• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huutoputket Sveitsissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kukaan tietoinen Sveisin tilanteesta huutoputkiin suhtautumisessa nykyisin.
Joskus 10-15 vuotta sittenhän siellä oli aika tiukat desibelirajat uusille pyörille eli harvat pyörät meni tyypityksestä läpi orkkisputkilla. Vaan miten lie nykyisin?

Koko kesäisen Euroreissun ainoa kerta kun mitään ihmeteltiin oli Sveitsin rajalla.

Jouduin jonosta sivuun, ukko osoitteli Arrowin pönttöjä kysyvästi, putsin kannun kyljestä e-merkin näkyviin ja äijä viittilöi saman tien jatkamaan matkaa. Ei haitannut että db-killerit puuttui ja että pönttöjä ei ole otteella tms.

Toi toki vaan yksittäinen tapaus että eipä se vielä vakiokäytännöstä sano mittään.

Eipä kukaan kiinnittänyt huomiota Busan kokoränniin, ilman leimoja tai db-killeriä. Tosin tehtiin lähinnä läpiajo parin päivän aikana.

Eiks jossain (Sveitsissä tai Saksassa) oltu viety suomalaisilta putket pois tänä kesänä... näin muistan jostain lukeneeni...

Mut mistä mä mitään tiedän...

Eiks jossain (Sveitsissä tai Saksassa) oltu viety suomalaisilta putket pois tänä kesänä... näin muistan jostain lukeneeni...

Mut mistä mä mitään tiedän...
kyll sää tiedät aivan oikein
smile_org.gif

jompikumpi maa se tosiaankin oli...

Riippuu kanttooniista, joissain ollaan "sallivampia", mutta yleisesti ottaen putket pitää olla homologioidut kyseiseen mp-malliin. Itse sain sakot, (270 frangii), koska orkkisputket ei ollu paikoillaan, eikä tarvikevaimentimia ollu katsatettu. Äänistä ei valitettu (db-killerit paikoillaan), mutta ku putkissa ei mitään merkintöja niin voi.voi...
sad_orig.gif
. homma ei jääny vielä siihen...Ne antoi viikon aikaa vaihtaa orkkisputket, sit kyttikselle näyttään et vaihdettu on...
smile_org.gif

Enpä ole kuulu että keneltäkään olis putkia ruuvattu pois....taitaa olla "urbaanilegenda"....
biggrin.gif

Eiks topicissa kyselty Sveitsin pollareiden suhtautumisesta mökäputkiin....
omg.gif

Saksa on paska maa....(seppo rätyä lainaten...)

Kävi eilen puheissa, että jos pidemmän tauon jälkeen poikkeis Sveitsin puolella. Millanen mahtaa olla tilanne noitten E-merkittömien putkien ratsaamisen kanssa nykyään.

Ludvig xiv sanoi:
Kävi eilen puheissa, että jos pidemmän tauon jälkeen poikkeis Sveitsin puolella. Millanen mahtaa olla tilanne noitten E-merkittömien putkien ratsaamisen kanssa nykyään.

Huono: moottoripyora.org keskustelu Alpeilla kesä 2015

Itse kävin viimeks Sveitsis 2014, ihmettelin vähän kun kukaan motoristi ei splittailu tai ohittanu pitkiä autojonoja...
Itse vetäsin yhellä tietyömaalla kilometrien pituisen jonon ohi, niin siel kärjes oli liikenne ohjaaja joka huus mulle ku hinaaja :rant:
Jälkeenpäin kuulin et tuostakin saa sellaset sakot, et alkaa suomen tupla- ja triplakorotet päiväsakot olee ihan karkki rahaa... :shoot:

Sveitsi on hieno maa missä on todella upeita teitä! Hieman muuttamalla omaa ajamistaan rauhallisemmaksi siellä pärjää varmasti. Putket olisi varmaan hyvä olla alkuperäiset tai ainakin 2-kilvellä varustettu.

Sveitsi on hieno maa, ihania kyliä, ihmisiä, passoja yms.
Sellaisia putkia, joiden kanssa siellä joutuu hankaluuksiin, ei pitäisi käyttää missään muuallakaan.
Poliisi saisi ottaa moposta kilvet jo Suomesssa.

Kaj sanoi:
Sveitsi on hieno maa, ihania kyliä, ihmisiä, passoja yms.
Sellaisia putkia, joiden kanssa siellä joutuu hankaluuksiin, ei pitäisi käyttää missään muuallakaan.
Poliisi saisi ottaa moposta kilvet jo Suomesssa.

Just. Allekirjoittaneen putkilla ei Suomessa joudu taatusti hankaluuksiin, Sveitsissä joutui. Kaksi metalliputkea (kutsuvat db-killereiksi) ei sattunu olemaan paikallaan (koska mopon äänet on todella maltilliset, jopa tylsän vaimeat, ilmankin) ja mukavat Sveitsin poliisit päättivät että saan lahjoittaa heidän yhteiskunnalle kiitettävän summan eurooppalaista yhteisvaluuttaa. Puhettakaan mistään meluhaitasta ei ollut.

Maisemat on upeita, lakipykälät käsittämättömiä ja sakot jotain uskomattoman ja järkyttävän välillä. Tämän totesi muuten paikallinenkin immeinen, jonka kanssa aiheesta tuli turistua taannoin tovi jos toinenkin. Kyllä, oli ihan mukava, sveitsiläiseksi ;)

JP

Sveitsin ranskankielisellä alueella yhdistyvät saksalainen ystävällisyys ja ranskalainen täsmällisyys.

Back