• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huolto itse vs. ostettu huolto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NOx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huoltaakos kukaan itse vielä takuun piiriin kuuluvia pyöriä?
Olisi vielä pitänyt tähän toki täydentää, että miten liikkeet ovat suhtautuneet kulkupeliin takuuvikojen ilmaannuttua. Onko yskitty, kakisteltu, haistateltu vai peräti oltu ihan asiallisia ja pantu pyörä kuntoon, siitäkin huolimatta, ettei ole merkkiliikkeissä öljyjä vaihdeltu? Toisaalta takuun ulkopuolelle on usein rajattu kaikki kulutusosat, joten eipä se taida olla huolloista (tai huoltamatta jättämisestä) kiinni, jos jotain takuuseen menee (esim. takaiskari edellisessä pyörässä Z750...)...

Takuuajan jälkeen olen itse huoltanut sen mikä huollettavissa kotikonstein on. Samaten arvostan kyllä pieteetillä itse tehtyä huoltoa enemmän kuin merkkihuoltojen kiireessä tekemiä huitaisuja. Itse olen myöskin aina säästänyt kuitit ja pitänyt kirjaa tekemistäni huoltotoimenpiteistä. Se on mielestäni perusedellytys sille, että voit kaupantekotilanteessa luottaa sinulle muuten tuntemattoman ihmisen tehneen lupaamansa asiat.

Näin sanoessani tiedän kuitenkin, että maailma on väärällään liikkeitä, jotka vaihtoajokkia ottaessaan (tai ostajakandidaatteja pyörää arvioidessaan) arvostavat huoltokirjaa oikeata arvoansa enemmän. No - Elämä on...

Minä ainakin korjaan ja huollan itse,tiedän ainakin että toimenpide on kunnolla tehty,ei toleranssilla:sinne päin.Joskus joutunut käyttämään takuukorjauksessa oikein kuulussa merkkikorjaamossa ja täytyy sanoa että kyllä sielläkin osataan tehdä päin persettä ettei moni peukalo keskellä kämmentä-tyyppikään siihen pysty.
Samanlaisia kokemuksia. Merkkiliike nimitys ei mitään takaa. Valitettavasti.
confused_orig.gif
Ite paras huoltaa niin tietää mitä saa. Onhan tuo nähty testeissäkin, että hyvää huoltoa saa hakea.

Aika paljon jengi käyttää huolloissa, ite oon tähän asti kattonu tota merkkihuoltoa, jos uudempi pyörä, mut voishan sitä katsoa mitä tohon kympin huoltoon r6:een kuuluu..

crazy.gif
voi voi...ei todellakaan aina hinta takaa kunnon tekemistä niin se on nähty vuosien mittaan moneen kertaan..
mutta niinhän se on että kokemuksia tästäkin aiheesta on laidasta laitaan. Niin paljon meillä tehdään itse kun osataan ja kun on pakko todeta ettei osata niin silloin viedään liikkeeseen eikä yritetä turata itse. Kaikista tekemisistä on kirjattu ylös joten siinähän se oma huoltokirja tulee samalla,
kyllä ostaja osaa antaa arvoa sille vaikka ei olekaan merkkiliikkeen huoltokirja koska kuitenkin se antaa osviittaa siitä että pelistä on pidetty huolta ja eiköhän ne koeajot ja omat tutkimiset päälle kerro sitten loput...näin on ainakin aina ollut meillä eikä kukaan huudellut perään.

Jos runoilee niihin huoltokirjoihin omiaan niin silloinhan se ostaja yleensä soittelee, mutta kaiketi helpompaa jokaiselle osapuolelle toimia reilusti valitettavasti vaan joukkoon mahtuu mutta eihän sitä sokkona kai pelejä ostetakaan? yllätyksiä voi aina tulla ja myyntiä tehdessä voi tietty hiukan miettiä josko vaikka kauppakirjaan länttäis jotain peruspränttiä kunnosta yms.

kyllähän se sössötys siitä ja tästä on yleensä sitä että hintaa pitäis saada alaspäin ja itse olenkin joskus kysynyt että oletko ihan oikeasti sitä mieltä vai haluatko neuvotella hinnasta? yleensä siinä vaiheessa ollaan hetki hiljaa ja todetaan että niin..hinnasta varmaan..ehkäpä meille on osunut sitten ihan hyviä oikeita ostajia mutta pitää osata ottaa kritiikkikin vastaan vaikka oma peli olis maailman paras kun jokainen ajattelee tavallaan.

ei muuta kun ajellaan niin kauan kuin näin hienoilla ilmoilla hellitään!
062802moto_prv.gif

Back