• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huoltogallup

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huoltogallup - tee-se-itse vai teetä ne muilla?

• Kaikki mahdollinen ja mahdoton itse (joskus kiroillen ja itkien)

Ääniä: 0 0,0%
  • Perushuollot itse (öljyt, nesteet, suodattimet, venat, tulpat..)

• Pain öljyjen ja suodattimien vaihdot itse

• Kaikki ammattilaisilla (säännölliset kilometrikohtaiset huollot)

• Mikä ihmeen huolto?

• Joku muu samasta perheestä huoltaa (mies, vaimo, isä....)

• Vaihdan pyörää niin usein ettei tarvi huollattaa

• Ääniä yhteensä
    0

Athene

Lady, Sexy Lady
Miten paljon teette itse huoltoa pyöriinne? Teetättekö kaikki ammattilaisella, vai rassaatteko täydellistä koneremppaa myöten kaiken itse vai siltä väliltä..?
bowdown.gif

Öljyt ym. vaihdetaan ite. Työläämmät merkkihuollossa ja sieltä myös haetaan leima huoltokirjaan pientä maksua vastaan.

Itse kaikki ja kerhon piirissä paljon asiantuntemusta, jos mieli menee solmuun. Ja ehkä suomen paras maahantuoja auttaa mielellään jos kysyttävää tullee. Lähettää osien mukana usein räjäytyskuvankin ja tarvittavia tietoja momenteista ym. Se on palvelua, jota toivoisi muunkin merkkien edustajien antavan,
http://www.motoitalia.fi/

Kaikki mihin kyvyt ja työkalut riittää tehdään itse.. viimeistään sitten kun mopossa ei enää takuuta ole. Tavoitteena ainakin..
lookaround_orig.gif

Valitettavasti tankkaus, ilman lisäys renkaisiin ja polttimon vaihto ovat lähes ainoita huoltotoimia jotka tällä koulutuksella onnituu ilman vahinkoja.
wink.gif

yritys on kova.. isommat suosista huoltoon tai kaverille..mut yleensä innokkaana alotan ja hetken päästä kuuluu voi v***u ja sen jälkeen *heeeeelp*
cool.gif

Joo nää helpommat eli öljyt ja nesteet ite...
Tulee pian hullummaksi jos rupean venoja ite sääteleen.

TÖSÖS !
Vain aseella uhkaamalla saapi minun rahoja joku muu !
Monesti pitkän kaavan mukaan mutta itse yritän selviytyä .
Kuvan Moottoripalvelusta olen saanut hyvin ja auliisti asiantuntija ohjeita remontteihini.
Joskus ne kyllä jatkuvat heidän toimesta ko osat kopassa heiltä sitten apua pyyteleen .
Huollot nyt tottakai itse !

Mitään en muilla teetä jos sen itse pystyn ja ehdin tekemään.
Valohoitoa se vaan saa ja kuski karmeen laskun.
No kyllä tulee heti mieleen ruiskun säätö... sen joutuu kyllä teettään.

Kaikki itse. Ilman kiroilua. Okei, tunnustetaan että renkaanvaihdot, tasapainotukset, mahdolliset koneistukset yms. missä tarvitaan erikoistyökaluja (tai erikoistyökalut säästävät kiroilemiselta) teetän muualla. Mutta tietysti vain sen takia, ettei itsellä ole laitteita...
wink.gif

Siitä lähden, että kaikki ainakin yritän tehdä itse.
Puolet minun moottoripyöräharrastuksestani on sitä, että
haluan oppia teknistä rassailua.

Ja onhan sitä oppia saanutkin kun on -88 mallin GSX:ä

Toistaiseksi ainoastaan takapyörän laakeri ei ole suostunut irtoamaan ilman ulkopuolista apua: tarvitaan hydrauliprässi ja kuumaa. Sen vien ensi viikolla paikalliselle koneistamolle.

Kiva rassailla pyörää itse. Aina on sen verran työkaluja mukana, että mm. tulpat saa vaihdettua vaikka lennossa.

Kun on vain pari ruuvimeisseliä ja jakari ei voi paljoa itse tehdä,mutta onnksi on tuttu asentaja jolla on päätyönsä ohella mp-korjaamo,hinnat ovat realistiset ja hommat hoituu nopeasti ja halli on mukavan ajomatkan päässä
062802jumpie_prv.gif

Back