• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huppu ilman kaulaosaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NOx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NOx

MotOrg ry jäsen
Sijainti
Espoo
Kesäkuumalla kaulaosa ahistaa ja toisaalta huppua on pakko käyttää kypärän likaantumisen estämiseksi. Mistä saisi moisen puolihupun?

Silkkihupusta saksilla viritetty versio ei osoittautunut toimivaksi, lähti rullaantumaan ylös. Jotain saumaa tai joustoresoria pitäisi varmaan olla.

Eikö esim Buff kävis? Mä en oo semmosta koskaan kokeillutkaan, mutta siitähän saa värkättyä jos jonkulaista mallia..

Ei taida valmista löytyä...
Eiks naisimmeiset jeesais sen leikatun kohdan ompelemisella tai mitä saumausta sille pitäiskään tehdä.

Itse ajelen säännöllisesti lyhyitä matkoja ilman kypärähuppua. Jos toppaukset likaantuu niin revin ne irti ja laitan pesukoneesen ja taas haisee hyvältä. Helpompi vaihtoehto kuin vetää joka ikiseen kaupunkisiirtymään kortonki päähän.
Eli uutta kypärää ostavat; tarkistakaa että toppaukset saa irti ja voi pestä.

Minä olen kaksi kesää käyttänyt bandit -kietaisu päähinettä, se suojaa kypärän sisuksen hiuksista tulevasta liasta ja on helppo pestä muun pyykin joukossa. Itselläni on katteellinen pyörä ja Schuperth'in kypärä, joka ulottuu aika alas niin en ole aiemmin tykännyt pitää kypärähuppua. Nyt kun keksin tuon "päähineen" en enää luovu siitä.

Miten olis kangasbandana

Jättää takasolmun auki, ei paina niskaa ja kypärän riisuttua, voi vetästä liepeet solmuun eikä ikinä tarvi huolehtia onks tukka hyvin...  
cool.gif

20061203231759.jpg

Mistähän saisi Väinämöisen lakin, jota partiossakin aikanaan käytettiin ?

Mistähän saisi Väinämöisen lakin, jota partiossakin aikanaan käytettiin ?
Itse käytän avokypärässä Falappa-nimistä valkoista lätsää, joka tarttuu tarroilla kiinni kypärän verhoiluun. Muistuttaa mainittua Väinämöisen hattua.

Puolenkymmentä vuotta sitten ostin niitä kolme enkä ole sen jälkeen tainnut nähdäkään enää myynnissä.

Kiitti vinkeistä. Noita buffeja on kolmekin kappaletta, mutta ongelmaksi muodostui minne tunkea ylimääräinen kangas. Aina jossain joku ärsyttävä möykky. Bandanaa pitää kokeilla, siinä on muoto valmiiksi eli vaikuttaa ihan hyvältä. Väinämöisen hattukin voisi toimia. Löytyy varmaan Stockan Suomi-osastolta.

Höh, Falappaa googlettamalla löytyy vain italialainen kansallissankari siankarlo falappa.
smile_org.gif

Kiitti vinkeistä. Noita buffeja on kolmekin kappaletta, mutta ongelmaksi muodostui minne tunkea ylimääräinen kangas. Aina jossain joku ärsyttävä möykky. Bandanaa pitää kokeilla, siinä on muoto valmiiksi eli vaikuttaa ihan hyvältä. Väinämöisen hattukin voisi toimia. Löytyy varmaan Stockan Suomi-osastolta.

Höh, Falappaa googlettamalla löytyy vain italialainen kansallissankari siankarlo falappa.
smile_org.gif
Ilmankos ei ole näkynyt enää. Joku italo mp-mies se Falappa onkin oli selostettuna paketissa.

062802moto_prv.gif
tulepas pistäytymään lohjalla mun puodissa jonka nimi on pieniä ihmeitä tmi, samassa on myös ompelimo jossa tuunataan sulle semmonen versio kun tahdot, huivipipoakin on tulossa huhtikuussa ja siitä voi myös nappaa ne solmunauhat pois silleen sopivasti jne. tässä nyt yksi vaihtoehto.

Duellin luettelo, sivu 39, Scott Sweat Head 9 €, taikka cool max-versio 13 €

Kesäkuumalla kaulaosa ahistaa ja toisaalta huppua on pakko käyttää kypärän likaantumisen estämiseksi. Mistä saisi moisen puolihupun?

Silkkihupusta saksilla viritetty versio ei osoittautunut toimivaksi, lähti rullaantumaan ylös. Jotain saumaa tai joustoresoria pitäisi varmaan olla.
Puuvillaversiosta saksilla kauluri mäkeen ja reunan #onkosenyt# päärmäys ??

Back