• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huoltohinnat?

Katselin että nykyään huoltoväli on 12 000 näissäkin mutta mitäs touhu sitten käytännössä kustantaa?
Ulkomaanpalstalla oli jotain aika tajunnanräjäyttäviä hintaesimerkkejä joita en halua edes muistella.
Mitä kertaluokkaa on se huolto jossa ei hihnoja vaihdeta?
Entä kun vaihdetaan?
Ja jos venoja säädetään niin mennään jo ihan tähtitieteellisiin lukemiin, vaiko?
Vai onko vastaus että "jos tarvitsee kysyä, ei ole varaa"?  
omg.gif
sveitsinmaalla 1098S 12.000km:n huolto (sisältäen nokkahihnat,öljyt yms. tarvikkeet) euroissa n.670....työlle oli laskettu 6 tuntia. (70 egee tunti)
Taitaa ollakin ainoita asioita jotka siellä päin ovat kohtuu edullisia
tounge.gif

Katselin että nykyään huoltoväli on 12 000 näissäkin mutta mitäs touhu sitten käytännössä kustantaa?
Ulkomaanpalstalla oli jotain aika tajunnanräjäyttäviä hintaesimerkkejä joita en halua edes muistella.
Entä kun vaihdetaan?
Ja jos venoja säädetään niin mennään jo ihan tähtitieteellisiin lukemiin, vaiko?
omg.gif
sveitsinmaalla 1098S 12.000km:n huolto (sisältäen nokkahihnat,öljyt yms. tarvikkeet) euroissa n.670....työlle oli laskettu 6 tuntia. (70 egee tunti)
tounge.gif
smile_org.gif
doo...1098S 21000 egee...benza 0.9c.....tulovero 8%...mikäs suomes on edullisempaa....
biggrin.gif

Vähän kakspiippunen juttu tämä kiinteä hinta. Oletetaan, että viet neliventtiiliducatin 10tkm huoltoon. Tilanne a jokaista ventiiliä tarvitsee säätää ja b yhtäkään ei tarvitse säätää. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää aikaeron mitä viel huoltojampalta säädettäessä kaikki venttiilit. Tarkastushan on helppoa, säätäminen taas vie aikaa.
Pointti on vaan siinä että harvassa ducatissa tarvii venoja vielä 10tkm säätää(omakohtaisia kokemuksia), mutta tästä kuitenkin ns "laskutetaan"
Joo, ja tuleepahan itselle mieleen vielä sekin, että kynnys säätämiseen ryhtymiseen on kohtalaisen suuri jos välys on ns. "rajalla" eli säätää pitäisi, mutta vain niin vähän että menee vielä seuraavatkin 10tkm säätämättä. Tunnollinen huoltomies tietenkin säätää, mutta oudolta tuntuu jos säädöstä laskutetaan joka tapauksessa.

Välysten pelkkä tarkistus on nopeaa, mutta huoltoaika kasvaa tosiaan reilusti kun ryhdytään säätöhommiin.

Tämä ihan yleisellä tasolla tuumailtuna, sen enempää merkkiä katsomatta.

Entä kun vaihdetaan?
omg.gif
tounge.gif
smile_org.gif
doo...1098S 21000 egee...benza 0.9c.....tulovero 8%...mikäs suomes on edullisempaa....
biggrin.gif
Joo. Jotenkii vaan jääny mieleen, että Sveitsi ois kallis maa. No nyt kun sekin on todettu vääräks niin vois vaikka muuttaa sinne ajelemaan Ducella
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif
Ainakin hienoa maisemia ja kunnon mutkapätkää sieltä varmasti löytyy
062802moto_prv.gif

no huoltaminen on mielestäni aika pieni menoerä koko harrastuksessa. ja hondan huolto on ollut aika edullista, lähes sama ostaako itse öljyn ja suodattimen vai viekö pajalle

Ajattelin taas tässä talven aikana testata, mitä maksaa desmoquattron venttiilien säätö Tampereen RM Heinolla.

viimeksi säädettiin muutamaa, vaihdettiin pari-kolme keinuvipua (itse hommasin pinnoitetut) ja lopuksi kiristettiin hihnat paikalleen. joku tiiviste ja mutteri meni myös. hintaa tuli ~500 EYPO, +/- 30. Ei muista tarkkaan, lasku kyllä on jossain tallessa...  
smile_org.gif

joo, kun huoltoa ei ole omalla paikkanunalla tulee
viellä matkakustannukset päällle, lisäksi huolossa
tehdään juuri huolto-ohjelman mukaan, riippuen
paikasta, ei edes sitä!

2 kertaa "vaihdatin öljyt" uuteen pyörään ja
sitten siirryin huoltaa itse,..., sinänsä oikeastaan
tuntuu luontevelta mopo harrastukseen että
huoltaa pyörän itse!

Eka kerta oli tuskallinen aikaa kului la + su ÖLJYN VAIHTOON,
ilma putsari + bensatankin puhdistukseen, jarrujen ilmaukseen ja välysten katsomiseen.

Ekalla huoltokeralla ei voittoa rahallisesti eikä ajallisesti
mutta seuraava kerta meni jo nopsasti ku ei tarvinnut
etsiä mitään.

Ala vaan huoltaa pyörää itse jos mielenkiintoa riittää,
se on mukava osa harrastusta ja tietää että mitä pyörään
on tehty! Niin ja huolto hintoja ei tarvitse miettiä
ja itse arvostan sitä että ajanvaraus huoltoon toimii,
saa ajan milloin haluaa,...

oon kerännyt linkkejä ja muutaman kuva, jotakin idiksiä
My Webpage, itse pääsin huoltamiseen
käsiksi Ducati Clubin kautta, ns. rohkeutta ja idis!

700 huolto oli edullinen R.M:llä, hyvää työtä
10000 huolto tehtiin Hailacilla ja varmasti 450egen edestä!
20000 tapahtu jo autokatoksessa!!! tarvittavat työkalut
makso jo sen 450egee!!!

Viellä yksi lainaus "ducati huollosta ei koskaan tiedä tarpeeksi!"

joni

Back