas ymmärrä miksi minua n5v vanhemmat ihmiset jakavat elämänohjeitaan "nuoremmilleen". Onko takana se ettei ole uskallettu elää omaa nuoruuttaan, vai onko eletty liian rankasti ? KAIKKEEN EI KUOLE, VAIKKA SE OLISI VAARALLISTA. promille kuolee jos sitäkään, vanhuuteen kaikki ja jeesustelu vähentää elinikää vuosilla. Vaikka uskonnon on sanottukin olevan hyvästä.

Lähden hyppäämään,jonka jälkeen vedän perseet ja nautin olostani. HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE TASAPUOLISESTI.
Ohje:Älä kaahota,älä juo raakaa pirtua,ohita isolla marginaalilla..
biggrin.gif

Mukavaa jussia!

"On parempi olla hiljaa ja näyttää typerykseltä kuin avata suunsa ja poistaa kaikki epäilykset."
Itsellä meni vuosia oppia tämä HarriS'in mainitsema juttu. Yksi versio siitä on: "Tyhmempikin menee viisaasta niin kauan kun malttaa olla hiljaa."

On siinäkin viisautta kyllä. Mutta kun ajatuksella lukee näitä kukkis-vetomiäs juttuja, niin on pakko todeta että fiksuja tyyppejä molemmissa. Luonnollisesti kiistoissa sattuu ylilyöntejä silloin tällöin ja ehkä ne nimenomaan saavat tälläisellä foorumilla suuremman kuin oikeasti tarvitsevat.

Sanan säilät tuppiin ja hauskaa juhannusta kaikille! Ja jatketaan juttua ja ajamista myös juhannuksen jälkeen.

Aika rajoittunut käsitys elämästä vivahteineen, jos kieltäytyminen typeryydestä on "pystyyn kuolemista". Voi hyvää päivää...

Kuten myös jos elämä vivahteineen on typeryyden kieltämistä...
WAU! Filosofikin vielä!  
wink.gif
Good for you!

Oikeasti - aika hevon keinotekoista yrittää tehdä ajatuksella liikenteessä olevaista pystyyn kuolleita. On kyllä ajatuksen ja arvomaailman köyhyyttä parhaimmillaan.

Edit: Ymnmärrän oikein hyvinkin niitä jotka haluavat adrenaliiniruiskeita ja värinää elämään. Oikea paikka tuohon on radalla tai muulla suljetulla alueella, jolla ei vaaranneta muita tiellä liikkujia.

Ei ajatuksella liikenteessä olevista, minäkin olen ajatuksella, vaikka usein ylinopeutta ajankin. Ja mielestäni on myös yhtä turhaa moralisoida ylinopeuden ylittäviä vetomiehiksi, kuten myös liivit päällä ajavia kukkahatuiksi.

JA kuka se filosofi oli ?

Mutta hyvä jos koet minut sellaiseksi, minä kyllä mieteskelen. Yrittämättä muuttaa muita kanssaihmisiä kaltaisekseni. Mutta lupaan polvistua suuntaasi aamusta ja kunnioittaa näkemyksiäsi. Tulen kiittämään kun seuraavan tasakymmenen täytän teidän kaikkien viisaiden valojen antamaan johdatusta, siitä että olen elänyt näinkin vanhaksi. kiitos ja kumarrus

Niin ja HYVÄÄ PÄIVÄÄ

Kolmion takaa eteen tuuttaaminen on yhtä paskamaista ja huolimatonta kuin nopeamman ohittajan eteen tuuttaaminen. Nopeusrajoituksella ei ole merkitystä - puusilmä on puusilmä.
Taas niin väärin kuin vaan reikäpäällä voi vaan olla. Kyllä kolmion takaakin tulevalla on täysi lupa olettaa, että päätiellä liikkuva kulkee about rajoitusten mukaan, ja sen mukaan pystyy arvioimaan sen risteykseen saapumisajankohdan.

Ei sieltä kolmion takaa nimittäin näe sitä reikäpään nopeusmittaria.
Jos kilometrin päässä näkyy joku tulevan, kyllä siitä normaalisti alta ennättää, mutta jos tosiaan päätiellä liikkuukin joku tyhjäpäinen muoviluoti, niin kohtaamisajan arviointi ei ole mahdollista.

Eri asia tietysti on, jos samalla kuuluu infernaalinen mökä, niin se toki helpottaa hypernopeuksien huomioimista.

Ihmettelen kuinka muutama täällä on saanut ajokortin ajokokeen läpi....ei ajotaidon alkeitakaan tiedossa...
joo..nää liikennesäännöt perustuu siihen että noudatetaan nopeurajoituksia ...kolmion takaa tullut on aina syyllinen ?..ja sitä rataa..kaistanvaihtaja myös..eli liikenteen havainnoitiin pitää olla riittävästi aikaa...! elikkä mikä tässä yhtälössä pettää.?

Back