• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyvä ja halpa pulttipyssy auton renkaiden vaihtoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomppa 72
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
woke sanoi:
Kuparitahnalla voidellun pultin kun vedät momenttiin niin menee liian tiukalle.

Mä vedän auton renkaanpultit aina tahnan ja ihan manuaalisen momenttiavaimen kanssa 140nm. Aina on auennu kohtuu pienellä vaivalla ja mielenrauha siitä että ovat tarpeeks kireellä.

Rekkamasa sanoi:
Mä vedän auton renkaanpultit aina tahnan ja ihan manuaalisen momenttiavaimen kanssa 140nm. Aina on auennu kohtuu pienellä vaivalla ja mielenrauha siitä että ovat tarpeeks kireellä.

Juup voipi olla että aukeaa ihan nätistikkin mutta tosiasia on kuitenkin se että jos on voideltu kierre niin turhan tiukkaan se menee jos on joku tiettu momentti mihin vedetään toki pyöränpulteissa se nyt ei ole niin justiin. Ite oon vedelly kuivana 120nm momenttiin ja aina on rillat pysyneet kiinni :)

woke sanoi:
Kuparitahnalla voidellun pultin kun vedät momenttiin niin menee liian tiukalle.

Sikäli kun on taulukkokirjaan luottaminen, niin ei se tahna tee optimiolosuhteissa kuin max ~20 % kovemman esikiristysvoiman liitokseen. Pitäisi 300 Nm pyssyllä mielestäni irrota, vaikka olisi liitoksessa väärin kiristystä ja/tai hapettumisa tapahtunut.

Nomad sanoi:
Sikäli kun on taulukkokirjaan luottaminen, niin ei se tahna tee optimiolosuhteissa kuin max ~20 % kovemman esikiristysvoiman liitokseen. Pitäisi 300 Nm pyssyllä mielestäni irrota, vaikka olisi liitoksessa väärin kiristystä ja/tai hapettumisa tapahtunut.

no pitäs kyllä

shyhander sanoi:
Toimiiko noi, mitä ne nyt oli nimeltään... Siis näyttää räikän lyhyeltä jatkovarrelta, mutta on speksattu aina tiettyyn momenttiin. Ymmärsin et ne jotenkin antaa periks pulttipyssyn iskua vastaan tietyssä vaiheessa, ts metalli joustaa.

JMH sanoi:
Momenttihylsy. Auton renkaan pultteihin noita myydään. Ei oikein koot natsaa isompiin muttereihin, ja tiiä sit voiko niihin luottaa. Varmaan sarjalla hyviä tuommoisia (koot + momentit) saa jo jos jonkinlaista väännintä.

Ei ne ole hylsyjä, vaan momettivarsia (jatkovarsia).
Ja kyllä toimivat, edellyttäen että pulttipyssys on suurempi momentti kun käytettävässä varressa.

momenttivarsi.jpg

Ja jos jo käyttää tavallista jatkovartta pulttipyssys, heikkenee iskun vääntömometti oleellisesti, sitä enemmän mitä pitempi & väljempi....

Itselläni on tallissa "kunnon" kompura ja paineilma pulttipyssyn.
Sen lisäks on toi Bilteman halvempi valovirta pyssy, josta ihan on hyvät kokemukset.

Sen lisäks mulla on pieni Panasonicin akku pulttipyssy, mut siinä suht pieni momentti eikä sillä mitään tiukkaan kiinni vedettyä avaa. Mut kätevä pitkien pulttien kiinni-/aukipyörittelyyn, ku kasaa jotain moottoreit tmv...

pupu sanoi:
Ei ne ole hylsyjä, vaan momettivarsia (jatkovarsia).
Ja kyllä toimivat, edellyttäen että pulttipyssys on suurempi momentti kun käytettävässä varressa.

katso liitettä 9703

Ja jos jo käyttää tavallista jatkovartta pulttipyssys, heikkenee iskun vääntömometti oleellisesti, sitä enemmän mitä pitempi & väljempi....

Itselläni on tallissa "kunnon" kompura ja paineilma pulttipyssyn.
Sen lisäks on toi Bilteman halvempi valovirta pyssy, josta ihan on hyvät kokemukset.

Sen lisäks mulla on pieni Panasonicin akku pulttipyssy, mut siinä suht pieni momentti eikä sillä mitään tiukkaan kiinni vedettyä avaa. Mut kätevä pitkien pulttien kiinni-/aukipyörittelyyn, ku kasaa jotain moottoreit tmv...

Myypä setti mulle vaikka kaksinkertaiseen hintaan vs. mitä oot noista maksanut. Meneekö yli satasen? Sitten viidellä kympillä väijyt alennuskamat, ja taas on pupun taskussa tukku kahisevaa.

JMH sanoi:
Myypä setti mulle vaikka kaksinkertaiseen hintaan vs. mitä oot noista maksanut. Meneekö yli satasen? Sitten viidellä kympillä väijyt alennuskamat, ja taas on pupun taskussa tukku kahisevaa.

Me ite hakee Motonetist, karvan yli satasen maksaa:

momenttisauvasarja-75-240-Nm-10-osaa

Hakisin ja myisin sulle 300€, mut ku myyvät "ei ny oo" tääl Helesingin myymäläs, niin joutusin lähtee Suomen-Turkuun tai jonnekkin muualle pöndelle... :polonen:

pupu sanoi:
Me ite hakee Motonetist, karvan yli satasen maksaa:

momenttisauvasarja-75-240-Nm-10-osaa

Hakisin ja myisin sulle 300€, mut ku myyvät "ei ny oo" tääl Helesingin myymäläs, niin joutusin lähtee Suomen-Turkuun tai jonnekkin muualle pöndelle... :polonen:

Bahcon... voi olla toimivakin, ja noihin saa sitten päihin haluamansa hylsyn. Erästä TT-legendaa lainatakseni: "Ihania työkaluja!"

Back