• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ikä vaikuttaa vakuutuksen hintaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wantti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
asunpaikallakin on väliä jos asuu korvessa jossa vähän porukkaa ja vähän risteyksiä riski pienempi kuin isossa kaupungissa jossa paljo porukkaa ja liikenne solmuja.Näin luulisin

Pari vuotta takaperin länsinaapurissa ihmettelin samoja asioita, kun juttelin yhden R1 jampan kanssa. Ilmeisesti siellä on ollut jo jonkin aikaa vakuutuksen hintaan vaikuttavina ikä ja asuinpaikka ?. kaveri kertoi että oma pyörä on 60V äidin nimissä johtuen em. syystä.

Tosin kyseessähän oli länsinaapuri joten asiastahan ei voi olla varma, sillähän oli nahkahousutkin :hymiö

Asuinpaikka on aina vaikuttanut, kukaan ei pölli tai kaada mun mopoo täällä korvessa, eihän tänne edes ole jehovat löytänny... Suurimman riskin muodostaa traktorit ja rattijuopot.
033102beer_1_prv.gif

Jaa ja ne kaupunkilaiset kun tulevat mökeillensä riehumaan
062802jumpie_prv.gif

" Onnettomuuksista 70 % tapahtui ikäluokassa 21 - 40 -vuotiaat, 10 % alle 21-vuotiaille ja 20 % yli 40-vuotiaille."

silti 16-19 vuotiaat joutuu maksamaan +4?

eipä silti, itse saisin nyt -2, mutta kun kartutan reilun viitisen vuotta kokemusta, niin maksu nousee?
veryangry.gif

Taulukon tekijä on vetänyt sen kyllä ihan hanuristaan.
Niin: Tärkeintä on rangaista iästä, ei riskialttiudesta. - Tapiola

25-vuotiaan (+4) ja 64-vuotiaan (-3) välillä tuossa on eroa jo 7 (yksikköä). Ei kuulosta minun vakuutusyhtiöltä.

Nää suomen vakuutusyhtyöt ovat kartellissa, aina ne p*rk*l**t toisiaan matkii. Aina löytyy joku uusi lehmä jolla lypsetään. Joka kesä on tullut ilmoitus, että vakuutusmaksusi nousee kuukauden alusta 2-6%. Tämmöisellä pelillä alkaa vakuuttamattomilla pyörillä ajeleminen kuullostamaan houkuttelevalta idealta, valitettavasti.

veryangry.gif

Miinus 2 -ryhmään kuuluvana en valita. Vielä.

Mutta mitäs ihmettä mulle tapahtuu kun 35v tärähtää mittariin. Kaikki aikaisempi ajokokemus ja -taito nollautuu, musta tulee horjuva uusmotoristi pelkän iän perusteella ja sitten alkaa mopoa kaatua? Kertokaa ihmeessä te pitkään ajelleet yli kolmevitoset!
eek.gif

Tuntuu vähitellen että suomessa alkaa olemaan niin kallis asua/oleskella normaalisti että ei ole järkeä asua koko hel*etin peräpajulassa
033102ass_1_prv.gif

olen varma että kun vakuutukset ovat pohjantähdessä ja ne ovat vielä normaalina mutta ihan varmana perässä menee samaan pelleilyyn ja autoissa on verotukset muuttumassa niin että mitä vanhempi auto sen kovempi vero.. mitenköhän nuoriso kohta aikoo ajaa autoa/mp:tä kun ei ole millään varaa ostaa/pitää moisia kapineita prkl
mad.gif

51-vuotiaat saavat -3.
Eivät ehkä aja onnettomuuksia niin paljon kuin nuoremmat.
Mutta minusta liikenteessä yli 51-vuotias ihminen on paljon suurempi riski kuin alle 25-vuotias.
Olen oikein tarkkaillut muutamaa sukulaistani ikäluokassa +50 ja en ole kovinkaan vakuuttunut siitä että he olisivat ansainneet ikänsä perusteella bonusta. Päinvastoin.
Tuossa iässä suurin osa ihmisistä on kaikkea muuta kuin urheilullisia ja vetreitä.
Olet paljon jäykempi, hitaampi ja todennäköisesti et kuule ja näe samalla tavalla kuin nuori ihminen.
Ei hyvä...

"Moottoripyörien korvauksista yli 95 prosenttia aiheutuu henkilövahingoista."
Jos tuo lause pitää paikkaansa, niin miksi hel*etissä kasko on niin KALLIS?!?!?!?!?!?!?
Eihän siitä korvata kuin coretexiä, metallia ja pleksinpaloja.

"Mutta mitäs ihmettä mulle tapahtuu kun 35v tärähtää mittariin. Kaikki aikaisempi ajokokemus ja -taito nollautuu, musta tulee horjuva uusmotoristi pelkän iän perusteella ja sitten alkaa mopoa kaatua? Kertokaa ihmeessä te pitkään ajelleet yli kolmevitoset!"
Samaa mietin minä, se nimittäin tapahtuu ensi kesänä...

51-vuotiaat saavat -3.
Eivät ehkä aja onnettomuuksia niin paljon kuin nuoremmat.
Mutta minusta liikenteessä yli 51-vuotias ihminen on paljon suurempi riski kuin alle 25-vuotias.
Olen oikein tarkkaillut muutamaa sukulaistani ikäluokassa +50 ja en ole kovinkaan vakuuttunut siitä että he olisivat ansainneet ikänsä perusteella bonusta. Päinvastoin.
Tuossa iässä suurin osa ihmisistä on kaikkea muuta kuin urheilullisia ja vetreitä.
Olet paljon jäykempi, hitaampi ja todennäköisesti et kuule ja näe samalla tavalla kuin nuori ihminen.
Ei hyvä...
Näin siis sanoin ja ikäänkuin tilauksesta tämän tueksi luin eilen tutkimuksen, jonka luki varmaan moni muukin (keskisuomalainen).
Suurimman riskin liikenteessä aiheuttaa tutkimuksen mukaan 26-40 vuotiaat.
Tutkimuksessa oli myös alueellisia eroja. Keskisuomen alueella suurin riskiryhmä on yli 40 vuotiaat.
Mihinkähän talukkoon vakuutusyhtiö perustelee omat +/- "bonuksensa"?

Back