• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

IF alensi vakuutusten hintoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kojiro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ifissä tapahtui tosiaan jotain hintamuutoksia vuodenvaihteessa. Mulla oli Ducatin liikennevakuutusmaksu(seisonta-ajallisen)-07 yli 900 €/v, -08 521,96@/v. Syytä en tiedä. Nyt vakuutus laskee runsaaseen 30 euroon/v. Sen syyn tiedän.
smile_org.gif

Ennen pikku källiä oli kaskon bonus 70% (omavastuu 150€), jolloin vakuutukset vain luokkaa 800€. Halpaa (oli).
Vaihtamalla yhtiötä, saat taas 70 bonusta kaskoosi, tai näin ainakin minä sain.

Vuoden "vieraissakäymisen" jälkeen palasin alkuperäiseen yhtiööni, edelleen 70 bonusta kaskossa, eli ns. koskaan en ole ollut vailla täyttä bonusta kaskossa.
Joo, noin voi olla. Ainakin sain tuon 70% Pohjolaan mennessäni. Pitäisi vaan olla jokin hinnaltaankin järkevä, jossa käydä vieraissa.
Kannattaa kokeilla Tapiolaa. Itse vaihdoin tänään Pohjolasta Tapiolaan. Tuonossa liikennevakuutus+kasko oli 90 euroa halvempi/vuosi mitä Pohjolassa liikenne+osakasko! Tapiolan ympärivuotisessa on myös mahdollista ilmoittaa pyörä seisontaan 1.4-31.10 välillä jos ei ajo maita tai on laitteet päreinä. Bonukset kertyy 10% vuodessa mikäli laite on vähintään 5kk ajossa. Kasko korvaa myös kaikki ajovarusteet, Pohjola pelkän kypärän. Viime kesänä kun kysyin niin Tapiolalla ei ollut mitään jakoa näissä kekkereissä, mutta näköjään tilanteet muuttuu.

Tänään soitteli ifistä ja näin perstuntumalta menee auto ja pyörä alle pohjolan hintoja... Maanantaina näkee sit paperilla hinnat ja voipi tehdä ratkasuja vaihtaako yhtiötä vaiko eikö...
lookaround_orig.gif

Keskiviikkona soitin IF:iin ja kysäisin että paljonko muuttuu liikennevakuutus jos vaihdan ympärivuotiseen seisonta-ajallisen vakuutukseni. Tämän hetkisillä 30-bonuksilla ympärivuotinen on n.250€ halvempi... eli ihan sievoinen pudotus ainakin liikennevakuutuksessa. Ja Bläkkäristähän on kyse... eli koko vuosi liikennevakuutuksen osalta jotakuinkin tasan 500€ 30-bonareilla. Paljon vai vähän?
confused_orig.gif

Vaihdoin kuukausi sitten pyörän vakuutukset if:iin. Näyttää todellakin siltä, että cruisereissa se on tällä hetkellä halvin vakuutusyhtiö. Eipä olisi uskonut vielä vuosi sitten
tounge.gif

Itse sain halvimman tarjouksen pohjantähdestä. Pohjola oli seuraavana. Nuo keskittämis jutut taitaa myös vaikuttaa noissa tarjouksissa. Mutta liian kallista kuitenkin.

Vaihdoin just Pohjolasta Ifiin tuon ZZR1100:n vakuutukset. Pohjolassa Liikenne+osakasko 706 euroa ja Ifissä 509 euroa. Halpaa ku saippua.
ghostface.gif

Kun mietitte noita hintoja, ottakaa huomioon myös bonareiden kertyminen.. esim. If missä mulla oli ennen niin 5%/vuosi. Vaihdoin Turvaan 10%/vuosi ja oli vakuutuksetkin halvemmat ja huomattavasti... tietty tuo toimii vain silloin, kun on viel kerrytettäviä.

edit typot...

ttuttukin vanha mies ja buimuri, niin kannattais kysyä touring finlandilta vakuutusta...

Vaikka melkein jokainen vakuutus alkaa olla omilla ehdoillaan neuvoteltavissa, rohkenisin silti sen verran yleistää, että IF taitaa profiloida (potentiaalisia) asiakkaitaan monia muita yhtiöitä voimakkaammin ja sen vuoksi paitsi tehokkaide sporttien, myös kevarien vakuutukset ovat heillä kovissa hinnoissa.

Keski-ikäisten äijien ajamien matkalehmien vakuutukset taas eivät, joten siirsin Pannarin takaisin IFfiin. Tulevana kesänä uskaltaa siis mennä radallekin.

Meillä vaihtui tänään yhtiö....

pyörä vz800, helsinki
bonukset 25/70, if laskettu uusilla bonareilla 30/70

pohjola isokasko+liikenne 742€

IF isokasko+liikenne 431€

kyllä tolla erotuksella muutaman kerran tankkaa
062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Back