• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huonoja kokemuksia tubelesspaikasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tästä(kin) on väännetty sen tuhat kertaa,mutta eiköhän se ole
minulla niinkuin muillakin mukana jos sattuu tarvitsemaan reissun
aikana (tai voi auttaa jotakuta toista) sillä kuka ei olsi halukas
jatkamaan matkaa,jos gummi tyhjenee metsän keskellä ei mitään,
jos on tyhjentynyt kotipihassa,niin eiköhän se tule siltikin paikattua tuolla "paskalla" säästyy nuo ylimääräiset kuljetukset,kun pääsee
pyörän viemään ajamalla.

ja eiköhän jokainen tee itse sen päätöksen jättääkö ko: konstilla
paikatun siihen vai ostaako uuden,ja edelleenkin on noissa
korjaamoissa kahta kuppi kuntaa,toiset suostuvat toiset ei,
mutta ne taukset jotka minä tiedän eivät suostu paikkaamaan
m-pyörän etukumia,edelleen olen sitä mieltä että tuo paikkaus
systeemi kyllä siellä kestää,ainakin sen "kotimatkan" ja
ehkä vielä rengas firmaankin saakka
biggrin.gif

Viime perjantai-iltana Ruoveden Väärinmajan tiellä huomasin, että tärkeintä siellä pöpelikössä on että on jokin paikkaus väline mukana. Parisen kesää pidin tubeless paikkasatsia mukana, eikä mitään sattunut. Vaan annappa olla kun jätin sen mielenhäiriössä kotiin, niin heti murskesoralla päällystetty paikka teki reiän Metzin Z6:seen. Läheisen talon isäntä antoi lainaan vaahtopurkin, jonka latasin renkaaseen, muttei se vaan reikää tukkinut. Ei auttanut kuin yötä myöten hommata kotiin jätetty tubeless paikkakitti. Aamulla hommiin ja vartissa oli kumi pitävä. Tubeless kitin käyttöohje sanoi, että max. nopeaus paikkauksen jälkeen 60 km/h ja max matka 400 km, jonka jälkeen heti kaupoille ostamaan uusi rengas. Ainakin paikatulla renkaalla voi matkaa jatkaa, eikä tarvi jäädä metsään yöksi. Renkaan myyjä sanoi ettei hän tiedä ainoatakaan "tieteellistä" syytä miksei tubeless paikatulla voi ajaa niin kauan kuin rengas muuten kestää. Elämäni ensimmäinen itse tehty paikkaus näytti aivan kuvan mukaiselta, eikä ollut mitenkään vaikeaa ja tuntui varmemmalta kuin vaahto.
sport05.gif

Otin rattaan pois ja käytin rengasliikkeellä ni laittoivat siellä renkaan sisältä päin paikan ja tasapainottivat sen. Maksoi 37€ mut ku oli uusi rengas niin ajattelin sen kannattavaksi. Sanoivat että pitäisi ainakin kestää renkaan iän. Yllättäen eivät sielläkään suosineet kamelinpashaa. Kiitos kaikille vastanneille.

Mulla meni kesän ekalla reissulla ruuvi takanakista läpi.
Ostin kamelinpaskapaikkasatsin ja laitoin ite renkaaseen. Odottelua ja ilmat renkaaseen sekä kovaa ajoa. Nyt renkaalla ajettu paikkauksen jälkeen about 7tkm 2 päällä josta 2500km reilussa viikossa kuumassa kelissä (tie 40 asteinen). Kohta alkaa rengas olla loppu mutta paikka pitää edelleen eikä huomaa ajossa mitään.
Tulevaisuudessakin jos uuteen/lähes uuteen kumiin tulee ruuvin reikä niin korjaan sen itse.

Pari päivää sit lähössä töihin (iltavuoro) ihmettelyä ku pyörä vatkaa... kerkesin vissiin 5metriä kun hoksasin renkaani olevan tyhjänä... alta kuukausi sit ostettu ja alle tonnin ajettu Pirellin Diablo, nyt tyhjä....
bawling.gif
Ihmettelyä ja renkaan pyöritystä et missä vika, siinähän se kiilui ikäänkuin vittuillakseen että teinpä reiän renkaaseesi... Popniitin jämä nimittäin! Illalla sit tätä palstaa lueskellessani tulin siihen tulokseen ettei tälle kaudelle uutta kumia osteta vaan koitetaan sitä "kamelin paskaa". Rengas korjattu, ei kudos vaurioita ja näyttää pitävän eli meno jatkuu! Tarkkaillen tilannetta! Jos reikä esim; naulan tai vastaavan terävän ohuehkon esineen tekemä, niin tulen kyllä jatkossakin sen ko. aineella paikkaavan. Sanokoon muut mitä sanoo!!
biggrin.gif

Mistä tätä kuuluisaa kamelinpaskaa saa?

Itsekin ajattelin hankkia juuri sitä hätätilannetta varten,
vähän sama kuin että EA-laukku on aina mukana myös.
Pääsee suuremmalla todennäköisyydellä hevon kuusesta kotiin,
kun on paikkausväline varoiksi mukana.

Kaksi satunnaista MP-liikettä tai korjaamoa ei osannut neuvoa. :-o

Mistä tätä kuuluisaa kamelinpaskaa saa?

Itsekin ajattelin hankkia juuri sitä hätätilannetta varten,
vähän sama kuin että EA-laukku on aina mukana myös.
Pääsee suuremmalla todennäköisyydellä hevon kuusesta kotiin,
kun on paikkausväline varoiksi mukana.

Kaksi satunnaista MP-liikettä tai korjaamoa ei osannut neuvoa. :-o
Motonet, yms varaosaliikkeet

n noista yllä mainituista kullä saa koottua sarjan,mutta siistein
ja tilaa säästävä vaihtoehto on esim. Stormin tai Biker Pointin
(Louis) paketti jossa mukana kaikki tarpeellinen tuo viimeksi mainittu
on 10-halvempi kun tuo toinen.

Kesällä kesken Norjan reissua päästiin paikkaamaan kaverin pari tuhatta km ajettu Diablo keskellä tunturia. Paikkaus tuli kerralla tiiviiksi ja kesti hyvin koko loppureissun. Stormin paikkasetin mukana tulleet paineilmapatruunat sen sijaan osoittautuivat pettymykseksi. Ohjeiden mukaan yhden patruunan piti täyttää paikatun kokoinen rengas n. 2 bariin....paskan marjat; kolmen patruunan jälkeen painetta oli tasan 1 bar. Pääasia oli kuitenkin ettei reissu keskeytynyt sen pahemmin.

No mulle kamelinpaska korjaussetti löyty paikallisesta sekatavara-kaupasta (savenmaa) mutta näytti sitä halpahallistakin löytyvän! Ite täytin renkaan paikkausvaahtopullolla (ei kompuraa/pumppua kämpillä) ja huoltsikan mittari näytti sit melkeen 2baria. Se sarja tais maksaa jonku 8€

Back