• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huoltopukki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jakez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi!

Kyllästyneenä kikkailemaan ketjuja rasvatessa olen vihdoinkin päättänyt hommata takapään huoltopukin Kawaan. Pyörä siis 9R mallia 1996.

Millainen olis hyvä? Sellainen lankarullista nostava vaiko sellainen svingin alle tuleva? Vai onko noilla mitään käytännön merkitystä? Ja muutenkin mitä pitäis ottaa huomioon. Tollaista lankarullamallista olen ajatellut. Jotenkin tuntuu paremmalta. En kyllä tiedä miksi. Eihän noi mitään pyöräkohtasia ole? Kun pyörää ehkä ensi vuonna vaihdan, niin pitäishän sen siihenkin sopia.

Mistä siis hyvä huoltopukki?

jake

Tein tollasen, katoin kuvasta mallia. Helppo tehdä ja toimii.

http://www.afabonline.com/liftplan.htm

J

No höh, luimpas huonosti ton ekan viestin. Mutta saahan tälläkin ketjut rasvattua
smile_org.gif

Joo mut noi nosturimalliset ei vaan oikein kyykkyjen alle sovi ilman purkamista.

Samu69 miks muuten luovut huoltopukistasi? Onks siinä jotain vikaa? Ei kauheen paha hinta olis.

Mitä ootte muut mieltä sopiiko tollainen svingin alle tuleva kaikkiin pyöriin vai pitääkö joissakin olla se lankarullajutska?

Mun ysiin toi samun huoltopukki ainakin kait sopis.

Pitääpä katella kellä olis asiaa Raisioon. Itse Porissa, joten ei ihan kauhee välimatka.

jake

Ei siinä mitään erikoisia mittoja tarvita. Mittaat pyörästäs runkoputkien välin, leveyden ja maavaran. Noi nousevat aisat on mulla 60 cm, kun halusin sen nousevan aika korkeelle. Eli voisivat olla lyhemmät. Tunkkikohta ei myöskään oo tarkka kun voit pullotunkin päästä vähän säädellä. Leveys oli noin 30cm

Otan pari kuvaa ja laitan illalla näkyville jos ehdin.

j

Moi!

Kyllästyneenä kikkailemaan ketjuja rasvatessa olen vihdoinkin päättänyt hommata takapään huoltopukin Kawaan. Pyörä siis 9R mallia 1996.

Millainen olis hyvä? Sellainen lankarullista nostava vaiko sellainen svingin alle tuleva? Vai onko noilla mitään käytännön merkitystä? Ja muutenkin mitä pitäis ottaa huomioon. Tollaista lankarullamallista olen ajatellut. Jotenkin tuntuu paremmalta. En kyllä tiedä miksi. Eihän noi mitään pyöräkohtasia ole? Kun pyörää ehkä ensi vuonna vaihdan, niin pitäishän sen siihenkin sopia.

Mistä siis hyvä huoltopukki?

jake
Itselläni on sellanen rulla tsydeemi ja on tosi hyvä.

Helppo laittaa pyörän alle ja tulee aina oikeaan kohtaan.

Taisin ratamopolta tuon ostaa...

Moro!
Mää värkkäsin kans huoltopukkia, takahaarukasta nostavaa, ja tein sitte semmosen. Yks kuva selvittäis tietysti enemmän kuin tuhat sanaa... mutta, lattateräksestä pystyyn tulevat raudat, joissa reiät, joitten läpi saa pujotettua tangon onton taka-akselin läpi. Latoissa on myös lovet, joista saa lankarullilla nostettua, niin onnistuu myös renkaanvaihto. Huonekaluputkesta vaakatasoon tuleva "kaari". Erikoisuutena on "ostoskärryjen" pyörivät pyörät, 3 kpl, joista 2kpl saa lukittua, ettei lähe vinolla alustalla kävelemään. MP on kätevä kääntää pyörien ansiosta vaikka tallissa (jos ei sitte käännä sivuseisontatuen varassa).  
buttrock.gif

Joo sellanen rullista nostava vois olla asiallinen. Entäs ne jotka käy sekä etu, että takapäähän. Onko käyttökokemuksia? Eiks täälläkin joku joskus värkännyt moista ihan myyntimielessäkin. Mikähän on tilanne?

Kiitos JK1.1. Ei muuta kuin romukauppaan aineksia etsimään. Taitaa homma ratketa tyylikkäästi pienen askartelun jälkeen. Mun Möpin moottorin etu- ja takapuolella on korvakkeita. Niiden läpi saa pyörötangon koneen toiselle puolelle. Tangosta voi sitten nostaa, yhden tukipisteen saa lisäksi putkien välistä moottorin pohjaan.

Heureka, Te DeuM laudamus

Esimerkki tasopintaisen huoltonostimen modaamisesta eräälle katupyörämallille (TDM) - fiilarin työkaluilla ilman hitsivehkeitä. Nostoa varten moottorin etuosan korvakkeiden läpi laitetaan tanko, josta nostimeen kiinnitetyt pystypalkit nostavat. Takaosan tukipiste on pakoputkien ripustuspultti ja -korvake. Siitä varten toista nostosiltaa on levitetty, nostokohdassa on sopiva puupalikka. Lisäksi pyörän seisontajalkakin tukee nostimeen. Sivujalka varmistaa muutoinkin pyörän asemointia ja tasapainoa noston alussa, ja toimii turvallisena laskutelineenä. Pyörä nousee vakaasti ilman sitomista ja kaverin apua. Taidan käyttää nostinta talvisäilytyksen aikanakin. Ks. kuvat.

http://www.saunalahti.fi/essil/nosto-tunkkilla-1.jpg
http://www.saunalahti.fi/essil/nosto-tunkkilla-2.jpg
http://www.saunalahti.fi/essil/nosto-tunkkilla-3.jpg

Back