• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huomioitavaa vanteen pesussa (OZ)?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
- Tartteeko tossa ottaa jotain erityistä huomioon ku pesee takovanteita?
- Mikä mahtaa olla paras litku irrottamaan ketjurasvan ym töhnän pois?

mistään mitään tiä mutta polttoöljyllä tai lamppuöljyllä(ei haise niin pahalle) lähtee melko nätisti paskat pois. Kumeen sitä ei ehki kannata laittaa...saattaa tulla liukkaaksi tuo gummi.

ihan perus nestemäisellä vahalla lähtee kans hyvin vähä tiukemmatkin ketjumällit!
062802jumpie_prv.gif

Se ei ole maalia vaan se on anodisoitu. Raivostuttavan paljon lokeroita tossa vanteessa. Toi wd40 taitaa kyllä sitten kerätä pölyä herkästi.

Himottais maalauttaa noi punasiksi ja lakatuiksi niin olis helpompi pitää puhtaanakin.

eilen just kävin ostamassa lamppuöljyä ja lakkabensiiniä, et eiköhän jommallakummalla rupee irtoomaan
thumbs-up.gif

Ketjut meinasin just lamppuöljyllä huuhtasta, mut koitampa vanteisiinki.

Täältä kanssa ääni WD-40:lle tai CRC:lle.
Öljyllä se öljy tai rasva siis vanteistakin lähtee.

Varmaan rypsiöljykin toimisi - sillä lähtee ainakin tarrajämät siististi - ei liuottimetkaan toimi paremmin.

Mä oon kans käyttänyt tuota wd40 spraytä.  Sitten vaan hinkkaa tavallisella superlonisienellä.  Kun rätillä vetää vielä ohkasen kerroksen sitä vanteeseen lähtee uudetkin paskat melkein itsestään irti.  Oon ottanu tavaks putsata pilkut aina, kun pyörä on pukilla ketjujen rasvauksessa.  Pikku homma, kun ei päästä takavannetta rivoon kuntoon.

Bräk kleeni, vai mikä se nyt oli... Haihtuva liuotin spray purkissa, kaikki merkit varmaan käy
thumbs-up.gif

Eli
tämä

(löytyy työpaikkaetuisuutena
biggrin.gif
)

Back