• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huono esimerkki prätkän ostamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gramm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huh, onneksi tajusin ostaa sen XJR:n heti...  
smile_org.gif
wink.gif

yleensä customi ostetaan juuri sinisilmäisessä uskossa, että sillä on hieno ajella. Tosiasiassa ei ole.
Niinkö. Mun mielestä on hienoa ajaa kaikenlaisilla pyörillä. Surkein ostos oli uusi 2002 mallin tupla XX sika kalliskin vuonna -02, mutta silti sen 3000 km vaan jakso sillä ajaa ja ei kun vaihtoon ja äkkiä. Ei ikinä enää matkalehmää. Mielummin ajan autolla kuin välimuodolla. MP:llä ajamisessa on fiilis tärkeämpi kuin mukavuus ...

yleensä customi ostetaan juuri sinisilmäisessä uskossa, että sillä on hieno ajella. Tosiasiassa ei ole.
Hienous on makukysymys.. itsellä ollut kyykkyä (tai no joo matkakyykkyä) nakua ja customia ja noista custom on ehdottomasti paras ajaa.. mutta makukysymys kuten sanoin, en kyllä ihan heti hommaisi mitään "persepystyssä-sikiöasennossa"-mopotinta..
tounge.gif

Custom sopii minulle parhaiten, mutta olisihan se mukavaa, jos olisi toinenkin pyörämalli, esimerkiksi vaikka joku.........customi.
sport05.gif

Niinkö. Mun mielestä on hienoa ajaa kaikenlaisilla pyörillä. Surkein ostos oli uusi 2002 mallin tupla XX sika kalliskin vuonna -02, mutta silti sen 3000 km vaan jakso sillä ajaa ja ei kun vaihtoon ja äkkiä. Ei ikinä enää matkalehmää. Mielummin ajan autolla kuin välimuodolla. MP:llä ajamisessa on fiilis tärkeämpi kuin mukavuus ...
Onko sulla nyt Trumpan Rocketti?

Voi siinä fiilistä olla, mutta paino on kyllä auton luokkaa
smile_org.gif

No tohon vois sanoa sen, että olen vitsin tyytyväinen hankkimaani Viragoon, koska sillä on helppo opetella ajamaan taas 30 vuoden jälkeen. Matala runko kääpiölle ja alhainen painopiste alottelijalle, pysyy joten kuten pystyssä. Ainoa haitta on se, että sunnuntaiajoissa porukka joutuu odottelemaan meikäläistä, koska kustomi ei taivu samanlaiseen mutka-ajoon kuin kyykky, ei ainakaan minun käsissä.Mutta perästä tullaan, ja ehkä kun olen oppinut ajamaan ennen 60-vuotispäivääni, minullakin on sellainen kyykkyraketti.

En kyllä itse voisi edes kuvitella ostavani pyörää ilman koeajoa. Juuri ja juuri hyväksyttävä poikkeus saattaisi olla, jos olisi ajanut samaa mallia joskus aiemmin, mutta pieni riski se piilee tässäkin (varsinkin käytetyt). Ei vaan passaa koeajaa liian montaa mopoa, ettei valinnan vaikeus käy ylivoimaiseksi ;)
Ei kai tässä voi olla valinnanvaikeus? Mulle kelpaa ainaki vain paras.
thumbs-up.gif
wink.gif

Näinhän se on, niinkuin keskustelustakin käy ilmi, että mikä sopii täydellisesti toiselle ei välttämäti sovi toiselle ja taas päinvastoin, mutta asiassa on se hyvä puoli että on monia eri tehtaita ja monen monta eri mallista ja tyylistä pyörää, niin varmasti jokaiselle löytyy sellainen mieleinen jolla tykkää ajella.
sport05.gif
062802moto_prv.gif

minä taas epäilin ettei R1/2004 sovi matkapyöräksi... todistin sen luulon itselleni vääräksi ja 10tkm tuli höylättyä maantietä viime kesänä... + sen lisäksi kävin tietty siinä matkan varrella Motorparkissa... ja Jurvassa ja Ahvenistolla useemman kerran ... jotta pysyi renkaatkin pyöreenä ja peli sai laulaa "omimmassa ympäristössään" no joo myönnetään - kyllä Thundercatti paremmin maantiehommiin sopii..

no pyörän voi ostaa niin monella tavalla. Itse en ole yhtäkään pyörää koe ajanut ja silti on kaikki ollut vähintään sitä mitä olen odottanut.
Ääni tälle. Kun oikein muistelen, niin enhän minäkään ole koeajanut ainuttakaan mopoani.. on ne ollu hyviä silti.
wink.gif

Samoin, ei löytynyt 2005 syksyllä omaa mopediani (M800) mistään koeajettavaksi, ostin sen sokkona kaikki speksit ja mitat läpikäytyäni, enkä oo katunut. Oli just semmonen, kuin oletinkin.

Aika koomisia kommentteja, ruoditaas taas:
smile_org.gif

"paino auton luokkaa" - Mikä tässä prätkän painossa oikein on ongelma? Kenellä taas muka on 300 kiloa painava auto?

Tuskin kukaan prätkäänsä kantelee, eipä juurikaan edes työntele. Onhan siinä MOOTTORI! Mun mopo painaa 250 kiloa, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia liikutella sitä, ja on taipunut aina joka mutkaan. WTF?

Kuulostaa taitamattoman kuskin puheelta taas, jolla on tarve työnnellä pyöräänsä, kun ei sitä ajaakaan osaa, vai?

"yleensä customi ostetaan juuri sinisilmäisessä uskossa, että sillä on hieno ajella. Tosiasiassa ei ole." - Tää oli viikon paras "Tosiasia" !
biggrin.gif
Ei tähän voi sanoa enää mitään. Kuolematon!

Nooo, kyllä sitä mielellään omistais yhden joka laatua, mutta toistaiseksi tyydyn yhteen moottoripyörään, ja siksi valitsin semmoisen jolla on _minun_ mielestäni mukava ajella. Hitto - minähän sillä ajan!

062802moto_prv.gif

gramm heitti kyllä opettavaisen tarinan siitä, miten väärässä mielikuvat voivat olla, kun tietoa asioista puuttuu.

Nuo on yhtä kuolemattomia lausahduksia kuin työkaverinikin ;)))
Joka möläytti kahvipöydässä, että sitten pojat kun teillä ei enää polvet toimi, niin laittakaa moottoripyörä niinkuin AE:kin.
Noh, mulla ei ole mitään ogelmaa jalkojni kans...ja pyörä painaa 350 kg...tuskin sillä jalaton pystys paljoo ajeleen...
Mutta noin siinä käy kun ihmiset ei tiedä mistä puhuu...ja siellähän ne parhaat mielipiteet yleensä sit on ;))) ainakin vahvimmat...ei välttämättä viisaimmat
biggrin.gif

Back