• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyväksytkö motoristien törkeät ylinopeudet?

Hyväksytkö motoristien törkeät ylinopeudet? -

• Kyllä hyväksyn

Ääniä: 1 33,3%
  • En hyväksy

Ääniä: 2 66,7%

• Ääniä yhteensä
    3
En hyväksy, laitoin vaikka oon iha väärä mies muita arvostelemaan. Koitan löytää itsekuria täksi kesäksi, ettei menis kausi piparix.
wink.gif

En hyväksy.Taajama alueilla tullee ajettua nätisti.Muualla...melkeinpä joka reissun jälkeen moitin itseäni,mutta seuraavana päivänä taas mennään...

Hmh, 'Trolliskeria' mukaillen, olipa taas tosi tyhmä äänestys.
wink.gif

Siis oikeesti, tossahan yksinkertaistetaan äärimäisyyteen asti ja vastausvaihtoehdoilla vielä sumennetaan loppukin tolkku koko kyssärissä, ihan kuin virallisessa suomalaisessa liikennepolitiikassa.
Ei varmaan ihme, jos sitten tulos on myös polarisoiva, äärimmäisen epätarkka eikä oikeastaan kerro mistään mitään. Toimii yhtä pomminvarmasti ja tarkoitushakuisesti kuin vaikka Liikenneturhan tilastot. En nyt oikein täysillä jummarra mikä moisen mustavalkoisuuden ja I/O -äänestyksen motiivina oikein on, eikä siis ääntäkään. Niin ja itse kukin varmaan määrittelee 'törkeän' ylinopeuden hiukan eri tavalla. Mikä on 'törkeä' ylinopeus, siis noin yleispätevästi? Onko sellaistakaan ylipäätään järkevää määritellä jollain numeroarvolla?

Nooh, sepäs siitä, tulipa taas avauduttua. Itse asiasta olen siis samoilla linjoilla Tylyttäjän, Sekun ja Holtsun kanssa, ei moisia oikein voi noin mustavalkoisesti pelkkien numeroarvojen perusteella tuomita tai hyväksyä, vaan vaatii hiukan pragmaattisempaa lähestymistapaa. Tilanne ratkaisee, tapauskohtaisesti. Samaa toivoisi myös viranomaisilta, automaattirahastuksen sekä tilanteeseen ja rikkeeseen nähden kohtuuttomien rangaistusten asemesta.

En ymmärrä, mikä tekisi motoristien ylinopeuksista yhtään sen hyväksyttävämpiä kuin muidenkaan tielläliikkujien ylinopeudet, vaikka motoristi olenkin. On kiva ajaa kovaa, sen tunnustan ja hyväksyn, ja on totta, että monet rajoitukset tuntuvat idioottimaisilta.

Silti joukossa on paljon perusteltujakin rajoituksia. (Jatko meneekin sitten jo vähän off topic:) Lähetän mm. lämpimiä ajatuksia sille kaupunginsedälle tai -tädille, joka älysi laittaa pienen koululaiseni tienylityspaikkaan 40 km/h rajoituksen.

Terveisin kukkahattutäti, jolla ei ole tänään näköjään yhtään huumorintajua
confused_orig.gif

Hyväksyn jos ei vaaranneta muita, eli aika ja paikka on oikea.

Täysin siis tilanteesta kiinni. Jokainen tapaus on yksilöllinen.
Aivan samaa mieltä. Esim yöllä, kun ei ole liikennettä tai moottoritiellä, puhumattakaan että ajaa yöllä moottoritiellä vaikka 300 jos siltä tuntuu ja pyörä kulkee, mutta noin yleisesti olen älytöntä kaahaamista vastaan.

En ymmärrä, mikä tekisi motoristien ylinopeuksista yhtään sen hyväksyttävämpiä kuin muidenkaan tielläliikkujien ylinopeudet, vaikka motoristi olenkin. On kiva ajaa kovaa, sen tunnustan ja hyväksyn, ja on totta, että monet rajoitukset tuntuvat idioottimaisilta.

Silti joukossa on paljon perusteltujakin rajoituksia. (Jatko meneekin sitten jo vähän off topic:) Lähetän mm. lämpimiä ajatuksia sille kaupunginsedälle tai -tädille, joka älysi laittaa pienen koululaiseni tienylityspaikkaan 40 km/h rajoituksen.

Terveisin kukkahattutäti, jolla ei ole tänään näköjään yhtään huumorintajua  
confused_orig.gif
Jep, voi ja kannattaa ajaa rajoitusten mukaan, kun aika ja paikka niin edellyttää. Ei tulis mieleenkään kaahata risteysalueilla tai koulujen vieressä.

Kysymyshän oli aivan liian laaja ja yleistävä, kuten tuossa mainittiinkin. Sopivassa paikassa törkeäkin ylinopeus on ihan ok ja melko riskitöntä. Vaikka kyltissä lukis mitä!

Se riippuu kuljettajasta. Jos kuljettaja itse ja yksimielisesti ilmoittaa hallitsevansa pyöränsä aina ja joka tilanteessa nopeudesta riippumatta (kuten monet tekee), niin mikä ettei, hanaa vaan. Nysvät ne on, kun korttia tarviaa tai mitään sääntöjä tai rajoituksia.

Älkää nyt saivarrelko  
biggrin.gif
Yksinkertainen kysymys, juu tai ei.
En itse hyväksy, mutta toisaalta välillä tulee kokeiltua korvessa
kaboom.gif
hetkinen, eiku, joo, ei tästä mitään tule. Ei nyt osaa päättää, ihan ku mummo lottojonossa.
Lähden pyydystämään lumihiutaleita  
crazy.gif

Eipä niitä voi hyväksyä ajo sen sitten mopolla, autolla taikka traktorilla
tounge.gif
Vaikka välillä siihen olen itsekkin sortunut
withstupid.gif

Suomen nopeusrajoituksethan ovat ihan ppp...........stä.

Pitäisi antaa mahdollisuus ajaa hyvillä teillä lujempaa.

Täällä tuo isoveli valvoo kuvio on päättäjien mieleen.

Jos viinan hinta laskee ihmiset kuolee viinaan.
Jos nopeuksia nostetaan ihmisiä kuolee enemmän.
Ei elämästä selviä hengissä kuitenkaan !
Jos autoveroa lasketaan, ihmiset voivat ostaa liian hyviä kulkupelejä..
ja taaskin valtio menettää verotuloja...

033102ass_1_prv.gif

"Pakko" hyväksyä kun itsekkin tulee ajettua sen verran reippasti. En viitsi käyttää "älä tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä käsken" porsaanreikää.

Riippuu missä ajaa. Lapin teillä en todellakaan sahaa kaheksaakymppiä tai satasta. Taajamat ja kaupungit on sitten eri asia.

Voi kun tuo mopo vaan kulkis ylinopeutta, pakko ajaa noita 40km/h
rajotetuilla teillä jotta voi osoittaa olevansa VETOMIES!
biggrin.gif

No ei vainen, antaa palaa vaan. Niin tyyris harraste että pitää siitä
saaha jotain vastinettakin. Ja usein on niin perkuleellinen kiirekin!

Back