• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

IBA Finlandin sensuroitu toiminta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iaj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Tätä sangen aktiivista ketjua seurattuani, olen tullut siihen johtopäätökseen että nyt on jo kyseessä hieman henkilökohtainen katkeruus, kosto, mustamaalaaminen ja kauna. Itse asia ja aihe on tullut selväksi jo ajat sitten. Peltipersepoppoo kusi omaan pipoonsa väärentämällä omia ajojansa, joku hiffas sen ja yskäisi asiasta aivan aiheellisesti, ja tuli erotetuksi. So what ? Onko se rekisterikilven alus ja rintanappi niin iso asia että tästä piti tehdä yhden miehen sota köpöstä yhdistystä vastaan ?

Jokainen voi pistää pystyyn oman vastaavan yhdistyksensä ja alkaa touhuamaan asiaa. Ei tollasta kukaan oikein voi patentoidakkaan.

Ihan turhaa jauhamista enää tässä vaiheessa, mielestäni.

mutta vähänkään markkinointia tuntevana ihmisenä voi sen todeta, että aika huonoa peeärrää tuosta nyt ibafille tulee, kannattaisi nyt kunnolla ottaa härkää sarvista kiinni ja tehdä jotain ennen kuin on liian myöhäistä, tahtoo tällaiset jutut kasvaa aika isoiksi ajan myötä.

sitten kun asia on kunnolla käsitelty loppuun, niin voi jatkaa rauhassa eteenpäin. ei kannata tehdä tästä mitään hemohessihommaa, jonka jälkipuinti jatkuu seuraavat kymmenen vuotta. onhan se nähty miten siinä touhussa on käynyt, ei lopu ikinä.

jos asia on tosi, niin myöntää faktat ja kertoo mitä asialle tehdään, sen jälkeen mahdolliset rangaistukset ja asia on lopullisesti selvä.

Grossglocknerillakin voi käydä liimamaamatta käynnistä kertovaa tarraa pyöräänsä. Eikö näiden IB-ajojen kanssa toimi sama homma - pakkoko sitä rekkarilätkää on hommata?

Lisäyksenä yllä olevaan tekstiin, ettei kalskahda vit***lulta tai viisastelulta. Itse en ole ajanut rautaperseitä, joskin semmoinen joskus oli suunnitelmissa. Ihan hyvä "keskustelunavauslätkä" tuommoinen rekkarilätkä on esim. Esson pihassa, jos kanssamotoristin kanssa haluaa sanan tai pari vaihtaa, ja muut valttikortit on jo käytetty. Ajomiehiä kai tässä kaikki ollaan - toiset ajaa paljon, toiset vähän, jotkut ainoastaan virtuaalisesti?

Viimeksi muokattu:
Nomad sanoi:
Grossglocknerillakin voi käydä liimamaamatta käynnistä kertovaa tarraa pyöräänsä. Eikö näiden IB-ajojen kanssa toimi sama homma - pakkoko sitä rekkarilätkää on hommata?

Toimii varmasti ja näin on tehtykin. Omissa pyörissäni ei pahemmin ole tarroja (jos maa tarroja ei lasketa GSA:ssa mukaan) vaikka vähän siellä sun täällä on käytykin.

Kuten monesti olen toistanut, niin toistetaan vielä kerran: Yhtään minun ajoani (20 hyväksyttyä ajoa) ei ole esitetty hylättäväksi enkä ole ollut pyrkimässä mihinkään *virkaan* IBA Finlandin sisällä.

Apuaja olen tarjonnut IBAlaisille, tutuille ja tuntemattomille tällä ja Kurapyöräfoorumilla, välillä on kelvannut välillä ei. Sattuneesta syystä kun kaikenlaista pientä on tarttunut korvien väliin ja hyllyyn työkaluja, joista on ollut hyötyä myös muille. Jos ei ole kelvannut, en siitä hernettä nenään ole vetänyt.

Mutta niistä olen vetänyt ja vedän jatkossakin herneen nenään kun näen jotain vastaavaa kuin mitä IBA Finlandin sisällä parhaillaan tapahtuu.

Viimeksi muokattu:
XX-xenon sanoi:
mutta vähänkään markkinointia tuntevana ihmisenä voi sen todeta, että aika huonoa peeärrää tuosta nyt ibafille tulee, kannattaisi nyt kunnolla ottaa härkää sarvista kiinni ja tehdä jotain ennen kuin on liian myöhäistä, tahtoo tällaiset jutut kasvaa aika isoiksi ajan myötä.
Goggeliin "IBA Finland" ja neljäs linkki onkin tämä triidi "IBA Finlandin sensuroitu toiminta" :p Suunnittelin parikin ajoa tälle kesälle, mutta olkoon. Ei tuollaista paskasakkia viitti tukea.

Arcade sanoi:
Goggeliin "IBA Finland" ja neljäs linkki onkin tämä triidi "IBA Finlandin sensuroitu toiminta" :p Suunnittelin parikin ajoa tälle kesälle, mutta olkoon. Ei tuollaista paskasakkia viitti tukea.
No IBAF saa ainakin julkisuutta, ei kylläkään kovin positiivista.
Tuo olisi voitu välttää, jos hallitus olisi käsitellyt kriisin heti alusta lähtien vakavasti ja ryhtynyt asian vaatimiin toimiin.
Selvyyttähän asiaan ei ole vieläkään tullut, on vain huhuja ja vahvistamattomia tarinoita.
Tuon tämän päiväisen kokouksen jälkeenkin, jossa asia olisi taas voitu selvittää. Mutta ei.
Saattaahan olla, että mitään sääntöjen vastaisia ajoja ei olekaan hyväksytty.

Pekka
:right::right::right:

Minusta on ihan hyvä, että mahdollisista väärinkäytöksistä puhutaan, että mahdolliset uudet jäsenet saavat tietoa yhdistyksen toiminnasta. Kuitenkin muutamia huomioita:
1)
Onko nyt ollut jotain konkreettista viitettä siihen, että mitään väärinkäytöksiä ylipäänsä on tapahtunut? Vai onko tämä kaikki huhupuhetta? Mistä tämä huhu on lähtenyt ja mitä syitä on epäillä mitään?

2)
Onko asian tiimoilta siis pyydetty jotain todistusaineistoa tietyistä ajoista, mutta sitä ei olla suostuttu näyttämään? Onko annettu syytä? Onko ketjun aloittaja ainoa, joka asiaa on ajanut?

3)
Mikä on muiden jäsenien kanta asiaan? Ymmärrän, ettei asiasta voi keskustella IBAFin forumeilla, mutta kai nyt jonkinlainen kaveriporukka sielläkin syntyy myös itsensä ympärille/muitakin kanavia voi käyttää. Ihmetyttää vaan, että miksei kukaan oikeasti tee mitään, jos siellä nyt väärällä tavalla perseillään. Ensimmäisenä toimenpiteenä tulee mieleen hallituksen vaihto. Tietysti, jos takana on vakiohallitus, joka koko hommaa pyörittää, niin tuohan merkitsisi koko järjestelmän alasajoa.

Tämä koko juttu tuntuu vähän oudolta, kun yksi jäsen huutelee ja kenestäkään muusta ei kuulu mitään. En nyt tarkoita, että asiat olisivat keksittyjä, mutta koko hommasta on välillä hankala saada ulkopuolisena mitään selvyyttä.

Viimeksi muokattu:
Ankka sanoi:
Mikä on muiden jäsenien kanta asiaan?

Pari reissua itsekin ajaneena hiukan ihmettelen tätä kohinaa. Jos näitä edellä kuvailtuja väärinkäytöksiä on tapahtunut, mielestäni tässä ovat hölmöilleet molemmat osapuolet. Sekä se ajaja, joka on "melkein sääntöjen mukaisen" ajon laittanut tarkastettavaksi että se tarkastaja, joka on "melkein sääntöjen mukaisen" ajon hyväksynyt.

Minä en kehtaisi edes lähettää semmoista tarkastettavaksi - ja se on minun kanta tähän asiaan.

Oma arvioni ko rautaperseilystä on se, että turhaa touhua. Ja miksi se on minun mielestäni turhaa touhua? Siksi, että mitä erityisen kunnioitettavaa, rajua, kovaa, ylevää tai hurjaa on siinä, että pystyy istumaan yksillä silmillä 24 tuntia pärrän satulassa vaarantamassa muuta liikennettä.

Kyllähän tuon nappien voimalla vetäisi helpostikin läpi, mutta jos luomuna pitää vetää, niin ainakaan itse en yleistä liikenneturvallisuutta vaarantamatta tuota ajaisi, enkä aio koskaan ajaakaan. Pelkkä 1000km:n siivu alkaa jo loppukilsoilla olemaan sellaista "saapa nähdä" meininkiä. Minun puolestani voidaan kriminalisoida koko homma ja samalla loppuisi tuo ibaf törttöilykin.

Ankka sanoi:
Minusta on ihan hyvä, että mahdollisista väärinkäytöksistä puhutaan, että mahdolliset uudet jäsenet saavat tietoa yhdistyksen toiminnasta. Kuitenkin muutamia huomioita:
1)
Onko nyt ollut jotain konkreettista viitettä siihen, että mitään väärinkäytöksiä ylipäänsä on tapahtunut? Vai onko tämä kaikki huhupuhetta? Mistä tämä huhu on lähtenyt ja mitä syitä on epäillä mitään?

2)
Onko asian tiimoilta siis pyydetty jotain todistusaineistoa tietyistä ajoista, mutta sitä ei olla suostuttu näyttämään? Onko annettu syytä? Onko ketjun aloittaja ainoa, joka asiaa on ajanut?

3)
Mikä on muiden jäsenien kanta asiaan? Ymmärrän, ettei asiasta voi keskustella IBAFin forumeilla, mutta kai nyt jonkinlainen kaveriporukka sielläkin syntyy myös itsensä ympärille/muitakin kanavia voi käyttää. Ihmetyttää vaan, että miksei kukaan oikeasti tee mitään, jos siellä nyt väärällä tavalla perseillään. Ensimmäisenä toimenpiteenä tulee mieleen hallituksen vaihto. Tietysti, jos takana on vakiohallitus, joka koko hommaa pyörittää, niin tuohan merkitsisi koko järjestelmän alasajoa.

Tämä koko juttu tuntuu vähän oudolta, kun yksi jäsen huutelee ja kenestäkään muusta ei kuulu mitään. En nyt tarkoita, että asiat olisivat keksittyjä, mutta koko hommasta on välillä hankala saada ulkopuolisena mitään selvyyttä.

Kuten tuossa jo pari postia sitten yritin kertoa, tuolla kokouksessa kuultiin puheenvuoroja missä nimenomaan kehoitettiin olla kommentoimatta (tänne) mitenkään näitä tapahtumia. Eli vaietaan koko tohina pois.

Mutta kun ei se ongelma sillä poistu.

IBA Finlandin hallituksella on hallussaan dokumentit joista voidaan todentaa onko jotain tapahtunut tai ei, näitä ei lupauksista huolimatta kuitenkaan näytetty 3.4. pidetyssä hallituksen kokouksessa jossa olin läsnä.

Pekkavee sanoi:
Saattaahan olla, että mitään sääntöjen vastaisia ajoja ei olekaan hyväksytty.

Pekka

Pekka puhuu asiaa ja ilmeisesti näin myöskin asia on koska hallitus nauttii edellenkin jäsenistön luottamusta ja näköjään IBA,n foorumilla on asiallista kirjoitusta tästä.Live raportointi kokouksesta ei näköjään toiminut kunnolla kun on jätetty näköjään olennaista tietoa kokouksen tapahtumista. Iban foorumilta löytyy tarkemmin jos ketään enään koko asia kiinnostaa.

Epäilyttävää on tässä myöskin tämä harhaanjohtava tieto asioden vääristely ja valehtelu mikä jossain jopa otetaan todesta .Tämä tieto tulee sellaiselta taholta joka riitelee joka paikassa ja joka yhteisössä missä on ollut vaikuttamassa .

Tosin kokous olikin IBA finlandin vuosikokous eikä iaj,n itkujoukkojen tukikokous . Voisi katsoa peiliin ja kysyä itseltä missä mennään ? Jos vastaus ei selviä siitä niin ainahan voi turvautua ammattiapuun niin ne kyll kertoo mikä mättää .

Ensin oli smoto,sitten nää ehkä tulevat uudet katsastus/rakentelusäännöt mitkä sun mielestä oli maailman pelastus kun vain alan oikeat harrastajat vois jatkossa harrastaa ilman ongelmia,eli noi kun ostavat pyörän kauapasta ja ovat sillä tyytyväisiä :right: Nytt on ibaf ja mitähän mahtaa olla sun seuraava ristitetki?
EN ole jaksanut lukea kaikki viestit läpi ENKÄ jaksanut iba foorumillakaan sitä lukea ainoinaan ennekuin hyppäsit sen asian kanssa tänne,jos ovat tehneet jotain väärää niin itse kusestustahan se on,sitten taas sun touhu on aika monen muunkin kahvinkupin kusemista.Löytyyhän niitä jotka ovat ihan pykälienkin mukaan ajanneet ja eihän niitä ole kun jotain vaivaiset 99.9%,mutta ei se mitään kustaan niittenkin päälle niin olet tyytyväinen :p
Ja kun nytt asialla ollaan niin on sullakin vielä kerrottavaa/näyttämistä mitä et ole vielä suostunut tekee vaikka siit on yli vuosi jo :thumbup:

Mut joo,näinhän se menee mualimalla ja välillä täälläkin.

Kyllä sä jaksat vaan ...... :D

Viimeksi muokattu:
Voisiko ibaf hallitus esittää ne pyydetyt / luvatut dokumentit epäselvistä ajoista(an), niin saadaan tämä homma taputeltua valmiiksi :)

Arcade sanoi:
Voisiko ibaf hallitus esittää ne pyydetyt / luvatut dokumentit epäselvistä ajoista(an), niin saadaan tämä homma taputeltua valmiiksi :)

Niin, näitä on pyydetty ja näistä asia on helposti todettavissa.

Niitä vain ei ole suostuttu lukuisista pyynnöistä huolimatta näyttämään, vaikka IBA Finlandin puheenjohtaja itse tätä menettelyä ehdotti.

Mutta kuten todettu, minä katson tätä asiaa enää siltä osin kuin se koskee yhdistyksestä erottamista. Muu ei enää kiinnosta.

iaj sanoi:
Niin, näitä on pyydetty ja näistä asia on helposti todettavissa.

Niitä vain ei ole suostuttu lukuisista pyynnöistä huolimatta näyttämään, vaikka IBA Finlandin puheenjohtaja itse tätä menettelyä ehdotti.

Mutta kuten todettu, minä katson tätä asiaa enää siltä osin kuin se koskee yhdistyksestä erottamista. Muu ei enää kiinnosta.
No toivottavasti hallitus ei erota sinua, niin kerho ei joudu käräjäoikeuteen.
Ihan turhaa hommaa. :sad3::sad3::sad3:

Pekka

Aina voi.. ja pitääkin... olla asioista mieltä.

Se kun ei vaan välttämättä tarkoita yhtään mitään muuta.

Jos asioihin halutaan vaikuttaa, (missä yhteyksissä tahansa) peliä on pelattava niilla "säännöillä" kun
on olemassa.... ja taktiikalla jolla voittaa... jos siihen on edellytykset.

Muuten homma on kuin itkisi että..... Wuiddu... taas kusin tuulta päin! :grin:

BadToThe Bone sanoi:
Aina voi.. ja pitääkin... olla asioista mieltä.

Se kun ei vaan välttämättä tarkoita yhtään mitään muuta.

Jos asioihin halutaan vaikuttaa, (missä yhteyksissä tahansa) peliä on pelattava niilla "säännöillä" kun
on olemassa.... ja taktiikalla jolla voittaa... jos siihen on edellytykset.

Muuten homma on kuin itkisi että..... Wuiddu... taas kusin tuulta päin! :grin:

Niin, ja vielä itse itseään toistaen: Minulle tästä tuli kertomaan itse The Rautaperse eli Harri hyvin tuohtuneena suoraan tuolta ajotarkastajien koulutuspäivän jälkeen, minä itse en soppaa keittänyt IBA Finlandin puolella.

Toin tämän jo valmiin keitoksen vain kaikkien tietoisuuteen.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back