• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huomioliivi Käytätkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuppervaari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huomioliivi Käytätkö? -

• Käytän

Ääniä: 0 0,0%
  • En käytä

• Saattasin käyttää jos muutkin

• Ei enkä tule käyttämään

Ääniä: 1 100,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Huomioliivihurma alkaa saavuttamaan jo huvittavia piirteitä.

Seuraava askel on varmaan sama mitä käytettiin autoilun alkuaikoina...

LIPPUMIES

buttrock.gif
Heh, siinä onkin Intruiser-ukoille seuraava hankinta, akka heiluttaan lippua ku ruisailee.

Naurattaa kyl itteeki koko liivihomma, sekä nahkaset että nää metsuriliivit. No joo, kukin tyylillään ja jotku aivan täysin ilman.

Mulla on koko pyörä yhtä huomioliiviä kelta/valkoisella värityksellään
tounge.gif
Siihen kromit päälle... Jos puusilmä autoilija ei näe niin ei siinä paljoa liivit auta.

Tuli vielä mieleen. Yhtenä päivänä näin iäkkään herrasmiehen kaupungilla kävelyllä. Hänellä oli turvaliivit, kävelysauvat, liukastumis esteet ja vielä lisäksi vilkkuvavalo lippalakin päällä. Turvallisuus huipussaan! Hmmm, ei taida tuokaan pelastaa lopunperin kuolemalta. Vai kuinka?
smile_org.gif

En todellakaan!
Pienillä lapsilla liivit näyttävät söpöiltä, kun he matkaavat kouluun. Aikuisella motoristilla liivit näyttävät typerältä.

En kyllä motskarilla ajellessa käytä, enkä varmastikkaan tule käyttämäänkään, mutta pimeään aikaan ulkona kävellessä kyllä käytän. Autossakin on itse-asiassa penkin alla yhdet, jos joutuu yllättäen jalan, jossain pimeässä..
Olis muuten ihan yhtä tärkeä joka autossa kuin varoituskolmio, jollei jopa tärkeämpi. Täytyypi heittää myös autoon mukaan, nyt siellä on ollut vaan ylimääräinen heijastin.

Vastasin että käytän. En tosin liivejä vaan vyömallia josta hihna oikean olkapään yli. Enkä väitä mitään, en puoleen enkä toiseen, enkä varsinkaan ota kantaa muiden tekemisiin tässä asiassa. Jokainen saa rakentaa tai olla rakentamatta oman turvallisuutensa laillisuuden puitteissa ihan oman mieltymyksensä mukaan.
smile_org.gif

Aionpa tulevana kevään kokeilla miten se istuu ja lepattaa. Tulee kuitenkin lähdettyä liikkeelle aamuisin kukonlaulun aikaan, joten ei se ota jos ei annakkaan. Ei haittaa vaikka näyttäisikin dorkalta. Aurinkoisiin kesäkruisinkeihin jätän sen kyllä himaan
smile_org.gif

Enpä taida käyttää keltaista liiviä. Nimittäin paljon helpompi temppu taitaa olla ottaa ruisku käteen ja purkki keltaista Miranoolia tai muuta lateksia. Sehän ei ole homma eikä mikään pistää mopon etukatteet keltaiseksi. Noissa hiustekuivaajamalleissa on vielä enemmän kuttaperkkapintaa eli siitä vaan suti kouraan.

Mä käytän ja lupaan että ostan, huomioliivejä sitten, kun Marsilaiset liittyy Kioton sopimukseen. Tunnettu tosiasia on se, että Mars planeetan napajäätiköt ovat sulaneet ja kutistuneet vielä enemmän kuin maa planeetan. Ja kaikki vaan viimeisen kolmen vuoden sisällä. Onko marsissa siis joku piereskelevä ihminen päästelemässä kasvihuonekaasuja, joita sen planeetan ohut ilmakehä sisältää jo ennestää noin 95 %
biggrin.gif

Kyllä nyt on mietintämyssyn aika..
tounge.gif

PS.. pitäskö aurinko lopettaa ja kieltää kun se on kaiken syy?
vai pitäskö ihminen lopettaa kun se estää maapalloa toimimasta siten kuin se on miljoonia vuosia tehnyt... Siinäpä pulma..
wink.gif

Olis muuten ihan yhtä tärkeä joka autossa kuin varoituskolmio, jollei jopa tärkeämpi. Täytyypi heittää myös autoon mukaan, nyt siellä on ollut vaan ylimääräinen heijastin.
Mulla on ollu kahdet liivit autossa jo pitkään. Ooks Pena nyt jälkijunassa  
wink.gif
Niin mutkato kun sitikas ei oo tarviinu ja en oo osannu ajatella muita kuin vain omaa napaani
biggrin.gif

PS. Junassa oon viimeksi ollu pendolinossa välillä Karjaa-Hki.
Sillä sai melkein kovempaa kyytiä kuin olen uskaltanut prätkällä ajaa. Siitäkin jo monta vuotta aikaa. Se että aika on ajanut ohi näkyy tietenkin otsan korkeudesta
biggrin.gif

Joskus olen käyttänyt.
Tuskin tulee enää käytettyä. Koko systeemi on kärsinyt inflaation, kun nykyään lähes jokaisella koirankusettajalla on tuommoinen päällä. Kohta muotiin tulee varmaan lonkkamurtumahousujen käyttö vauvasta vaariin - ettei vaan sattus mitään.

En käytä keltasta liiviä kun festateilla
wink.gif

Mutta oikeesti sellanen olis ihan hyvä olla mukana.
Sais vetää sen päälle jos joutuu jalkautumaan tien päälle.
Vaikka siirtämään jotain eläimen raatoa pois tieltä.

No ei todellakaan, naurettava ajatus.
No jos motoilijoiden pitäisi käyttää, niin kyllä saman täytyy koskea myös jalankulkijoita ja polkupöyräilijöitä. Miksei myös autoilijoita, nousevathan hekin autosta parkkipailkoilla yms.
Seuraavaksi pakollinen vilkkuvalo kypärän yläosaan. Hihhei hippii hurraa. Ei tarvitse autoilijoiden seurata liikennetta ollenkaan ja voivat sekoilla sekä ajaa laput silmille edelleen.
Lisäksi voisi säätää lain jossa yli 60 vuotiaat autoilijat saadaan pois liikenteestä, tai sitten pakollinen autokoulu näille senjori autoilijoille. En tosin itsekkään ole enää mikään nuorukainen, mutta äärettömästi ärsyttää tuo itsekkyys ja näköongelmat liikenteessä.
....... No oookoo sorry purkaus
Justjust ja tässähän ei tainnut olla mistään laista kysymys tai naurettavuudesta? Lähinnä omasta turvallisuudesta että kuinka moni jo käyttää liiviä. uskoisin että GSF1250SA sinulta löytyy itseltä juurikin ne täysin mustat ajovehkeet?

Itse en ole ainakaan vielä käyttänyt, mutta harkinnassa on taakse lisähuomio/jarruvalo ja eteen jotain vastaavaa (eli on vasta harkinnassa kun pyöräkin liikkeessä vielä) Ei kyllä ne liivitkään hassummalta kuullosta ainakin penkin alle mukaan kun ei taida rohkeus vielä riittää päälle pukemiseen
withstupid.gif

Back