• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huomioliivi Käytätkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuppervaari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huomioliivi Käytätkö? -

• Käytän

Ääniä: 0 0,0%
  • En käytä

• Saattasin käyttää jos muutkin

• Ei enkä tule käyttämään

Ääniä: 1 100,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Sijainti
EP
Tuo huomioliivi juttu pisti miettimään, että kuinka asiaan loppujenlopuksi suhtaudutaan.

Eli äänestämään.

Huomioliivihurma alkaa saavuttamaan jo huvittavia piirteitä.

Seuraava askel on varmaan sama mitä käytettiin autoilun alkuaikoina...

LIPPUMIES

buttrock.gif

Vastasin en käytä ja tuskin tulen käyttämäänkään. Katson paremmaksi viritellä lisää valoa keulalle, joka ei ole suunnattu tiehen päin kuten lyhyet valot. Eli laitan sumuvalon tyyppiset lisävalot sojottaan eteenpäin. Ja taakse ei kannata päästää ketään  
tounge.gif

Itsellä myös samanlainen nuttu kuin Siilillä. Nyt on tullut muiltakin vastaavia kuten tämä ja Rukalta oli messulla näytillä toisenlainen huomiovärillinen malli.

En käytä... loppukädessä onko siitä apua varsinkaan kyykkymallisissa pyörissä. Kun kuski "makakaa" tankin päällä, ei edestä päin varmaankaan kovin paljoa näy liivistä, olkapäät kaiketi koska kädetkin peittää kyljet hyvin
confused_orig.gif

Minulla ainakin touring plexi peitää suhtkoht hyvin miehen kun edestä päin katsoo autoilijat silmien korkeudelta, joten on yksi lysti onko liiviä vai ei.

Espanjassa huomasin prätkäpoliiseilla keltaiset liivit. Laitoin sen siellä eka kartaa päälle ja huomasin, että autoilijat muuttuivat selvästi kohteliaammiksi. Siitä asti se on ollut päällä, koska ei siitä mitään haittaakaan ole.

Prätkällä en ole käyttänyt ja en edes harkinnut, mutta nyt pimeän vuoden aikaan fillarilla ajaessa työmatkoja olen sitä säännöllisesti pitänyt. Mulla sattuu vielä Fortimilta lahjuksena saatu versio olemaan sellaista mallia "rekkamies" että saan sen vedettyä repun yli ja silti kiinni.

Ei ole, ei tule.
Mitä seuraavaksi...vilkkuva majakka kypärän päälle?
crazy.gif

Ehkäpä itsetuntoni ei ole riittävällä tasolla, jotta tuollaisen päiväkotiliivin rimpuilisi päälle liikkeelle lähtiessä...

Äänestin etten käytä, mutta johtunee varmastikin siitä, että sellaisia sopivia yksilöitä ei ole... ilmaantunut. Eli saattaisin käytellä tollasessa matka-ajossa jos olis sellaiset sopivan piukeet liivit olemassa

Ja kaikille sitten samanlaiset, muuten ei tuu mitään, meinaa kaikkien pitää käyttää niitä kaikkein turvallisimpia liivejä, eli valtion tilastorillipäät saa tilastoida,että millä liivimallilla tapahtuu vähiten aksidentteja. Sit onkin magee näky, ku kaikilla on samanlaiset liivukat,jee.. Hienoo!!
033102beer_1_prv.gif

Vastasin että käytän. Liivit ovat olleet mukana muttei aina päällä. Johtuu vissiin iästä ettei aina muista pukea  
talktohand.gif
Varmaan tulee puettua useammin ensi kaudella.

En kyllä motskarilla ajellessa käytä, enkä varmastikkaan tule käyttämäänkään, mutta pimeään aikaan ulkona kävellessä kyllä käytän. Autossakin on itse-asiassa penkin alla yhdet, jos joutuu yllättäen jalan, jossain pimeässä..

Kyllä mä mielestäni olen motskarit aina nähnyt, tuolla liikenteessä ihan hyvin, mutta välillä tulee oikein säpsähdettyä, kun pimeällä huomaa ns. puskan takaa, jonkun jalankulkijan, jolla ei ole minkäännöistä heijastinta..

Mutta juu. Vaikken itse pärräillessä käytä, niin ihan ok. hommahan se meikäläisen mielestä on muiden käyttää, jos haluaa.

No ei todellakaan, naurettava ajatus.
No jos motoilijoiden pitäisi käyttää, niin kyllä saman täytyy koskea myös jalankulkijoita ja polkupöyräilijöitä. Miksei myös autoilijoita, nousevathan hekin autosta parkkipailkoilla yms.
Seuraavaksi pakollinen vilkkuvalo kypärän yläosaan. Hihhei hippii hurraa. Ei tarvitse autoilijoiden seurata liikennetta ollenkaan ja voivat sekoilla sekä ajaa laput silmille edelleen.
Lisäksi voisi säätää lain jossa yli 60 vuotiaat autoilijat saadaan pois liikenteestä, tai sitten pakollinen autokoulu näille senjori autoilijoille. En tosin itsekkään ole enää mikään nuorukainen, mutta äärettömästi ärsyttää tuo itsekkyys ja näköongelmat liikenteessä.
....... No oookoo sorry purkaus

Back