• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

If:n vakutuuskausi (kusetus?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cXlari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuulostaa loppupeleissä siltä, että homma on mennyt ihan oikein. Aloituspostauksesta ei oikein pääse kärryille millä periaatteella tuota maksellaan. Monikohan motoristi vaihtaisi vakuutusyhtiötä syyskuussa, jos saisi ajella huhtikuusta syyskuuhun 50 €/kk, eikä siitä tulisi tuota tasauslaskua? Minä ainakin toimisin näin.

Onhan se selvää, että jos ympärivuotisessa vakuutuksessa on tasalaskutus, niin suurin paino on kuitenkin kesässä. Omassa yhtiössä (Tapiola) ei suuria tasauslaskuja tarvita, koska laskuttavat kesällä kovemmat hinnat. Kyllähän tuo kesällä kirpaisee, kun menot on muutenkin kovemmat, mutta sitten ei ainakaan tule tuollasia ylläreitä.

Kuulostaa loppupeleissä siltä, että homma on mennyt ihan oikein. Aloituspostauksesta ei oikein pääse kärryille millä periaatteella tuota maksellaan. Monikohan motoristi vaihtaisi vakuutusyhtiötä syyskuussa, jos saisi ajella huhtikuusta syyskuuhun 50 €/kk, eikä siitä tulisi tuota tasauslaskua? Minä ainakin toimisin näin.
Siis ainoa mikä närästää, on se että ensimmäinen vakuutuskausi oli jonkin takia vähän yli 2 kk, eikä vuosi. Tästä 'tynkäkaudesta' johtuen, tuli nyt sitten sattuman kautta minulle kalliimpi tasauslasku.

Vielä asia erikseen on tuon tynkäkauden laskun selvittely.

No, katotaan mikä vakuutusyhtiön selitys asialle on.

Soitti ihminen vakuutusyhtiöstä. Oli kuulemma kirjallinen vastine kadonnu ruudulta, joten soitti. Puol tuntia vängättiin asiasta, otti sitten aikalisän.

Pääpointit keskustelusta:

-Ei pystynyt selittämään miksi ensimmäinen vakuutuskausi oli tuon reilu 2kk. Vieritti syyn asiaa aikanaan hoitaneelle kollegalle. Oli ilmeisesti epäpätevä, siis se keskustan kolleega, joka Itäkeskukseen oli siirtyny  
smile_org.gif

-Voivat määritellä kuulemma vakuutuskauden vapaasti

-Lasku on oikein, mitä en koskaan ollut kiistänytkään

-Väitti ettei vakuutuskauden alkukohdalla ole mitään merkitystä vuosimaksuun, olin edelleen samaa mieltä

-Väitti (ilmeisesti jo kärryiltä pudonneena) ettei 15.3.-14.5.2011 suoritus vaikuttaisi loppu/tasauslaskuun, vaikka vakuutuskausi olisi alkanut 9.3.2011. (siis tuo maksukausi olisi ollut ilman alkuperäistä sekoilua 9.3.-8.5. jne...)

-Lupasi rautalankaa s-postiin

-Pyysin että ei lähetä rautalankaa, vaan laskelman siitä, kuinka paljon tuo tasauslasku olisi ollut, jos kuluva vakuutuskausi olisi alkanut 9.3.2011.

-Pyysin että ei lähetä rautalankaa, vaan laskelman siitä, kuinka paljon tuo tasauslasku olisi ollut, jos kuluva vakuutuskausi olisi alkanut 9.3.2011.
Kaltaisesi ihmiset tekevät sinnikkyydellään työtä kaikkien motoristien eteen vakuutuksenottajina
buttrock.gif

Lähes kaikkien, jollei kaikkien, vakuutusyhtiöiden toiminnan peruste on moraalisesti syvällisen tuktimuksen arvoinen -ja sitä ei tehokkaasti mikään viranomaisinstanssi ...

Pohjantähden laskutussysteemi on asiakasystävällinen, lasku on aina saman suuruinen, vuosimaksu jaetaan tasasiesti haluttujen maksuerien määrällä.
Silloin kun oli IF:ssä tai Pohjolassa pyörien vakuutukset, niistä aina roiskahti ne isot erät pahimpaan menoeräkauteen.

Pohjantähden laskutussysteemi on asiakasystävällinen, lasku on aina saman suuruinen, vuosimaksu jaetaan tasasiesti haluttujen maksuerien määrällä.
No tässähän se ongelma just on kun IF:lläkin on tuo tasalaskutus - ja ei siis kovin "asiakasystävällinen" tasauslaskuineen yms.
lookaround_orig.gif
Toi tasalaskutus on ollut ittelle toimiva ratkasu. Myös uusi vakuutukseni on tasalaskulla, kylläkin eri yhtiössä :-)
Yhtiön vaihdon aiheutti kylläkin parempi tarjous.

Mutta tässä tapauksessa homma lähti mettään jo sopparia tehdessä. En tiiä mikä idea sillä virkailijalla oli, kun alko ton vakuutuskauden kanssa kikkailemaan. Mitään hämminkiä ei olis, jos tuo ensimmäinen vakuutuskausi olisi ollut vuoden mittainen.

Varmaan toi em. asia ei olis niin paljoa kyrsiny, jos toi vakuutus olis ehtiny olla voimassa reippaasti pitemmän aikaa. Tuskinpa oisin koko asiaa edes huomannu.

Pakko tosta If:stä on hyvääkin sanoa. Ittellä toi vahinkotapahtuman hoito oli todella nopeaa ja sujuvaa. Korvauskin oli kohtuullinen.

Soittivat vakuutusyhtiöstä jälleen. Tällä kertaa eri henkilö. Olisi halunnut alkaa vääntää tasalaskutuksesta ja vuodenaikahinnoittelusta. Yrittävät kai väsyttää meikän ku lohen Tenolla  
tounge.gif

Kieltäydyin uudesta puolen tunnin maratoni vänkäyksestä.

Kysyin jälleen syytä tuon ekan vakuutuskauden n.2kk pituuteen, ei osannut syytä kertoa.

Pyysin jälleen että tekevät laskelman tuosta tasauslaskusta, sillä oletuksella että vakuutuskausi olisi alkanut 9.3.2011. Lupasin pointtini aukeavan heillekkin, ku vertaavat nykyisen laskun ja em. laskelman lukuja.

Kerrottakoon että itse olen ko. laskelman tehnyt. Mistään suurista summista ei ole kyse, lähinnä periaatteesta. Ovat tuon omituisen 2kk. kauden myöntäneet jonkinlaiseksi virheeksi. Mikseivät voi korjata laskutusta sitten sen mukaan mitä tuo virhe aiheuttaa? Uskoisin että ko. yhtiöllä on mennyt tässä vänkäämisessä henkilöstökuluihin jo enemmän kuin tuo 32.69EUR.

Ilmeisesti savolais-hämäläisistä geeneistä johtuvan hankalan mielenlaadun takia meinaan jatkaa vääntöä goljatin kanssa
biggrin.gif

......
Mikseivät voi korjata laskutusta sitten sen mukaan mitä tuo virhe aiheuttaa? Uskoisin että ko. yhtiöllä on mennyt tässä vänkäämisessä henkilöstökuluihin jo enemmän kuin tuo 32.69EUR.

......
Kai se on se periaate että "entisille" asiakkaille ei myönnytä missään.

En osaa sanoa mikä on tosiaan ollut takana tuossa lyhyessä vakuutuskaudessa. Itselläni tehtiin samanlainen lyhyt vakuutuskausi vakuutusyhtiön vaihdon yhteydessä ja silloin se tehtiin tahallaan. Tässä tapauksessa voittajan lippua kuitenkin heiluttelin minä, tällä toimenpiteellä sain liikennevakuutusbonusta nostettua parin kuukauden aikana 15 prosenttia.

En osaa sanoa mikä on tosiaan ollut takana tuossa lyhyessä vakuutuskaudessa. Itselläni tehtiin samanlainen lyhyt vakuutuskausi vakuutusyhtiön vaihdon yhteydessä ja silloin se tehtiin tahallaan. Tässä tapauksessa voittajan lippua kuitenkin heiluttelin minä, tällä toimenpiteellä sain liikennevakuutusbonusta nostettua parin kuukauden aikana 15 prosenttia.
Tuskinpa olisin tätä thread:ia ikinään aloittanut jos tuo eka kausi olisi sattunut kestämään 16.8. asti
wink.gif

Eli minkäänlaista laskua ei olisi tullut...

Itse asiassa, jos tuon vakuutuskauden alkamispäivän saisi itse päättää, olisi suht. helppoa optimoida tilastojen perusteella 'paras päivä' itselle. Saman optimoinnin käänteisesti tietysti pystyisivät tekemään tiskin toisella puolella, mitä aluksi epäilin.

Sählinki jatkuu ja saa uusia muotoja  
blush.gif

Vakuutusvirkailija soitteli jälleen tänään, tällä kertaa se, jonka kanssa väänsin alunperin puolen tunnin maratonin.

Puhelua ennen (tai sen aikana, en tiedä) oli If-kansioon ilmestynyt korjauslasku. Vakuutuskausi oli pidentynyt 10 päivää (16.8.->26.8). Yllättäen laskukin oli kasvanut samassa suhteessa  
buttrock.gif

No, itse puheluun. Rakentavassa hengessä jatkettiin vääntämistä.

-Uutena, mitä en ollut huomannut, itselle tuli että liikenne- ja kaskovakuutuksien painottumisprosentit eri kuukausille ovat hieman erillaiset. Noi prosentit löytyy ainoastaan (tai en löytänyt muita) graafisena esityksenä. Oli virkailija itsekkin saanu kaskon kokovuoden prosenteiksi hieman yli 101%.

-Myönsin virheeni omassa laskelmassa, liittyen noihin prosentteihin.

-Väännettiin jälleen vakuutuskauden alkupäivämäärän vaikutuksesta tasauslaskuun.

-Virkailija oli huomannut tuon 16.8 - 26.8. ristiriidan, oli eri päivämäärät jossain rekistereissä. Lupasi korjata laskun jälleen.

-Eli olemme nyt pääsemässä takaisin laskuun joka perustuu kauteen 15.5.-16.8.

Tänään ajattelin lähettää illalla uudet laskelmat, perustuen mahdollisimman tarkkoihin silmämääräisiin kuukausittaisiin vuosimaksun painottumisprosentteihin  
smile_org.gif

Mun yx hyvä tuttu on IF.ssä hommissa (pitkän linjan IF:läinen aina Kansa yhtiöstä lähtien) ja melkeen jokaikinen kerta kun olen hoidellut vakuutusasioita IF:n jonkun palveluneuvojan kanssa, hän on joutunu korjailemaan jälkeenpäin näitten "tunarien" säätelyt.

Sielläkin taitaa olla asiakaspalvelussa henkilöstön vaihtuvuus niin suurta että asioita ei vain yksinkertaisesti ehdi oppimaan ennenkuin vittuuntuu tuohon jatkuvaan asiakkaiden valittamiseen ja lähtee firmasta pois ja taas tulee uusi vihreä henkilö tilalle.

Mun yx hyvä tuttu on IF.ssä hommissa (pitkän linjan IF:läinen aina Kansa yhtiöstä lähtien) ja melkeen jokaikinen kerta kun olen hoidellut vakuutusasioita IF:n jonkun palveluneuvojan kanssa, hän on joutunu korjailemaan jälkeenpäin näitten "tunarien" säätelyt.
Meillä tuo jo Kansan aikainen "luottohenkilömme" itse otti ja lähti IF:stä muutama vuosi sitten
bawling.gif

Tänään tupsahti jälleen korjattu lasku If-kansioon
smile_org.gif

Lasku on jällleen kaudelle 15.5.-16.8., mutta riidanalainen summa on vähitellen kuroutunu 9.51EUR:on  
062802jumpie_prv.gif

Tai, no tolla tarkkuudella ei oikeasti pysty laskemaan, koska ei ole löytynyt mistään noita kuukausittaisia painotusprosentteja lukuarvoina...

Suurimmillaan tuo erimielisyys laskujen loppusummasta on käynyt reilussa 50EUR:ssa.

En tiedä mitä ovat kikkailleet, mutta alunperin piti tulla 2 laskua (ainakin näin minulle kerrottiin). Näistä ensimmäinen olisi ollut juuri saman suuruinen kuin tuo tälläerää vihon viimeinen lasku.

Taitaa vääntö jäädä tällä kerralla tähän, koska vknloppu alkaa painaa päälle  
033102beer_1_prv.gif
 Eli ei oo töiden välistä aikaa käytettävissä laskemiseen, kirjoittamiseen ja maratoni vänkäämisiin.

Kaikki kunnia vastustajalle  
inlove.gif
buttrock.gif

Toivottavast ottavat opiks myös If:sssä. Vähän veikkaan kylläkin ettei siel tämmöset mihinkään vaikuta...

Ainakin siellä on nyt paljon hyvää materiaalia kuinka kohdataan 'vaikea'-asiakas  
tounge.gif

Jos ei tästä muuta kostunut, niin ainakin vuodenaikahinnoitellut vakuutukset on tulleet tutuiksi monellla tapaa  
idea3.gif

Ja ens kerralla kyllä tulee paperit syynättyä tarkemmin, koska ilmeisesti asiakas on loppupeleissä vastuussa yhtiönedustajan pätevyydestä/ammattitaidosta  
mad.gif

Back