• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huomautus keulimisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MotorArse
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Keuliminen vaarantaa liikennettä joten siksi sitä ei kannata harrastaa. Tähän tietenkin moni sanoo "mut mä osaan keulii, ei mun mopo karkaa"...no mä osaan ajaa autolla kovaa, pitäisikö se silloin sallia? turha kiistellä ja topikin aloittajan pitäisi olla iloinen että tuli vaan huomautus.

Onhan se tylsää kun kaikenmaailman hauska kielletään liikenteessä ja se, että liikenteessä pitäisi ajaa sääntöjen mukaan.

Moottoriratoja ja joitan ajoharjoittelu suoran pätkiä pitäisi olla enemmän suomessa johon vois mennä sudittelee ja keulimaan. Kuskataan sinne pissiksiä paikan päälle jotta yleisökin on sama kuin katujen kulmilla.. näin ei jää suorituksen näkemättä ja sankari ilman ansaitsemaansa huomiota..
tounge.gif

muuten:
eikös juuri männä vuonne se kaveri joka veti siihen mechelininkadun alkuun länsisataman viereiseen kallioon, syynä ollut se, että tuli länsiväylältä keula pystyssa ja kun laski keulan oli vauhtia liikaa eikä enää pysähtynyt?

Ps. onhan se keuliminen kivan näköistä hommaa, ainakin mun poika sanoo sen olevan makeeta..(isi tosin ei keuli, eilen joku moto keuli allrighting pihalla)..mut en tykkäis jos jengi keulis taajamissa missä minäkin kuljen perheineni.

Keuliminen vaarantaa liikennettä joten siksi sitä ei kannata harrastaa.  Tähän tietenkin moni sanoo "mut mä osaan keulii, ei mun mopo karkaa"...no mä osaan ajaa autolla kovaa, pitäisikö se silloin sallia? turha kiistellä ja topikin aloittajan pitäisi olla iloinen että tuli vaan huomautus.
Minun puolestani saat ajaa kovaa jos osaat yhtään käyttää harkintaasi.

Jos kuviteltaisiin, että minä osaisin keulia hyvin ja tekisin sen vaikka öisellä tyhjällä motarilla, niin mikä olisi ongelma ?

Mulla ei ole sitä vastaan mitään jos joku keulii tyhjällä motarilla yön pimeydessä. ( ja lopettaa heti kun muuta liikennettä ilmenee) Samoin jos joku nyt sattuu ajaa yli nopeusrajoituksen samassa tilanteessa.

Mutta kun valitettavan useasti sitä harrastetaan myös siellä missä on muita kun liittyy siihen tietty "show off" mentaliteetti.

eli ehkä olisi pitänyt sanoa, että kun aika ja paikka on oikea, tosin kun liikenteessä tuo tilanne voi muuttua nopeasti... eli tyhjä tie ei ollutkaan tyhjä jne ja kun ajetaan kolmeasataa ei siellä tarvitse olla kuin se yksikin auto/hirvi/lapsi/tms mihin voi osua.

Mä en halua moralisoida vaan painottaa järjen käyttöä.

Jos keulii 30kmh taajamassa on se saatu sakko se pienin paha.

Keulimista ei voi kukaan estää joten siittä vaan jos mieli tekee, ei mikään laki tai asetus (tai tällainen urputus keskustelupalstalla) tuota estä jos mieli niin miehellä halajaa..

Poliisit eivät ole aina kohtuuttomia nazeja ja tilanteen arviointikykyä löytyy tietyiltä.. Herää kuitenkin kysymys onko laki sama kaikille jos pääkaupunkiseudulla samasta saattaa lähteä muutamaksi kuukaudeksi kortti jne..
Olen tuota samaa joskus yrittänyt vihjailla ja saanut aikamoisen lauman kimppuuni... Laki on sama, mutta sen tulkinta kyllä tuntuisi vaihtelevan aika tavalla ja harkinta on suhteellinen käsite, poliiseillakin.
Nämä tällaiset keulat yms. kun ovat ikäänkuin marginaalirikkomuksia siinä kuin moni muukin temppu tuolla tien päällä, riippuu aika paljon ajasta ja paikasta. Samahan se on nopeudenkin kanssa, mutta kahtasataa tulevalla laitteella on sama vaikutus törmäyksessä, osui se sitten puuhun korpitaipaleella tai jalankulkijaan suojatiellä, edellisessä kuolee tosin vain yksi. Keuliessa taas, jos tekijämies vie mopoa kikkaillen kävelyvauhtia tai vannapää (= wannabe nykysuomeksi, herneenimppaajille tiedoksi) vetää powerit tuppi nurin, on lipsahtaessa vähän eri speksit.
No, joku (enkä todellakaan tarkoita b1200:aa) todennäköisesti onnistuu ottamaan tämänkin kaikkitietävänä kukkahattumoralisointina, kuten on viime aikoina käynyt jokseenkin joka topicissa, eli meuhkaus alkakoon. Onhan siinä syytäkin meuhkata, jos vallesmanni on viksu, eikä kirjoita sakkoa tilanteessa, jonka tajusi olevan jokseenkin riskitön. "Sille kans sakot, kun kaverikin sai. Epistä..."
tounge.gif

Mulla ei ole sitä vastaan mitään jos joku keulii tyhjällä motarilla yön pimeydessä. ( ja lopettaa heti kun muuta liikennettä ilmenee) Samoin jos joku nyt sattuu ajaa yli nopeusrajoituksen samassa tilanteessa.

Mutta kun valitettavan useasti sitä harrastetaan myös siellä missä on muita kun liittyy siihen tietty "show off" mentaliteetti.

eli ehkä olisi pitänyt sanoa, että kun aika ja paikka on oikea, tosin kun liikenteessä tuo tilanne voi muuttua nopeasti... eli tyhjä tie ei ollutkaan tyhjä jne ja kun ajetaan kolmeasataa ei siellä tarvitse olla kuin se yksikin auto/hirvi/lapsi/tms mihin voi osua.

Keulimista ei voi kukaan estää joten siittä vaan jos mieli tekee, ei mikään laki tai asetus (tai tällainen urputus keskustelupalstalla) tuota estä jos mieli niin miehellä halajaa..
Kiva nähdä, mitä tästä seuraa; olen 100% samaa mieltä.

Kirjoitustyylistä päätellen Terhillä on hengenheimolaisuutta tuonne MP-Foorumin lakimiesportaaseen...
Joo, lisäksi arvoisa toimitusjohtaja on vaihtanut sukupuolta ja muuttanut Joutsenoon...

... liekö vihdoinkin löytänyt sisäisen naiseutensa?
biggrin.gif

Kuules Jukka, meillä on ollut ikävä sinua!
tounge.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Jeepä.
Varokaa. Se herkkä yliaktiivinen mode iskee taas. Kahtotaan miten kauan säilyy. Minä kun yritin samaa - tosin eri lailla -  niin jo hävisi mun viesti nopeasti. Minkäs pantteri pilkuilleen voi.
omg.gif

Jo riittää sakon perustaksi, jos lähtee vaikka valoista "ripeästi".
Turhan "ärhäkkä" kiihdytys on kuuleman mukaan vaarallista.
.. että ihan aina ei tarvi edes etupyörän nousta ..
Pähkäilkääpäs tuotakin .. joutessanne ..
Tämä(kin) tiedosksi vain, ettei tule sitten ihan yllärinä ...

Kukkahattuna on sanottava, että tässä Attesin viestissä on kyllä kovasti järkeä. Syy miksi Helsingissä tämän asian suhteen ollaan tiukempia, on luultavasti se, että sen esiintyminenkin on ihan muuta luokkaa kuin muualla. Minä nimittäin näin eilen kehiä ajellessani elämäni ensimmäiset tieliikenteessä temppuilijat. Tai no kerran yksi kevarikuski koitti valoissa keulia, mutta kovasti aneemisen näköiseksi se touhu jäi. Tuo nyt menee muutenkin nuoruuden tyhmyyden ja ajattelamttomuuden piikkiin.

Joka tapauksessa, eilen kehiä kiertäessäni vastaan tuli kyykkypariskunta, joista toinen päätti lähestyä liikennevaloihin endolla samaan aikaan kun toinen herätti jonossa olijoiden huomion räyhäputkien ja rajoitinsinfonian saattelemana. Tämän jälkeen katosivat horisonttiin autojen välistä puikkelehtien.
Seuraava vastaan tullut temppuilija splittasi jonon keulille ja esitteli pyöränsä powerwheelieominaisuuksia valojen vaihtuessa.

Minä pörräsin kehillä n. 1½h, joten jos tuo on hesan arkipäivää, niin eipä ihme jos pienistäkin rikkeistä sakotetaan. Ihminen kun on siitä tyhmä elukka, että sen on pakko kokeilla sääntöjen rajoja. Ts. jos pikkurikkeistä ei sakotettaisi (tyhjät ja syrjäiset tiet jne) Niin kohtahan sitä alkaisivat kaikenmaailman idiootit tulkitsemaan, että tämä ruuhkaliikennehän on varsin passeli paikka temppuilla. Sitten se sama kaveri olisi foorumeilla pikkusieluisuuttaan itkemässä, että taas tuli sakko, vaikka tilanne oli ihan fiksu. Valitettavasti ihminen on niin tyhmä, että usein vain nollatoleranssi tuntuu tepsivän.

No ei ehkä ihan linnaan tartte laittaa.

Tää on vaan jännä juttu kun jokaisen joka kikkailee liikenteestä on sitä mieltä, että "mä osaan ja tässä on hyvä kikkailla ja aika ja paikka on sopiva", vaikka keskellä ruuhkaa.

Sitten onnettumuusraporteista luetaan, "kikkaili väärässä paikassa väärään aikaan".

Liikenteessä kikkailu on vaarallista jo sen vuoksi ettei se muu liikenne ole varautunut siihen. Aina puhutaan, että pitää ajaa mopolla varautuneesti ja ajatellen ettei autoilijat näe sinua. No jos ne ei kerta näe niin kannattaako silloin tehdä hirveästi normaalista ajamisesta poikkeavaa ja vaikeuttaa tilannetta. Jos autoilijoilla vaikeuksia reagoida rajoitusten mukaan etenevään mopoon niin miten ne kerkiää reagoida mopoon joka tulee "hytti pystyssä" kahtasataa splitaten..
biggrin.gif

mutta keulikaa keulikaa, älkää vain mällätkö...

ps. kyllähän autoillakin kaikkea hassua tapahtuu kuten tämä Tampereen kaasuttelija joka ajoi autonsa laivankannelle. siinä oli väärä paikka kaasutella..

Tällä kaverilla ei käynyt yhtä hyvä tsägä! Tämmönen systeemi meillekin, ja samaanaikaan jokaiselle aseet povariin! Kyllä turvallisuus kohenee...

http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=367406
Tuossa ketjussa oli sentään eräs kaveri, joka näki, mistä todellisuudessa on kysymys:

you were an easy target.. much easier than "someone doing a real crime" that he'd have to go look for and investigate.

no i do not have police - i have friends and family in law enforcement.. however they would probably agree w/ me on this one.. sorry for your trouble dude. get a good lawyer. TOO bad he didn't knock you off your bike and say you broke a minor bone in your body.. you could have sued him and would have won..

no i am not an attorney and yes i think people sue too often .. but COME ON . i'm defending a fellow DRZ brother.. it's a family thing.

Kun paskalakeilla ei ole kykyä eikä halua ratkaista oikeita rikoksia ja on paljon helpompi kytätä sekä sakottaa prätkäkuskeja, niin lopputulos on tuollainen Suomessakin. Tuo "defending a fellow DRZ brother" lämmitti erityisesti ja sellaista tarvittaisiin meilläkin, mutta kukkahatut ovat valitettavasti puukottamassa selkään heti kun vain tilaisuus tulee. Mutta me emme anna periksi, vaan ajamme (ja kaahaamme).
cool.gif

Kun paskalakeilla ei ole kykyä eikä halua ratkaista oikeita rikoksia ja on paljon helpompi kytätä sekä sakottaa prätkäkuskeja, niin lopputulos on tuollainen Suomessakin.  
Ja kun topicin aihe oli huomautuksella selviäminen, niin sekös sua jurppii. Kunnon sakoista olis helpompi lypsää "kyttä on natsisika"-propagandaa.

Ihme vääntöä Kaasunallen ja muutamien muiden välillä...periaatteet ja mielipiteet on jokaisella omat ja näistä asioista ei päästä koskaan yhteisymmärrykseen vaikka kuinka kinaisitte näillä palstoilla.  
veryangry.gif

Joku tykkää äidistä, toinen mummosta ja kenenkään muun ajattelutapaan on vähän helvetin vaikea vaikuttaa, paitsi omaansa.

Minun puolestani saapi olla tästä lähtien lukematta koko viestiketju, kun tästä ei tunnu saavan muuta kuin närästystä.

Keskitytään nyt kaikki vain siihen olennaiseen eli sen oman mopon mahdollisimman turvalliseen kuskaamiseen. Kaahatkoon ne jotka kaahaavat, kun siihen ei kukaan pysty vaikuttamaan kuitenkaan. Ja ajellaan me matkamotoristit rauhassa ja nuuskitaan lehmänpaskan hajua itsekullekin sopivalla nopeudella.  
wink.gif

Ja ei, ei löydy kukkaa meikäläisen hatusta, itsekin keulin sillointällöin kun siitä ei seuraa muille tuskaa tai hampaiden kiristystä. Ja pahaääninen putkikin on pyörässä, varmasti mummot pelkäävät.  
crazy.gif

Linnaanhan minut pitäisi pistää, kun tarkemmin ajattelen.  
confused_orig.gif

Tämän paremmin en voine asiaa kommentoida:

sanoi:
TOSI motoristit ajaa maltillisesti

buttrock.gif
bowdown.gif
062802moto_prv.gif
Ja ajaa pidempään,kauemmin ja turvallisemmin,todennäköisesti.Olen ennenkin ko.aiheeseen kommentoinut ja edelleen jotkut tuntevat paineita ulkopuolisesta maailmasta,että vain räppäämällä päästään gladiaattoritunnelmaan....ja huonostihan niillekin kävi jo antiikin Rooman aikaan,enimmäkseen.Vastuullinen motoristi ottaa kokonaisuuden huomioon ja keulii ja räppää siellä,missä ei aiheuta vaaraa ja pahennusta muille kuin itselleen(entä mahdolliset vastuut kotona,työpaikalla ym.??)Mutta yhtä kaikki ,valintajuttuja, niin kuin kaikki muutkin asiat.
lookaround_orig.gif

Tämän paremmin en voine asiaa kommentoida:

sanoi:
TOSI motoristit ajaa maltillisesti

buttrock.gif
bowdown.gif
062802moto_prv.gif
Niinpä, mutta miksi ihmeessä (tai oikeammin minkä vuoksi TOSImotoristit ™) sitten noita tehohirmuja kuten kilogixxereitä yms. supersportteja hankkivatkaan? Nämähän käsittääkseni ovat myyntitilastojen kärjessä. Mitä hyötyä hurjasta tehosta sitten on jos sitä ei käytetä (tästäkin lienee useampi topiikki) ? Ohituskiihtyvyyteen TOSImotoristi™ sitä tuskin tarvitsee.

Fakta™ on se että kaikki TOSImotoristitkin joskus kääntää, turha sitä on selitellä...

sanoi:
Niinpä, mutta miksi ihmeessä (tai oikeammin minkä vuoksi TOSImotoristit ™) sitten noita tehohirmuja kuten kilogixxereitä yms. supersportteja hankkivatkaan?

Kas siinäpä hyvä kysymys.. ei sellaisilla tehohurjimuksilla mitään tee, pelottavia kapistuksia ovat. Hui.
tounge.gif
biggrin.gif

nimimerkillä 'Peffa maata viistäen, kukkahattu kenallaan, silleen kesä kauneimmillaan'

Ajelkoon kukin miten tykkää, vaarantamatta muita. Joka lenkillä nopeita kaksatasia, keulimiskiihdytyksiä. Siinä on balsamia arjen haavoihin ja pelkokerrointa silkkimunille. Kiitos ja anteeksi.

Ihme vääntöä Kaasunallen ja muutamien muiden välillä...periaatteet ja mielipiteet on jokaisella omat ja näistä asioista ei päästä koskaan yhteisymmärrykseen vaikka kuinka kinaisitte näillä palstoilla.  
veryangry.gif

Joku tykkää äidistä, toinen mummosta ja kenenkään muun ajattelutapaan on vähän helvetin vaikea vaikuttaa, paitsi omaansa.

Minun puolestani saapi olla tästä lähtien lukematta koko viestiketju, kun tästä ei tunnu saavan muuta kuin närästystä.

Keskitytään nyt kaikki vain siihen olennaiseen eli sen oman mopon mahdollisimman turvalliseen kuskaamiseen. Kaahatkoon ne jotka kaahaavat, kun siihen ei kukaan pysty vaikuttamaan kuitenkaan. Ja ajellaan me matkamotoristit rauhassa ja nuuskitaan lehmänpaskan hajua itsekullekin sopivalla nopeudella.  
wink.gif

Ja ei, ei löydy kukkaa meikäläisen hatusta, itsekin keulin sillointällöin kun siitä ei seuraa muille tuskaa tai hampaiden kiristystä. Ja pahaääninen putkikin on pyörässä, varmasti mummot pelkäävät.  
crazy.gif

Linnaanhan minut pitäisi pistää, kun tarkemmin ajattelen.  
confused_orig.gif
Lainaus: Kaahatkoon ne jotka kaahaavat, kun siihen ei kukaan pysty vaikuttamaan kuitenkaan  
omg.gif

Samalla periaatteellahan voisi rattijuopoista sanoa, että ajelkoot kännissä, ei siihen kukaan pysty vaikuttamaan!

Back