• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ilman korttia tolppaan 3x ylinopeutta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TwinTenox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Kuljettaja selvisi vammoitta, mutta pyörä vaurioitui niin, että poliisi poisti siitä rekisterikilvet."
Mistä lähtien moottoripyörissä on ollu kahet kilvet?
eek.gif
Ne porasi tyyppikilvenkin irti,varmuuden vuoksi.

Ei toi nyt mitään ihmeellistä ole, sehän on ihan tän foorumin hengen mukaista. Jos kortti lähtee niin ajetaan ilman korttia tuntuu olevan aika monella meininki täällä ja rajoituksista ei tartte muutenkaan piitata. Kaverilla ei vaan ollut tarpeeksi nopeutta että olisi reaktioaika lyhentynyt riittävästi
biggrin.gif
.
Näinhän tuossa yhdessä toisessa topicissa yksi valopää esitti että kun vauhti kasvaa niin reaktioaika paranee
biggrin.gif

Näinhän tuossa yhdessä toisessa topicissa yksi valopää esitti että kun vauhti kasvaa niin reaktioaika paranee  
biggrin.gif
Teorian esittänyt en ollut minä, mutta kyllä se saattaa tietyissä tilanteissa pitää käytännön tasolla paikkansa. Toinen ajaa puoliunessa rajoitusten mukaan ja/tai ajatus on syvällä jossain asiassa ja/tai silmät nopeusmittarissa. Toinen ajaa täysin tietoisesti päiväsakkovauhtia ja on ajamiseen ja mahdollisiin yllätyksiin koko ajan varautunut. Kummalla näistä on paremmat edellytykset havaita vaara ja reagoida siihen?

Itse säästin tänään sakot, kun päiväsakkovauhdissa olin hereillä ja ehdin jarruttaa ennen kuin alamäkimutkan takaa vastaan tullut tutka nappasi. Poliisi heristi sormeaan, mutta eivät pysäyttäneet. Voihan tietysti olla, että vuoro oli lopussa tai kahvitauon aika, eivätkä sen takia laputtaneet. Mutta kyllä siinä oli kaikki metsästyksen merkit ilmassa. Nyt vaan oli saalis ovelampi ja tuuri kohdallaan...

Mutta toisaalta vastaavasti sakkovauhtia ajellessa tulee kiinnitettyä enemmän huomiota tutkien, poliisien ja sivaripoliisien bongaukseen, jolloin se normaali liikenteen tarkkailu jää vähemmälle?
nixweiss.gif

Mutta toisaalta vastaavasti sakkovauhtia ajellessa tulee kiinnitettyä enemmän huomiota tutkien, poliisien ja sivaripoliisien bongaukseen, jolloin se normaali liikenteen tarkkailu jää vähemmälle?
nixweiss.gif
No eihän siinä nyt noin käy...
thumbs-up.gif
Ja reaktio aika se nopeutuu sitä mukaa kun mittarin neula kelaa isompia numeroita. Täytyypä ruveta ajamaan jatkossa se minkä vehkeet vetää koko ajan...
idea3.gif

edit: antasivat jo kortin takas kun selvästi sille on tarvetta...
pftroest.gif

"Poliisin mukaan kuljettaja on menettänyt ajo-oikeutensa toissa vuonna. Hän on narahtanut vuoden sisällä kuusi kertaa kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta."
Eipä tuosta käy ilmi, että minkälaisessa tilanteessa tuo kortti on ekan kerran mennyt.........
Jos vaikka ollut sen pienen hetken vauhtia kun on jossain keskellä ei mitään ohittanut jotakin ja siitä poliisi napannut kortin pois ja kaveri sen verran v*ttuuntunut siitä että jatlkanut ajamista... no sen jälkeenhän onkon sitten joka kerta lähdettävä poliisia karkuun kun näkee ettei jäisi kiinni kortitta ajosta - sitä tämä nykyinen järjestelmä suosii.

Niin, kertokoon joku todellisen tilanteen tuolta kun lehdet sitä ei kirjoita, tuo oli vain yksi esimerkkivaihtoehto........

Viime viikonlopulta voin sanoa, että varmasti olin valppaampi rottaralliin ajaessa sakkovauhtia kuin kotimatkalla rajoitusten mukaan. Jostain kumman syystä kotimatkalla kaikki tapahtui kuin hidastetussa filmissä ja olin kyllä puhaltanut nollat ennen lähtöä. Menomatkalla tosin meinais napsahtaa kun toisesta moposta tyrkkäsin ohi ja sattui setä siniset vastaan. Sigmassa käväisi päiväsakkolukemat, mutta eivät noteeranneet. Katsoivatko kerrankin ohitustilanteen järjellä?

Back