• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ihka uusi ZZR 1400

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ohoo, masa laittanut oikein asfalttiohjuksen ja kawasakin. jos haluat erottua massasta muihin zetoreihin nähden, niin hae kaatopaikalta automallinen simonsin pönttö ja tee siitä tahallaan rottapyörä, virniö. eikä saa maksaa mitään ja luultavasti keveneekin vähän. katteet voi riisua pois ja laittaa mitä kaatikselta muuta löytyy..

vaatii nimittäin pokkaa vähän tavallista enemmän harrastaa rottailua..
asiaa
smile_org.gif

Etenkin bilikan luettelos o tosi käheen näkösiä tuning vaimentimia.
Do heikki sikseen..etelleenki elää unelma kunnon rottapyörästä jonka rakentelus ei piirustuksia tarvi.
Viimekesänä näin yhen komistuksen joka aikanaan oli ollu ehka moto gussi.komea ku mikä
buttrock.gif

Jos pyörän hintaan vertaa niiden akran vaimentajien hintaa, niin onko 12 % kokonaishinnasta järkevää sijoittaa meteli-tötteröihin?
Hah, olikohan tästä jotain puhetta Kumiveikolla kun Akrojani pällistelit  
biggrin.gif
Tosin ei silloinkaan taidettu järkevyyttä juuri puida.

Toisaalta myös kovasti väitit ettet enää tälle kaudelle pyörää osta joten eiköhän samalla logiikalla kohta ole Akratkin tilauksessa  
tounge.gif

Mutta onnea vaan... "Ei se sentään Bussi ole"  
wink.gif
Ja onhan Kawassa wara(-osa?) parempi.

Jotkin oikean moottoripyörän äänen tuovat vähemmän vaimentimet on kyllä syytä hankkia ihan jo sen takia ettei taas tule Kawa-osastolle yhtä ketjua lisää tyyliin "kuuluvatko nämä kaikki mekaaniset äänet asiaan, onko tämä normaalia?"  
tounge.gif

Nyt kun on noin 500 km puntarissa, niin ei voi lausua, kuin yllistyksen sanoja. Ja kun pyörää silmäilee siinä mielessä, kuinka hyvin Kawasaki on valmistanut pienintä nippeliä myöten, voisin vakavalla äänellä ja rinta kaarella sanoa pyöräni olevan korkeampaa laatua kuin edeltäjänsä. Kaikki kytkimet ja vaihteet toimii hienovaraisemmin ja ilman rutinoita, kun vertaa esim. suitsan bussiin. Ajovalot on helvetillisen hyvät, samoin jarrut. Moottorin säätökin toimii eleettömästi ja sillä on helppoa ajaa kaupungissa, kun vertaa esim. Bemarin K1200R:n kaasun vasteeseen. Iso zetori (vm -08) toimii siis mun mielestä paremin, kuin mikään tämän hetken kilpailijansa minun tyylisessä ajossa.

062802moto_prv.gif

-M

onnex olkoon,masa uuden pyörän johdosta!olikos se tuo hopea mikä näkyi noissa PK-kuvissa?hieno peli!

Jos pyörän hintaan vertaa niiden akran vaimentajien hintaa, niin onko 12 % kokonaishinnasta järkevää sijoittaa meteli-tötteröihin?
Hah, olikohan tästä jotain puhetta Kumiveikolla kun Akrojani pällistelit  
biggrin.gif
Tosin ei silloinkaan taidettu järkevyyttä juuri puida.

Toisaalta myös kovasti väitit ettet enää tälle kaudelle pyörää osta joten eiköhän samalla logiikalla kohta ole Akratkin tilauksessa  
tounge.gif

Mutta onnea vaan... "Ei se sentään Bussi ole"  
wink.gif
Ja onhan Kawassa wara(-osa?) parempi.

Jotkin oikean moottoripyörän äänen tuovat vähemmän vaimentimet on kyllä syytä hankkia ihan jo sen takia ettei taas tule Kawa-osastolle yhtä ketjua lisää tyyliin "kuuluvatko nämä kaikki mekaaniset äänet asiaan, onko tämä normaalia?"  
tounge.gif
Mulla kyllä mielipide saattaa vaihtua, kuin tuulensuunta, juurikin noiden tötteröiden takia, Mut nyt mä perustelen kullä puhtaalla finanssitajulla, etten hanki niitä (ehkä). Nimittäin, jos oisin uhrannut tötteröt + pyöräni hinta, olisi se yhteensä luokkaa Bemari ilman tötteröitä. Mä ostan ne tötteröt sitten, kun pyörän hinta on laskenut, niin voin itselleni perustella mun moponi tarvitsevan arvon lisäystä
biggrin.gif

-M

Nyt kun on noin 500 km puntarissa, niin ei voi lausua, kuin yllistyksen sanoja. Ja kun pyörää silmäilee siinä mielessä, kuinka hyvin Kawasaki on valmistanut pienintä nippeliä myöten, voisin vakavalla äänellä ja rinta kaarella sanoa pyöräni olevan korkeampaa laatua kuin edeltäjänsä. Kaikki kytkimet ja vaihteet toimii hienovaraisemmin ja ilman rutinoita, kun vertaa esim. suitsan bussiin. Ajovalot on helvetillisen hyvät, samoin jarrut. Moottorin säätökin toimii eleettömästi ja sillä on helppoa ajaa kaupungissa, kun vertaa esim. Bemarin K1200R:n kaasun vasteeseen. Iso zetori (vm -08) toimii siis mun mielestä paremin, kuin mikään tämän hetken kilpailijansa minun tyylisessä ajossa.

062802moto_prv.gif

-M
Sehän tärkeintä onkin, että se on itselle sopiva pyörä. Kunnes hetken kuluttua huomaat kaipaavasi sitä sun tätä
tounge.gif
.

Nimimerkillä: aina ensikilometrit parhaiten itselle sopivalla pärrällä kurvaillut...

Vilpittömät onnittelut uuden, loistavan pyörän johdosta. Kelitkin on vielä kohdillaan, joten ei muuta kuin baanalle.

Ei mitään suurempaa. Runko on valettu hieman eri tavalla, ylhäällä on aavistuksen vähemmän massaa, mutta en usko että käytännössä huomaa eroa. Flekti on eri mallinen, ilmeisesti tehokkaampi kuin ennen. Tai sitten lämpömittaria on vaan säädetty näyttämään hieman vähemmän tolppia, vanhassa mallissa saattoi lämmöt mennä tosi kuumissa keleissä kaupunkiajossa näennäisesti tappiin tai melkein, ja siitä jotkut tuntui huolestuvan. Koneen valuissa on sisäpinnassa polyuretaanikerros, joka vaimentaa mekaanista melua ja auttaa tekemään moposta Euro3-kelvollisen ilman älyttömiä ulkoisia viritelmiä. Koneeseen on tehty pakopuolelle(kin) hieman hienosäätöä, jotta tehokkaampien kattien tehoa pudottava vaikutus on saatu eliminoitua, samalla on lisätty lambda-anturi. Uusittu malli antaa aika tarkkaan saman huipputehon kuin "vanha", eroa on nimenomaan alapäässä vaihteilla 1...4 johtuen aiempaa vähemmistä kuristuksista, ja ilmeisesti vähän jos yhtään enemmän isommilla pykälillä johtuen noista parannuksista koneen pakopuolella.

Mun mielestä tuo mopo on luokassaan paras peli mitä kaupasta tällä hetkellä saa, mutta näissä on mieltymyksiä niin monenlaisia. Kumma vaan, miten huonosti nuo pitää käytettynä arvonsa, uusiakaan ei juuri kaupaksi mene johtuen täysin yliammutusta hinnasta. Eräs suuri Kawa-diileri myi '08-kaudella tasan yhden uuden Zetorin.

Tarkkana sitten sen ala-asennossa liian pystyyn jäävän sivujalan kanssa. Jos on yhtään myötämäkeä ja vaihde vapaalla, niin nurin menee. Jos ei heti huomenna, niin ennen pitkää. Nimimerkillä "kaksi koppia ottaneena".

Back